• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Trage snelheid XP/FiberPower 60. HELP!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Berichten
177
Beste allemaal
Mijn download snelheid is echt te laag. Situatie is als volgt;
- Ik maak direct verbinding met het Cisco modem
- Gecheckt met UPC, daar staat alles goed.
- Met Vista machine download snelheid uitstekend.
- Als ik in XP veilige modus opstart met netwerkverbinding, geen probleem. Prima snelheid.

Als ik dus gewoon opstart met AVG uit, geen firewall of wat dan ook haalt ie net 30MB!!
Wie kan mij helpen, ik dwaal al een paar dagen op internet op zoek naar een oplossing.
Alvast bedankt!!
 
Je moet wel even verder kijken dan alleen het forum.

Op de homepage van deze website staat namelijk het volgende bericht:

https://chelloo.nl/informatie/upc-internet/download-en-optimalisatie/127-ik-haal-de-beloofde-fiber-power-snelheid-niet.html

Hierin staat iets heel belangrijks namelijk:
Gebruik je Windows XP in combinatie met Fiber Power? Dan moet je besturingssysteem worden aangepast om de hoge snelheid aan te kunnen. Dit gaat pas spelen bij Fiber Power 60 / 90 / 120.
Gebruik hiervoor de Fiber Power Optimizer.
Dit is niet nodig voor Vista en andere besturingssystemen.
 
Beste Inzane19,
Dat heb ik geinstalleerd en uitgevoerd maar het levert niet het gewenste resultaat op.
Wat doet die Optimizer trouwens?
Misschien kan ik dan checken of de veranderingen wel worden doorgevoerd..
 
Pulletje zei:
Beste Inzane19,
Dat heb ik geinstalleerd en uitgevoerd maar het levert niet het gewenste resultaat op.
Wat doet die Optimizer trouwens?
Misschien kan ik dan checken of de veranderingen wel worden doorgevoerd..

Hij veranderd wat instellingen in je verbinding en het register alleen wat dat zou ik je niet kunnen vertellen. Jammer dat het niet werkt maar ook wel weer vreemd.
Noem je software eens op wat je hebt draaien? msn, winrar, daemon tools enz enz
 
Hallo,
Ik heb een schone installatie, onlangs schijf geformatteerd en alleen avg draaiend. Geen MSN of Deamon.
Wel Zip, Winrar,altbinz,FTD,AVG.
Er moet toch iets zijn tussen veilige modus en de gewone omgeving. Heb ook al naar draaiende services gekeken en overbodige uitgezet.
Ik sta echt voor een raadsel!!!
 
Ik zie nog 2 mogelijkheden waar het aan kan liggen.
1 - AVG Alleen uitschakelen helpt vaak niet omdat er toch een deel aanwezig en actief blijft.
Om te testen tijdelijk compleet deïnstalleren.
2 - Je hebt Windows opnieuw geïnstalleerd, maar heb je ook de nieuwste drivers voor de netwerkkaart gedownload en geïnstalleerd? De standaard Windows drivers zijn niet altijd de beste.
 
Of je netwerk instelling staat anders kijk of je iets kan vinden van duplex full duplex 100/1000
 
Hey mannen, bedankt zeg!
AVG deinstalleren levert wel de goede snelheid op!
Ik was zo eigenwijs om alleen maar op exit te klikken.
Ik ben nu wel "onbeschermt".

Ik ga het eens proberen met Comodo....of heeft iemand een andere oplossing?
 
Comodo geinstalleerd en ......het werkt fantastisch! Goede downloadsnelheid, alles okay. Allemaal bedankt voor jullie hulp!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan