B
bohr2005
Hoi,
Gisteren heb ik chello extreme getest en ben tot de conclusie gekomen dat ik na één dag al weet dat dit het niet is. Als vergelijking heb ik een 8mbit lijn van myadsl. Mijn situatie thuis is als volgt:
Beneden:
1 x pentium 4 3.0 (dell optiplex) voor werk (VPN)
1 x Pentium 4 3.0 (mediacenter)
1 x Xbox
1 x laptop pentium 4 + Wifi (van mezelf)
1 x Laptop Amd athlon 1,5 ghz (vriendin) + Wifi
Boven:
1 x Amd athlon 1,8 ghz (eigen pc)
1 x pentium 4 3.0 (server windows 2003)
Zoals je ziet ben ik wel een heavy gebruiker. Soms staat alles wel eens tegelijk aan.
Met mijn myadsl 8/mbit + linksys wrt 54g + switch (24 poorts) heeft het uitstekend gewerkt. In totaal heeft mijn verbinding er 3 x uitgelegen in 1 jaar tijd.
Gisteren met goede hoop mijn extreme verbinding geactiveerd. Als eerste had ik hem zonder router geactiveerd met het mac adres van mijn nieuwe Dell PC . Op deze Dell zit een interne gigabit netwerk adapter. Zo het internet werkte en ik gelijk een snelheidstest doen via UPC.
Ik heb een 50 mb file gedownload met 775 kbs. I was shocked. Was dit nu de extreme snelheid. Met mijn huidige 8mbit haal ik 900 kbs.
Ok ik opnieuw activeren met ander macadres van mijn eigen hobby pc. Waauw downloaden met 2,5 mbs. Dit ziet er dus beter uit. Helaas was dit echter van korte duur. Na een paar uur +- 19:00 was mijn snelheid gereduceerd naar een 10mbit verbinding. Ok ik denk ik ga eens downloaden via newsgroepen. Om te janken. 70 kb, 114 kb. 239 kb. Met myadsl zit ik constant op 900 kb. Niet tevreden dus. Nu maar eens de router aansluiten. Nu begint de elende pas echt. Snelheid laag en nu moest ik zeker 6 x mijn modem resetten omdat de boel vastloopt.
Nu zal je denken hoe moet die gast dat in een dag testen. Nou ik weet wat ik heb en ik heb geen zin om aan 79 euri vast te zitten terwijl adsl2 denk ik toch een beter alternatief is. Voor 39 euri p/mnd heb je al een 24mbit verbinding.
1. downloaden via chello nieuwsgroepen is ronduit slecht
2. modem thomson 420 loopt steeds vast wanneer ik router heb aangsloten + snelheidsverlies
3. snelheid van chello extreme veranderd steeds. Ene moment 7mbit dan weer 20 mbit, vervolgens weer 10mbit
4. gebruikerservaringen op chelloo forum (veel klachten)
Dus ik zie af van chello extreme en ga voor adsl2.
Het was te proberen.. :-[
Gisteren heb ik chello extreme getest en ben tot de conclusie gekomen dat ik na één dag al weet dat dit het niet is. Als vergelijking heb ik een 8mbit lijn van myadsl. Mijn situatie thuis is als volgt:
Beneden:
1 x pentium 4 3.0 (dell optiplex) voor werk (VPN)
1 x Pentium 4 3.0 (mediacenter)
1 x Xbox
1 x laptop pentium 4 + Wifi (van mezelf)
1 x Laptop Amd athlon 1,5 ghz (vriendin) + Wifi
Boven:
1 x Amd athlon 1,8 ghz (eigen pc)
1 x pentium 4 3.0 (server windows 2003)
Zoals je ziet ben ik wel een heavy gebruiker. Soms staat alles wel eens tegelijk aan.
Met mijn myadsl 8/mbit + linksys wrt 54g + switch (24 poorts) heeft het uitstekend gewerkt. In totaal heeft mijn verbinding er 3 x uitgelegen in 1 jaar tijd.
Gisteren met goede hoop mijn extreme verbinding geactiveerd. Als eerste had ik hem zonder router geactiveerd met het mac adres van mijn nieuwe Dell PC . Op deze Dell zit een interne gigabit netwerk adapter. Zo het internet werkte en ik gelijk een snelheidstest doen via UPC.
Ik heb een 50 mb file gedownload met 775 kbs. I was shocked. Was dit nu de extreme snelheid. Met mijn huidige 8mbit haal ik 900 kbs.
Ok ik opnieuw activeren met ander macadres van mijn eigen hobby pc. Waauw downloaden met 2,5 mbs. Dit ziet er dus beter uit. Helaas was dit echter van korte duur. Na een paar uur +- 19:00 was mijn snelheid gereduceerd naar een 10mbit verbinding. Ok ik denk ik ga eens downloaden via newsgroepen. Om te janken. 70 kb, 114 kb. 239 kb. Met myadsl zit ik constant op 900 kb. Niet tevreden dus. Nu maar eens de router aansluiten. Nu begint de elende pas echt. Snelheid laag en nu moest ik zeker 6 x mijn modem resetten omdat de boel vastloopt.
Nu zal je denken hoe moet die gast dat in een dag testen. Nou ik weet wat ik heb en ik heb geen zin om aan 79 euri vast te zitten terwijl adsl2 denk ik toch een beter alternatief is. Voor 39 euri p/mnd heb je al een 24mbit verbinding.
1. downloaden via chello nieuwsgroepen is ronduit slecht
2. modem thomson 420 loopt steeds vast wanneer ik router heb aangsloten + snelheidsverlies
3. snelheid van chello extreme veranderd steeds. Ene moment 7mbit dan weer 20 mbit, vervolgens weer 10mbit
4. gebruikerservaringen op chelloo forum (veel klachten)
Dus ik zie af van chello extreme en ga voor adsl2.
Het was te proberen.. :-[