Traag internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

kamphajm

Forum Gebruiker
Berichten
340
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik haal bij lange na niet meer de snelheid waarvoor ik betaal (Alles in 1 Extra). Speedtestresultaat: https://www.speedtest.net/my-result/i/614752390.
Heb al van alles geprobeerd (modem en router gereset, andere kanalen gekozen voor wifi na controle drukke kanalen).
Ik heb nog een Arris modem van Ziggo met daarachter een Netgear router WNR3500.
 
Probeer het eens zonder de Netgear. Een lage download en hoge upload is typische iets voor fout ingestelde firewall.
 
Via de bedrade internetverbinding haal ik hogere snelheden, maar nog lang niet de snelheid die ik zou moeten halen bij dit abonnement.
https://www.speedtest.net/my-result/2909808234

Ik haal bij lange na niet meer de snelheid waarvoor ik betaal (Alles in 1 Extra). Speedtestresultaat: https://www.speedtest.net/my-result/i/614752390.
Heb al van alles geprobeerd (modem en router gereset, andere kanalen gekozen voor wifi na controle drukke kanalen).
Ik heb nog een Arris modem van Ziggo met daarachter een Netgear router WNR3500.
 
Ligt niet aan de instellingen van de firewall op mijn router. Geen QoS of WMM ingesteld.
 
Aangezien je omschakeling naar een kabel zoveel helpt zou ik daar verder naar kijken. Controleer zowel de kabel tussen PC en router als die tussen router en modem: type moet cat 5e of cat 6 zijn. Niet te lang, geen rare knikken, etc. Beide verbindingen moeten ook op 1G of 1000M ingesteld zijn, niet op 100M, etc.

Zelf merk ik overigens dat veel Speedtest server ook moeite hebben met dergelijke hoge snelheden. Met enkele servers haal ik meer dan 130M, maar de Speedtest van Ziggo of de default server van speedtest.net trekt dat gewoon niet. Zie ook pagina 3 en 4 van deze thread daarover: https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=44193
 
De kabel is Cat5e. Geen knikken o.i.d.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan