• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

trage draadloze verbinding

  • Onderwerp starter Onderwerp starter bombarie70
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
B

bombarie70

Hallo,
Ik heb sinds zaterdagavond (23-2) te maken met een drastische verlaging van de draadloze verbinding. Na het laatste onderhoud in de nacht door Ziggo deze maand (2e of 3e keer al dit jaar) kwam ik al niet meer boven de 16 Mb download en sinds zaterdag dus (na herstarten modem) rond de 2 Mb.
Ik heb een "alles-in-1 Plus" 60/6 Mb abonnement. Ik heb al ruim 1 jaar zonder problemen snel draadloos internet (eerst 34 Mb en later na verhoging 45 Mb) gehad. Ik heb de Ubee ambit EVW320B modem + wifi router. Het probleem heb ik op drie verschillende laptops. Terugzetten van Defaults was ook geen oplossing en ander kanaal (van 6 naar 7) was 1 keer goed met speedtest.ziggo.nl met 52 Mb download, maar zakte daarna gelijk weer terug naar 2 Mb met wel goede ping 18-25 m/s. Het signaal is wel goed. De LAN-verbinding met desktop is wel redelijk snel met 36-39 Mb, maar ook zeker geen 60 Mb. Is dit momenteel een bekend Ziggo-probleem, aangezien er rond 1 maart wederom onderhoud (nieuwe firmware? voor de Ubee) door Ziggo is aangekondigd. Ik hoop hier wat wijzer te worden van ingewijden. Alvast bedankt.

P.S. De signaalsterkte van mijn Humax IR-Fox-C is afgelopen week ook iets teruggelopen van 52 naar 45 op vrijwel alle zenders (BER is wel 0 en 100% kwaliteit). Ik weet dat dit niet voor het juiste thread is, maar misschien houd dit verband met de kwaliteit van de bandbreedte)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ter aanvulling:
Ik heb zojuist het programma INSSIDER gebruikt om te kijken of er storing is door andere netwerken in de buurt (bijna onmogelijk door geïsoleerde lokatie in buitengebied) , wat ik wel vreemd vind, is dat bij kanalen het programma INSSIDER 2 kanalen te gelijk aangeeft van mijn netwerk t.w. ch7 + 11 ???
Terwijl kanaal 11 niet eens gekozen kan worden in de huidige firmware van de Ubee (9.9.2009) ;vorige firmware had dit volgens mij wel :?
 
Zelfde schuitje

Beste Bombarie,

ik ervaar ook sinds kort absurde snelheid vertraging. Met een 60Mbit lijn verwacht ik toch minstens 40 te scoren maar ik krijg met snelheidstesten slechts 0,25Mbit. Echt schandalig t.o.v de abonnementskosten die we hiervoor betalen.

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen deze ervaring met ons delen en wellicht nog interessante en of nuttige tips hebben.

Uiteraard ben ik ook erg benieuwd naar een goede verklaring van een medewerker van ziggo zelf.
 
Beste Bombarie,

ik ervaar ook sinds kort absurde snelheid vertraging. Met een 60Mbit lijn verwacht ik toch minstens 40 te scoren maar ik krijg met snelheidstesten slechts 0,25Mbit. Echt schandalig t.o.v de abonnementskosten die we hiervoor betalen.

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen deze ervaring met ons delen en wellicht nog interessante en of nuttige tips hebben.

Uiteraard ben ik ook erg benieuwd naar een goede verklaring van een medewerker van ziggo zelf.

Hallo Leidschenveen ,
jammer te horen dat het bij jou ook niet lekker loopt, is het bij jou ook voornamelijk de wifi verbinding, die traag is?
Ik heb enige instellingen verandert in de modem w.o X-press technology naar enabled gezet en bandbreedte op 20Mhz en ineens kan ik Channel 11 weer kiezen als huidige voorkeur in tab Wireless/Radio, dit was eerst tot Channel 1- 9. Nu heb ik ook gewoon weer 1 kanaal (11) in het programma InSSIDer staan ipv 2(7+11).
Ik zal straks alleen nogmaals de modem/router herstarten en hopelijk blijven deze nieuwe instellingen bewaard:wink:.
 
Laatste vraag nog wat mijn bezig houdt, zit er een verschil tussen de werking/protocollen van LAN en WLAN wat betreft de DNS-Servers bij Ziggo?. Het lijkt net of de reactietijd van de DNS-servers via WLAN momenteel bij mij ook veel trager is dan via de LAN-verbinding of is dat ook inherent aan de snelheid van elke verbinding apart:giveup:.
 
Nou voorlopig zit draadloos weer goed met 38-45 Mb na de vernieuwde instellingen in de Ubee modem, hopen dat het zo blijft en nu afwachten wat er gebeurt na 1 maart als er weer onderhoud is gedaan op het modem door Ziggo:no:
 
Helaas nog geen feedback vandaag???.
Alle laptops hier hebben weer een enigzins acceptabele snelheid, tussen de 15-40 Mb (schommelt erg onregelmatig, ook als enige apparaat in het netwerk) maar goed, beter dan de 0,5-2 Mb van de afgelopen dagen. Ik blijf het erg vreemd vinden (zonder hard bewijs) dat na een firmware update van Ziggo de hele modem van slag was, door op schijnbaar 2 wifi-kanalen uit te zenden, die elkaar storen en waardoor zelfs het Windows stuurprogramma van de wifi-adapter op hol sloeg. Normaal zou dit na resetten van de modem en windows toch verholpen moeten zijn, zou je zeggen?.
Ik hoop dat iemand deze theorie kan bevestigen?
 
Je verhaal komt mij niet bekend voor en kan ik ook zeker niet bevestigen. Hoe drivers op hol kunnen slaan door een WiFi verbinding/signaal, ik zou het niet weten (en ook niet of dit überhaupt mogelijk is, zelf nooit meegemaakt). Wel kan ik voor je nakijken of je modem wel met juiste waarden online is. Stuur hiervoor een PB met je postcode en huisnummer.
 
Oke Jelle, bedankt voor je reactie en je aanbod, maar zoals ik al aan heb gegeven doet alles het weer goed na aanpassing in de modem. Als het wederom problemen geeft meld ik me alsnog bij jou. Nogmaals bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan