B
bombarie70
Hallo,
Ik heb sinds zaterdagavond (23-2) te maken met een drastische verlaging van de draadloze verbinding. Na het laatste onderhoud in de nacht door Ziggo deze maand (2e of 3e keer al dit jaar) kwam ik al niet meer boven de 16 Mb download en sinds zaterdag dus (na herstarten modem) rond de 2 Mb.
Ik heb een "alles-in-1 Plus" 60/6 Mb abonnement. Ik heb al ruim 1 jaar zonder problemen snel draadloos internet (eerst 34 Mb en later na verhoging 45 Mb) gehad. Ik heb de Ubee ambit EVW320B modem + wifi router. Het probleem heb ik op drie verschillende laptops. Terugzetten van Defaults was ook geen oplossing en ander kanaal (van 6 naar 7) was 1 keer goed met speedtest.ziggo.nl met 52 Mb download, maar zakte daarna gelijk weer terug naar 2 Mb met wel goede ping 18-25 m/s. Het signaal is wel goed. De LAN-verbinding met desktop is wel redelijk snel met 36-39 Mb, maar ook zeker geen 60 Mb. Is dit momenteel een bekend Ziggo-probleem, aangezien er rond 1 maart wederom onderhoud (nieuwe firmware? voor de Ubee) door Ziggo is aangekondigd. Ik hoop hier wat wijzer te worden van ingewijden. Alvast bedankt.
P.S. De signaalsterkte van mijn Humax IR-Fox-C is afgelopen week ook iets teruggelopen van 52 naar 45 op vrijwel alle zenders (BER is wel 0 en 100% kwaliteit). Ik weet dat dit niet voor het juiste thread is, maar misschien houd dit verband met de kwaliteit van de bandbreedte)
Ik heb sinds zaterdagavond (23-2) te maken met een drastische verlaging van de draadloze verbinding. Na het laatste onderhoud in de nacht door Ziggo deze maand (2e of 3e keer al dit jaar) kwam ik al niet meer boven de 16 Mb download en sinds zaterdag dus (na herstarten modem) rond de 2 Mb.
Ik heb een "alles-in-1 Plus" 60/6 Mb abonnement. Ik heb al ruim 1 jaar zonder problemen snel draadloos internet (eerst 34 Mb en later na verhoging 45 Mb) gehad. Ik heb de Ubee ambit EVW320B modem + wifi router. Het probleem heb ik op drie verschillende laptops. Terugzetten van Defaults was ook geen oplossing en ander kanaal (van 6 naar 7) was 1 keer goed met speedtest.ziggo.nl met 52 Mb download, maar zakte daarna gelijk weer terug naar 2 Mb met wel goede ping 18-25 m/s. Het signaal is wel goed. De LAN-verbinding met desktop is wel redelijk snel met 36-39 Mb, maar ook zeker geen 60 Mb. Is dit momenteel een bekend Ziggo-probleem, aangezien er rond 1 maart wederom onderhoud (nieuwe firmware? voor de Ubee) door Ziggo is aangekondigd. Ik hoop hier wat wijzer te worden van ingewijden. Alvast bedankt.
P.S. De signaalsterkte van mijn Humax IR-Fox-C is afgelopen week ook iets teruggelopen van 52 naar 45 op vrijwel alle zenders (BER is wel 0 en 100% kwaliteit). Ik weet dat dit niet voor het juiste thread is, maar misschien houd dit verband met de kwaliteit van de bandbreedte)
Laatst bewerkt door een moderator:

.