• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Traceroute dump nodig

  • Onderwerp starter Onderwerp starter mvvr
  • Startdatum Startdatum
M

mvvr

Hallo mensen. Kan iemand een traceroute dump naar www.upc.nl posten? Ik vraag dit omdat het hier via 10.15.170.129 verloopt, en ik kan me niet herinneren dat dit voorheen ook zo was. Alvast bedankt voor je hulp ;)

p.s. Ik hier een Cisco EPC3925
 
ik ga ook via een 10.15 adres hoor.

Waarschijnlijk komt dat omdat upc.nl als het goed is in Australia staat, dan kiest hij de route via dat 10.15 adres
 
Okay. Bedankt. Internet doet ineens gek. Soms kan ik namelijk ineens geen websites meer bezoeken, en dan weer wel. Na een vertraging van soms minuten. Gek. Geen idee wat er nu weer aan de hand is.
 
kijk eens welke DNS servers je gebruikt
mijne deed ook eens plots raar ...en met het veranderen naar een OPEN DNS server was het opgelost.
https://wikileaks.org/wiki/Alternative_DNS
 
Alle sites.

En ik gebruik al jaren openDNS dus dat zit wel snor.
 
een 10.x.x.x is een private adres. UPC gebruikt die adressen voor o.a. modems en mediaboxen.
Dus kan het inderdaad zijn dat je traceroute via een 10.x.x loopt (je modem dus).

Private IP adressen worden nl op internet niet gerouteerd, dus kan het alleen binnen het UPC netwerk zijn.
 
Dave670 zei:
ik ga ook via een 10.15 adres hoor.

Waarschijnlijk komt dat omdat upc.nl als het goed is in Australia staat, dan kiest hij de route via dat 10.15 adres
In Oostenrijk, in het Duits Austria. Australia is Engels voor Australië en zover zit upc nu ook weer niet :). Heeft niets te maken met die 10.15.xxx,xxx zoals ook al uit de andere antwoorden blijkt en daar al voldoende is beantwoord.
 
Niet zo gek idee, de overduidelijke verwarring met Australië zou dan niet meer plaatsvinden. Een heel enkele keer zie ik die verwarring nl. wel eens vaker. Maar (even serieus) zouden de Oostenrijkers het daarmee eens zijn? In Oostenrijk zelf vind je de oude naam, al of niet afgekort, nog terug op een heleboel terreinen. Denk b.v. aan de A op de auto’s en namen van voetbalclubs etc. etc. Ik denk niet dat ze daar om zoiets onbenulligs afstand van willen doen.

Edit:
Scroll in Google Maps eens naar Oostenrijk, daar zie je beide naamsaanduidingen vermeld.
 
Terug
Bovenaan