• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Traag Teletekst

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Beer
  • Startdatum Startdatum
Berichten
40
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Is het normaal dat Teletekst via mijn Mediabox (Pace) zeer traag is ?
Via analoog TV snel.
 
Inderdaad het verouderde teletekst is niet echt vlot met een mediabox/decoder. Mocht je over een smartphone of tablet beschikken dan is de publieke NOS Teletekst app https://weblogs.nos.nl/mobiel/nos-teletekst-app/ overigens wel een aanrader. Ik gebruik het overigens nog zelden.
 
ja ik heb de horizon box maar zo lang ik hem heb heeft teletext niet goed gewerkt halve pagina,s of helemaal niks al tig malen contact gehad mer upc maar helaas gr toon :embarassed:
 
tJa in deze tijd van smartphones en de nieuwste en liefste snelste techniek,,,, ik ben trouw aan Teletekst of TXT zoals het heet. Op de pc welteverstaan, in een zelfstandige TXT-broswertje, van IC2 (gratis).
 
dat klopt beste sjah ik kijk hem ook op de pc maar het hoort ok op de horizon te werken gr toon 8)
 
Alles wat op teletekst staat, kan je ook op internet vinden . . . beter en sneller. Teletekst is gebaseerd op techniek uit de jaren tachtig. Leuk voor in het museum.
 
En juist omdat het jaren tachtig techniek is zou het zeer snel moeten kunnen werken. Een beetje TV begint alle pagina's te bufferen zodra je een zender kiest met txt. Enkele minuten later zitten alle pagina's in het geheugen en kun je er supersnel doorheen bladeren. Dit kost bijna geen geheugen als je dat met hedendaagse techniek beschouwt. 1kB per pagina (25 x 40 karakters), dus met 1MB ben je er wel.

Ik heb me ook verbaasd dat een moderne mediabox dit niet ondersteund en werkt zoals de TV uit de jaren tachtig. Die ging ook wachten totdat de gevraagde pagina voorbij kwam in het uitgezonden signaal ....
 
Het ligt inderdaad aan de mediaboxen. Beneden bij ons op de Horizon box is het heel erg traag, terwijl het boven op de slaapkamer van mijn broertje lekker vlot werkt (ook nog analoge tv trouwens).

Op mijn eigen slaapkamer gebruik in de Horizon Extra box en daar precies hetzelfde verhaal.

Alles heeft zo z'n voor en nadelen.
 
Terug
Bovenaan