• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Try & Buy ( na 1 dag weet ik genoeg)

  • Onderwerp starter Onderwerp starter bohr2005
  • Startdatum Startdatum
B

bohr2005

Hoi,

Gisteren heb ik chello extreme getest en ben tot de conclusie gekomen dat ik na één dag al weet dat dit het niet is. Als vergelijking heb ik een 8mbit lijn van myadsl. Mijn situatie thuis is als volgt:

Beneden:

1 x pentium 4 3.0 (dell optiplex) voor werk (VPN)
1 x Pentium 4 3.0 (mediacenter)
1 x Xbox
1 x laptop pentium 4 + Wifi (van mezelf)
1 x Laptop Amd athlon 1,5 ghz (vriendin) + Wifi

Boven:

1 x Amd athlon 1,8 ghz (eigen pc)
1 x pentium 4 3.0 (server windows 2003)

Zoals je ziet ben ik wel een heavy gebruiker. Soms staat alles wel eens tegelijk aan.

Met mijn myadsl 8/mbit + linksys wrt 54g + switch (24 poorts) heeft het uitstekend gewerkt. In totaal heeft mijn verbinding er 3 x uitgelegen in 1 jaar tijd.

Gisteren met goede hoop mijn extreme verbinding geactiveerd. Als eerste had ik hem zonder router geactiveerd met het mac adres van mijn nieuwe Dell PC . Op deze Dell zit een interne gigabit netwerk adapter. Zo het internet werkte en ik gelijk een snelheidstest doen via UPC.

Ik heb een 50 mb file gedownload met 775 kbs. I was shocked. Was dit nu de extreme snelheid. Met mijn huidige 8mbit haal ik 900 kbs.

Ok ik opnieuw activeren met ander macadres van mijn eigen hobby pc. Waauw downloaden met 2,5 mbs. Dit ziet er dus beter uit. Helaas was dit echter van korte duur. Na een paar uur +- 19:00 was mijn snelheid gereduceerd naar een 10mbit verbinding. Ok ik denk ik ga eens downloaden via newsgroepen. Om te janken. 70 kb, 114 kb. 239 kb. Met myadsl zit ik constant op 900 kb. Niet tevreden dus. Nu maar eens de router aansluiten. Nu begint de elende pas echt. Snelheid laag en nu moest ik zeker 6 x mijn modem resetten omdat de boel vastloopt.

Nu zal je denken hoe moet die gast dat in een dag testen. Nou ik weet wat ik heb en ik heb geen zin om aan 79 euri vast te zitten terwijl adsl2 denk ik toch een beter alternatief is. Voor 39 euri p/mnd heb je al een 24mbit verbinding.


1. downloaden via chello nieuwsgroepen is ronduit slecht
2. modem thomson 420 loopt steeds vast wanneer ik router heb aangsloten + snelheidsverlies
3. snelheid van chello extreme veranderd steeds. Ene moment 7mbit dan weer 20 mbit, vervolgens weer 10mbit
4. gebruikerservaringen op chelloo forum (veel klachten)

Dus ik zie af van chello extreme en ga voor adsl2.

Het was te proberen.. :-[
 
Dat het downloaden via newsgroepen van chello slecht is dat weet iedereen. Probeer maar eens een payserver dan gaat dit een hoop sneller. Kwa snelheid weet ik het niet hoe dat zit maar je moet nooit uitgaan van 1 dag testen dan kan je nie tzien wat het precies inhoud. En de klachten ja die heb je bij adsl ook. Niet dat ik zeg dat chello heel goed is maar ik zou toch nog een paar dagen testen voordat je meteen op een forum post dat alles *** is.
 
Ok laat ik voorop stellen dat ik voormezelf genoeg weet. Ik zet alleen mijn ervaring uiteen. Afgaande op de velel klachten op dit forum ga ik ervanuit dat meer mensen met een probleem zitten. Ik ben geen onbekende met chello. Ik ben ooit begonnen met adsl van Planet Internet. Daarna heb ik een jaartje chello gehad. (elke dag modem restetten) Nu heb ik inmiddels al 1 1/2 jaar Myadsl. Dus ik weet wel wat er te koop is. Ik was benieuwd naar snelheden van chello extreme + het gebruik ervan in de setup die ik nu thuis heb. Het blijkt dat het niet optimaal is. Ok stel. Het loopt nu twee weken goed. Ik besluit nu om door te gaan. Na twee weken loop ik weer tegen dezelfde problemen aan. Dan ben ik voor die 79 euro wel verziekt. NU kan ik bij mijn huidige provider upgraden naar adsl 2. Gezien mijn ervaringen lijkt het voor mij dit de beste keus.

IK wil niet chello afkraken, zet alleen mijn ervaring uiteen. Ok een dag is te weining.
 
Bij 39 Euri van ADSL2 komt dan natuurlijk nog wel je KPN-deel, toch?
En na 1 dagje testen, mwaahhh, zou het nog maar eens wat langer proberen.
 
Devil-Strike.net zei:
Wat is download snelheid met modem direct op 1pc?

Op een pc was de download 700 kbs, 2,5 mbs, 800 kbs. Het vreemde was dat de snelheid constant veranderde. Het ene uur 19mbit, volgend uur niet hoger dan 10mbit. Enz.
 
Tsarevitsj zei:
Bij 39 Euri van ADSL2 komt dan natuurlijk nog wel je KPN-deel, toch?
En na 1 dagje testen, mwaahhh, zou het nog maar eens wat langer proberen.

Nee..

39 euro p/mnd . KPN heeft hier niets mee te maken. Gaat over tiscali netwerk en/of bbned.


TIS ADSL2 FEATURES
ADSL2+ voor maar € 39,95 per maand, ook na het 1e jaar!
Disconnectkosten, als je je abonnement beeindigt: € 75,- eenmalig.
Downloadsnelheden tot wel 24 Mbit*.
ADSL2+ modem vanaf € 79,-
Voorbereid op telefonie.
Gratis abonnement op onze nieuwsserver met 80.000+ groepen, snelheid tot maximaal 10Mbit.
Mogelijkheid tot gebruik van de nieuwsserver met maximaal 20Mbit voor € 9,95 extra per maand.
* Maximaal haalbare snelheden zijn altijd afhankelijk van de afstand van de aansluiting tot de wijkcentralce en de kwaliteit van het koperpaar, ook voor ADSL2+.

** Dit aanbod is in eerste instantie bedoeld voor eenieder die op dit moment nog geen klant is bij TweakDSL of in de afgelopen 6 maanden klant is geweest. Ben je dit wel, scroll dan een stukje naar beneden en zie het aanbod dat we voor jou in petto hebben!

*** Deze prijs is gebaseerd op linesharing en automatische incasso. Zodra KPN wordt opgezegd, komt hier een toeslag van € 9,40 per maand bij.
 
Nou broh ik zal je gelijk uit de droom helpen.De eerste keer dat je je verbinding activeerde was dat rechtstreeks en toen was het laag de download zij je nou weet ik door veel te lezen hier dat dat waarschijnlijk niet chello is en dat je NIC op 10 half duplex staat kijk dat eerst eens na.Ten 2e in 1 dag testen gaat niet en bovendien heeft chello last gehad van een landelijke storing waar dus iedereen last van heeft.Ten 3e ga je router eens goed na want ik zelf (LinkSys en een switch erachter) zit met 10 tot 11 pc's die dag en nacht aan staan en buiten die landelijke storing nooit geen problemen en gewoon op 18 a 20 Mbit knalle ik denk dus dat je eerst eens heel goed moet gaan kijken naar je router want de meeste routers kunnen 20 Mbit NIET routeren.

Mijn inziens trek je dus een veel te voorbarige conclusie.Ik wil je hiermee niet afkraken maar ik spreek nu uit de bevindingen van honderden klanten die geen problemen hebben met extrime en die ook met veel pc's zitten wat dus aan geeft dat het wel kan.

Nog 1 dingetje dat thomson modem is inderdaad een brak modem maar met geluk moet die ook wel kunnen werken ,bel de helpdesk en dring aan op een Moterola 5100 e en ik durf me hand in het vuur te steken (mits je je router heb gecheckt) dat het dan wel werkt.

Namens wel veel tevreden klanten succes m8.

Wolter
 
Wolter,

Natuurlijk verwacht ik dat er tevreden gebruikers zijn. Wat betreft die modem. Na het lezen op jullie forum had ik een conslusie getrokken dat er toch veel problemen waren met die thomson. Ik had er bij UPC op aangedrongen dat ik een motorola wilden hebben. "Nee meneer die leveren wij niet meer". Het is die nieuwe thomson. Ok ben ik uitgeproken. Het trouwens niet mijn bedoeling om tevreden klanten te beledigen. Wat betreft full duplex , Half. allemaal getest. Ik heb hier een maand lopen rondneuzen en het forum geraadpleegd voordat ik de beslissing nam om chello extreme te testen. ik heb het getest. Ik vind het niet zo. Ik heb mijn bevindingen geplaatst en gewacht op reacties. Die heb ik gekregen en prima zo. Mochten mensen zich aangevallen voelen. Sorry

Mischien is dat ik in het verleden veel problemen met chello heb gehad en dat ik nu niet het geduld heb om hun de voordeel van de twijfel te geven. Dit is dan mijn probleem.
 
Ha dat is wel zo maar ik bedoelde met me verhaal te zeggen dat het wel degelijk kan en de periode dat jij getest hebt waren er landelijk gewoon veel problemen dus ik zou gewoon nog ff afwachten en toch ook goed je spec. van je router controleren.

Ik hoop dat je ondanks alles in de toekomst toch veel plezier van je Extrime zult hebben want de opstart is misschien stroef maar als het eenmaal werkt dan werkt het ook goed...

Veel plezier met je extrime en hopen nog van je te horen als het wellicht toch verbeterd.

Groetjes Wolter
 
Terug
Bovenaan