• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Trouwe klanten discriminatie

W

Wen

Mijn ouders dachten even van hun "losse" producten light + telefoon een pakket te kunnen maken.
Dat pakte even anders uit.
Zij kunnen 5,- pakketvoordeel krijgen, maar dan krijgen zij ook gelijk een nieuw jaarcontract. :# En als klap op de vuurpijl moeten ze alsnog 2,90 per maand meer betalen dan mensen die later dan zij lid zijn geworden. Dus andere mensen betalen voor light+freetime 39,95 maar als trouwe klant moet je 42,95 betalen. En dit alleen omdat hun modem niet geschikt is voor Freetime. Op de vraag of de modem dan maar omgewisseld kon worden, werd negatief gereageerd. Alle klanten gaan binnenkort over op Freetime, dus als mijn ouders tot die tijd maar 2,90 per maand meer willen betalen. :o

Mijn ouders zijn al 10+ jaar klant bij UPC en nemen al die tijd al tv, telefonie en internet af, dus UPC had dat al lang om kunnen zetten in een pakket. Dat had wel netjes geweest want UPC verwacht toch niet dat de klant erop tegen zou zijn minder te betalen voor dezelfde producten. En alle diensten staan ook allemaal op één factuur, dus het is echt de grootste onzin wat hier gebeurt.

Kennelijk kiest UPC ervoor de diensten apart te houden om klanten een nieuw jaarcontract door de strot te duwen, en dat werkt just averechts want mijn ouders denken er nu over weg te gaan bij UPC want dit vinden ze toch niet netjes van UPC
 
Je ouders hebben zo te lezen Analoge telefonie, het pakket op de upc site spreekt over digitale telefonie. Op dit moment is het overzetten van het 1 naar het anders nog niet mogelijk (lees dit forum eens zou ik zeggen, zijn zat topics over).

Dus het is niet zoals je zegt dat upc bestaande klanten discrimineert maar dat jou ouders simpelweg een ander product hebben dan waar in het pakketvoordeel over gesproken word, en dat deze nog niet simpelweg met nummerbehoud omgezet kan worden.

Wat UPC gedaan heeft is gezegt dat er wel een pakketkorting mogelijk is met maxibel op analoge telefonie (hetgeen de analoge variant van freetime is)

Klanten die digitale telefonie basis hebben hebben hetzelfde, die zullen pas pakketkorting krijgen wanneer ze upgraden naar freetime.
 
ij kunnen 5,- pakketvoordeel krijgen, maar dan krijgen zij ook gelijk een nieuw jaarcontract.

Willen ze het dan maar voor 6 maanden?

Het mag duidelijk zijn dat de nieuwe pakketten voor nieuwe abonnees is bedoeld,dat bestaande leden zoals ik hier ook van gebruik willen maken is misschien niet de bedoeling geweest.
Als je losse onderdelen hebt en tot de conclusie komt dat een pakket voordeliger is wil je dit natuurlijk omzetten.
Even ter verduidelijking : ik begrijp jullie standpunt wel,maar vergeet niet dat ik minder dan een jaar geleden meer betaalde voor mijn classic verbinding dan jullie nu zouden moeten betalen voor het gewenste pakket.
Natuurlijk,we leven nu en niet 1 jaar terug,maar op de centen gaan zitten is aan upc niet besteed,dus trek daar je conclusies uit.
Of zeg je huidige diensten op en word opnieuw lid met het verlies van je huidige nummer,of betaal ietsje meer met als totaal toch voordeel op de huidige situatie.
Of laat het zoals het is.

ps. het afgelopen jaar zijn de internet en telefonie diensten voordeliger en sneller geworden,dit zal zich alleen maar voortzetten.
 
Valz zei:
Je ouders hebben zo te lezen Analoge telefonie, het pakket op de upc site spreekt over digitale telefonie. Op dit moment is het overzetten van het 1 naar het anders nog niet mogelijk (lees dit forum eens zou ik zeggen, zijn zat topics over).

Ik lees het forum dagelijks, dus ben prima op de hoogte van de problemen die UPC met het omzetten van analoog naar digitaal heeft. Dat is heel jammer voor UPC, maar ik vind niet dat de klant hiervoor moet betalen. Het maakt mijn ouders niet uit of zij digitaal of analoog telefoneren, bellen is bellen, maar wat wel uitmaakt is het prijskaartje dat eraan hangt en dat je (op dit moment) geen andere keus hebt. Mijn ouders hebben maanden geleden al geinformeerd of zij ook over konden op digi. tel. maar dat kon niet, zelfs niet met een ander nummer. Dus veel keus hebben zij niet en dat is gewoon jammer.

Valz zei:
Dus het is niet zoals je zegt dat upc bestaande klanten discrimineert maar dat jou ouders simpelweg een ander product hebben dan waar in het pakketvoordeel over gesproken word, en dat deze nog niet simpelweg met nummerbehoud omgezet kan worden.

Wat UPC gedaan heeft is gezegt dat er wel een pakketkorting mogelijk is met maxibel op analoge telefonie (hetgeen de analoge variant van freetime is)

Klanten die digitale telefonie basis hebben hebben hetzelfde, die zullen pas pakketkorting krijgen wanneer ze upgraden naar freetime.

UPC heeft digitale telefonie toegevoegd terwijl alle klanten analoog belden. UPC heeft er helaas voor gekozen om pakketvoordeel toe te passen voor het nieuwe product internet+digitaal, terwijl internet+analoog al jaren bestond dus bestaande klanten kunnen er niets aan doen dat upc gekozen heeft om pakketvoordeel op het nieuwe product te geven en niet op het bestaande product. Dan is het ook niet zo raar dat je een ander product afneemt als je oude klant bent. Wat wel raar is dat de oude klant (nog niet) mag switchen.

De pakketkorting is een leuke geste, ware het niet dat UPC verlangt dat men een nieuw contract afsluit voor exact dezelfde producten. Geen nieuw contract = geen 5 euro korting en DAT vind ik niet fair.
 
Flow zei:
Willen ze het dan maar voor 6 maanden?

Het mag duidelijk zijn dat de nieuwe pakketten voor nieuwe abonnees is bedoeld,dat bestaande leden zoals ik hier ook van gebruik willen maken is misschien niet de bedoeling geweest.
Als je losse onderdelen hebt en tot de conclusie komt dat een pakket voordeliger is wil je dit natuurlijk omzetten.
Even ter verduidelijking : ik begrijp jullie standpunt wel,maar vergeet niet dat ik minder dan een jaar geleden meer betaalde voor mijn classic verbinding dan jullie nu zouden moeten betalen voor het gewenste pakket.
Natuurlijk,we leven nu en niet 1 jaar terug,maar op de centen gaan zitten is aan upc niet besteed,dus trek daar je conclusies uit.
Of zeg je huidige diensten op en word opnieuw lid met het verlies van je huidige nummer,of betaal ietsje meer met als totaal toch voordeel op de huidige situatie.
Of laat het zoals het is.

ps. het afgelopen jaar zijn de internet en telefonie diensten voordeliger en sneller geworden,dit zal zich alleen maar voortzetten.

Daar heb je inderdaad gelijk in Flow.

Ik weet niet wat mijn ouders zullen doen, maar dat gegoochel met nieuwe contracten voor kleine veranderingen dat haalt bij hun gewoon het vertrouwen weg. UPC maakt uit op welke producten zij in een pakket nemen, dus hadden net zo goed ook internet+analoog in een pakket kunnen aanbieden, maar het feit dat je gewoon geen keus hebt en toch net weer iets meer moet betalen terwijl je zelf bereid bent jezelf aan te passen met een nieuw nummer of nieuwe modem of whatever it takes. Zij willen telefonie en maakt niet uit of het ana of digi is. En ook zij betaalden voorheen veel meer, net als jij, maar toen betaalde iedereen die prijs en dát maakt het verschil.

Maar goed ik hoor nu al dat zij over Wanadoo familie praten en dat klinkt mij echt heel vreemd in de oren want mijn ouders zijn UPC-fans vanaf het begin en hebben diverse klanten voor upc geworven, dus ik denk dat ze na dik 10 jaar UPC weer terug gaan naar KPN want daar hebben ze veel meer keuzevrijheid en dat is echt heel weird om te horen.
 
Wen zei:
Ik lees het forum dagelijks, dus ben prima op de hoogte van de problemen die UPC met het omzetten van analoog naar digitaal heeft. Dat is heel jammer voor UPC, maar ik vind niet dat de klant hiervoor moet betalen. Het maakt mijn ouders niet uit of zij digitaal of analoog telefoneren, bellen is bellen, maar wat wel uitmaakt is het prijskaartje dat eraan hangt en dat je (op dit moment) geen andere keus hebt. Mijn ouders hebben maanden geleden al geinformeerd of zij ook over konden op digi. tel. maar dat kon niet, zelfs niet met een ander nummer. Dus veel keus hebben zij niet en dat is gewoon jammer.

analoge tv = digitale tv
tv kijken = tv kijken

Het zijn verschillende producten.


Overigens geld bij elk product dat bij verandering van het type abbonement er een nieuw jaarcontract aan word gegaan.

en ook
Wen zei:
Wat wel raar is dat de oude klant (nog niet) mag switchen.

Wen zei:
Ik lees het forum dagelijks, dus ben prima op de hoogte van de problemen die UPC met het omzetten van analoog naar digitaal heeft.
 
Valz zei:
analoge tv = digitale tv
tv kijken = tv kijken

Het zijn verschillende producten.

Applaus. ;)

Ze mogen ook dezelfde producten geven maar dat wil/kan UPC niet, zoals ik al eerder schreef. En wij willen er niet voor betalen omdat upc iets niet kan leveren.

Valz zei:
Overigens geld bij elk product dat bij verandering van het type abbonement er een nieuw jaarcontract aan word gegaan.

Idd en zoals al eerder geschreven zijn we het daar dus niet mee eens want upc kan wel zoveel willen. Wij hebben twee contracten al veel langer dan een jaar uitgediend. En aangezien light + ana.tel of light + ana.tel precies hetzelfde is, al zitten ze met zijn tienen in een pakket met een strikje erom, dat maakt niets uit want dat is gewoon een administratieve handeling om dit te koppelen. En dus nemen wij geen nieuw product af en willen dus ook geen nieuw contract. Als dit niet kan is het jammer maar dan gaat het over.

Valz zei:
Citaat van: Wen op Vandaag om 19:00
Wat wel raar is dat de oude klant (nog niet) mag switchen.

Citaat van: Wen op Vandaag om 19:00
Ik lees het forum dagelijks, dus ben prima op de hoogte van de problemen die UPC met het omzetten van analoog naar digitaal heeft.
En zoals je al zegt door te verwijzen naar mijn citaten, het probleem ligt bij upc en als ze het niet willen oplossen is het pech.

In ieder geval dank dat je zoveel moeite voor me doet ;)
 
Tjah veel helpen kan ik niet, ik probeer alleen een beetje uit te leggen hoe en wat.

Als je dit zou doen zit je wel weer aan een jaarcontract maar dat zit je anders denk ik toch ook bijna weer als je oude is afgelopen, als je het wel doet word je zowiezo zodra het wel goed mogelijk is direct omgezet naar voip.
 
Terug
Bovenaan