• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Trage browsers en vastlopers

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Trance
  • Startdatum Startdatum
T

Trance

Hallo mensen,

Gek probleempje, ben net overgetapt op UPC Horizon en ben van 20 Mb overgestapt naar 60 Mb met een nieuwe modem de Cisco EPC3925. De snelheden worden ook wel gehaald, zit zo rond de 58 Mb.
Maar ik heb nu constant vastlopers bij het surfen of pagina's die zicht niet willen laden of heel traag. Ben ik aan het downloaden via UTorrent dan kan ik helemaal niet meer surfen hoewel dat hiervoor geen probleem was.

Ik gebruik afwisselend Windows Explorer/Firefox en Google Chrome....Wat of waar kan dit probleem zitten, heb verdere extensies en dergelijke allemaal uit mijn browsers gehaald zoals Roboform en dergelijke maar het probleem blijft bestaan.
Wie weet raad, alvast bedankt voor jullie reacties...

Groet van jan
 
Er zijn al veel topics over de EPC3925 (zie:Internet - kabelmodems ) en zijn eigenaardigheden.

Slecht reagerende pagina is vaak op te lossen door refresh te gebruiken (in IE is dat F5).

Lage snelheid met een P2P programma is vaak op te lossen door het aantal open verbindingen lager in te stellen. De ene router (of modem/router) heeft meer problemen met veel verbindingen als een ander. Zie:Algemeen - BitTorrent & P2P-

Als je de Horizon box hebt gekoppeld aan je EPC3925 is dat mogelijk ook een oorzaak voor de traagheid.
Kijk daarvoor eens in het gedeelte over UPC Horizon
 
Laatst bewerkt door een moderator:
als ik utorrent gebruik en mijn downloads snelheden bereiken boven 1Mbps dan kan ik ook niet meer browsen. terwijl als ik het beperk tot 900kbs dan lukt het wel.
kijk eens welke snelheden je haalt en beperk het eens met stapjes

en zie wanneer het wel werkt en war niet meer
 
jp4u> Zal es kijken naar mijn instellingen van UTorrent volgens mij staat ie op onbeperkt/onbegrens

Johnny 54 ja dat refreschen helpt wel maar is erg irritant, moet dat nu bij elke browser doen en bij elke handeling, Chrome was altijd best snel maar nu dus ook niet meer.

De Horizon box heb ik niet gekoppeld aan de Cisco, die gaat met een coax kabel in de muur.
 
Probeer eens andere DNS-servers in je router, dus niet de dns-servers van UPC, maar van OpenDNS of van Google ( 8.8.8.8 en 8.8.8.4 ).
Ik heb ook een 60 Mbps abo en heb nergens last van, ook niet als utorrent meeloopt (dl+ul onbeperkt meestal), maar dat komt waarschijnlijk omdat mijn D-link DIR655 router veel open verbindingen aankan.
 
Ik heb soms dat ik redelijk veel moet refreshen en dan weer een behoorlijke tijd (dagen / weken) dat alles gewoon werk.
Herstarten van modem/router en PC wil nogal eens de problemen laten verdwijnen. Er is echter geen vast patroon in te ontdekken.
Hier is al vrij lang geleden een topic over geweest. Het probleem leek toen ook van regio naar regio te wisselen.
 
Ik heb ondertussen Windows 7 er weer schoon opgezet en het lijkt erop dat alles weer naar behoren werkt, ik heb Utorrent nog niet aan gehad maar het surfen gaat nu gewoon goed met alle drie de browsers 8)
 
en ja ook met Utorrent aan het downloaden kan ik weer normaal surfen, het downloaden gaat retesnel ik ben weer een gelukkig mens 8)
 
Terug
Bovenaan