• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

trage downloadsnelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.
T

tinus36

Goeiedag allen,

sinds augustus vorig jaar heb ik problemen met de downloadsnelheid.
Het probleem lijkt een beetje op andere klachten uit dit forum alleen bij mij heb ik 's nachts en "s morgens vroeg wel de beloofde snelheid van 200/20 maar hoe later het wordt, de slechter de downloadsnelheid. met name "s avonds meet ik maar 8/20 De upload blijft altijd 20 Mbps.
De helpdesk heeft inmiddels een heel dossier van mij en de monteur heeft al 3 keer het wifi modem vervangen en alles doorgemeten en kan naar eigen zeggen ook niets meer voor me doen.
Alles is bekabeld met cat6 en cat5e, ik heb al het denkbare al geprobeerd zoals de router er van tussen halen, nieuwe cat6 kabel direct van modem naar pc(s), zonder virus scanner, nieuwe kale windows, maar het probleem blijft.

Misschien hebben jullie enig idee

Groet, Martin.
 
Als het echt rond het begin van de avond en middag is wil ik bijna zeggen dat het een capaciteitsprobleem is, maar die kans lijkt mij klein (maar is nog steeds een kans).

Mocht het ook echt een capaciteitsprobleem zijn kan je daar volgens mij weinig aan doen. Ja, Ziggo vragen of ze jouw coaxsegment (als ik dat het juiste woord is :P) willen verkleinen/opdelen maar ik denk dat 1 klant niet zomaar 'even kan vertellen' dat ze hun netwerk moeten verbeteren mocht het een capaciteitsprobleem zijn.
 
Test je de snelheid bekabeld?

Omdat het zo varieert kunnen het m.i. twee zaken zijn:
- Drukte op wireless netwerk. Er staat een stappenplan om je wireless te verbeteren op Ziggo.nl (overschakelen naar 5 GHz, kanaal van 2.4 GHz netwerk veranderen/vastzetten, etc.). Dit is als oorzaak uit te sluiten door bekabeld te testen.
- Drukte op het netwerk van Ziggo 's avonds. Hier kun je zelf niets aan doen...
 
Bedankt zombymario en Rick.
Ik kwam op het forum een link naar een pdf tegen waar het volgende in stond:

Ook typerend is een blok woningen dat gedeeltelijk door de ene eindversterker en gedeeltelijk
door de andere eindversterker gevoed wordt.
In de systeemtekening voedt eindversterker 01-01 de ene helft van het blok dat ligt tegenover
de locatie van groepversterker 03-01. Eindversterker 01-05 voedt de andere helft van dit blok.
Hierdoor hoeven naast elkaar wonende abonnees, in het geval van een storing aan een eindversterker,
daar niet beiden last van te hebben.

Eenzelfde vergelijking doet zich voor als de storing zich op het niveau van de groepversterker
afspeelt en er sprake is van een scheidingsgrens van twee groepen. Het ene blok woningen zit
op de groep(versterker) 03-01, het eerste naastliggende blok op groep(versterker) 03-02.
Dezelfde redenering geldt voor een storing die zich op het niveau van de wijk voordoet. Het
feit dat buren (al dan niet naaste buren) niet dezelfde storing ervaren, wil dus niet direct zeggen
dat er daarom sprake moet zijn van een individuele storing. <einde citaat>

Het zou dus zomaar kunnen dat er toch iets fout zit bij de groeps of eindversterker, of zie ik dat verkeerd.
 
Misschien eens loggen??

Een weekje de snelheden van download/upload bijhouden.
Meet de snelheden op verschillende tijdstippen van dag.
(speedtest.ziggo.nl)

Metingen met een bekabelde verbinding uiteraard. (direct op modem indien mogelijk)

Meld je aan op Community Ziggo Forum (https://community.ziggo.nl) officiële Ziggo Forum waar Ziggo medewerkers actief zijn
En maak daar een topic aan.

Misschien dat ze bij Ziggo dan iets kunnen ondernemen.
 
Bedankt voor de tip Emilio.

Dat loggen doe ik al een poosje maar dat community forum ga ik eens proberen.
 
Ik verwacht niet dat het aan de groepsversterkers ligt, er is geen afhankelijkheid van het signaal van de groepsversterkers en hoeveel mensen er thuis zijn of zo. Als het een capaciteitsprobleem is, dan ligt het in je hele wijk.

Als het wel een signaalprobleem is kun je dat overigens zelf zien, want in je modem kun je zelf het signaal niveau uitlezen (als je een wifimodem hebt tenminste) in het menu. Misschien kun je daar de getallen vergelijken bij 'goed' en 'slecht'.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan