• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Transfers grote bestanden stoppen na 60mb

  • Onderwerp starter Onderwerp starter MrFloris
  • Startdatum Startdatum
M

MrFloris

Dit is gewoon lastig ..

Ik heb twg870 met 120mbit internet. Werkt prima. Wifi, ethernet, meerdere computers, iOS devices, etc. Allemaal mac spul trouwens.

usenet download gaat gewoon met 15mbyte/sec, geen probleem, ook met grotere bestanden. Youtube filmpje kijken die aardig groot zijn lijkt ook geen probleem.

Maar bijvoorbeeld (zovel macpro met ethernet, als imac met wifi, of ipad2 met downcast.app) podcast via iTunes, of iTunes iOS5 update, of via ftp grotere bestanden, volledige speed, maar na of 35 mb of 65 mb stopt het gewoon. en krijg ik timeout error.

Ik heb hier op dit forum gelezen dat er keepAlive settings zijn voor FTP, dat snap ik. Maar het maakt echt niet uit.

Soms gaat het weken goed, maar de laatste tijd, ondanks reset van deze modem (die tevens de router is) heb ik dit. Ik kan bijvoorbeeld helemaal niet ios5 downloaden nu, stopt gewoon voordat hij de 775mb heeft, (en itunes sux, heeft geen resume, dus moet weer met nul beginnen).

Ik heb bijna elke mogelijkheid in de modem geprobeerd, elke instelling is wel een keertje geflipt naar de andere setting, maar het mag niet baten.

Als ik op de wifi van de buren spring om te testen, download ios5 bijvoorbeeld met 2mbyte/sec gewoon netjes.

Ik denk momenteel echt dat het 't modem is.

Alvorens ik probeer contact op te nemen met UPC (medewerkers, van mij mag je me hierop reageren trouwens) ivm omruil modem, wil ik zeker weten dat ik alles gedaan heb dat ik kan doen.

tips? Het is namelijk erg irritant, en gezien upc deze modem eruit geknikkerd heeft denk ik dat dit misschien een bekend probleem is. En omruilen misschien gewoon de oplossing is. Welke andere modem kan ik het beste vragen als voorkeur voor mijn 120mbit internet/voip/dtv pakket?
 
Een simpel antwoord.

Het Cisco modem is het vervangende modem wat UPC uitleverd als er problemen zijn met het Thomson modem. Die heeft geen wireless maar is wel veel stabieler. Neem anders even contact op met een UPC medewerker via hat forum om je modem om te laten ruilen.

Ik zelf heb weinig problemen met dit modem behalve dat mijn ipad zo nu en dan geen verbinding meer heeft terwijl er wel een IP adres is toegewezen. Een power cycle van mijn Ipad of modem lost het wel op.
 
Wireless is a must for me though.
Bedankt voor je antwoord.
 
MrFloris zei:
Ik heb twg870 met 120mbit internet. Werkt prima. Wifi, ethernet, meerdere computers, iOS devices, etc. Allemaal mac spul trouwens.
MrFloris zei:
En omruilen misschien gewoon de oplossing is. Welke andere modem kan ik het beste vragen als voorkeur voor mijn 120mbit internet/voip/dtv pakket?

Gewoon met je verhaal naar webcare gaan. Uitleggen en vragen om een Cisco 3208 of een Cisco 3212 (geen noemenswaardige verschillen tussen deze 2 modellen) en aangezien je alles van Apple hebt...

MC340.jpg


MC340_AV1.jpg


MC340_AV2.jpg


De Apple AirPort Extreme-router achter de Cisco hangen en alles is in orde :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Toch nog maar even een update om dit af te ronden.

Ik heb het een tijdje aangekeken, meerdere tests gedaan en van alles geprobeerd om het van mijn kant op te lossen. Dit is helaas niet gelukt. Ik kan niets anders concluderen dan dat het de Thomson 870 was.

Hierom heb ik toch maar een tweetje gedropped by @upc en ze hebben eigenlijk meteen contact met me opgenomen via twitter (ik was niet via telefoon bereikbaar).

Er is een nieuw modem opgestuurd en deze is Maandag geleverd. Super makkelijk te installeren en kwam ook meteen online. Provisioning.upc.nl dan wel, maar vandaag heeft ^RH van webcare deze geactiveerd en ik heb dezelfde tests uitgevoegd, 100% het probleem opgelost.

Ik heb nu CISCO EPC3925 VOIP GATEWAY EuroDOCSIS3 modem op mijn 120mbit internet / voip / dtv pakket.

Wat is twitter toch prettig. Je kunt contact opnemen wanneer het mij uitkomt, en krijg van de juiste persoon die weet waar ze het over hebben een reactie. En het is meteen goed afgehandeld.

Prima service, dan mis je 150 minuten op HD lijn met a2000.nl echt niet.
 
Terug
Bovenaan