• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Traag internet

  • Onderwerp starter Onderwerp starter verkade
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

verkade

Hallo,

Ik heb sinds 28 juni enorm last van erg traag internet. Ik had die dag gebeld om de abbonement te wijzigen van Alles-in-1 naar TV+Telefoon, met ingang datum als eind juli. Na het telefoontje ben ik weg gegaan, en in de avond was ik terug en sindsdien is internet heel erg traag. Als er veel websites worden geopend in een keer, zoals browser opnieuw openen, dan kan hij met meeste websites niet eens verbinding maken.

Ik heb een Cisco EPC3925 modem. Ik heb hem al restart via de setup, ik heb een nachtje de kabel eruit gehad, maar niets hielp.
Ook heb ik ipconfig /release en /renew gedaan, maar nee hoor. Geen verbetering.

Met speedtest.net naar eindhoven toe (ik woon in Tilburg) haal ik 0.2Mbps download en 0.06Mbps upload snelheid. Met een ping van 800. Dat was omdat ik het voor het eerst verbinding maakte. Meestal na een aantal keer verbinding te maken met een website verbeterd de ping en laad snelheid wel, maar het is enorm irritant.
2803498355.png


Ik heb ook op Ziggo's website de postcode ingevuld. Alles wat ik zie zijn klachten over TV maar niets over internet. Ik heb proberen te mailen naar hun maar kreeg een 'fail to deliver'-mail terug in mijn inbox.


Weten jullie iets wat ik kan doen? Of is deze probleem bekend bij jullie?
 
Probeer dit eens


Klantenservice van ziggo

Technische vragen
Bel gratis 1200 vanaf uw vaste telefoonaansluiting van Ziggo of 0900-1884 (€ 0,10 per minuut).
Maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 22.00 uur, zaterdag en zondag van 9.00 tot 22.00 uur.
 
Is dat echt mijn enigste optie? Hun bellen en weer 20 minuten wachten totdat ik hun aan de lijn krijg, en een hele lijst krijgen wat ik moet proberen, hoewel ik ze al gedaan heb... en dan kijken ze pas of het aan hun ligt...

In dat geval... moet ik ze toch maar bellen dan...
 
kan het niet zijn dat je TV+telefoon abonnement al in gegaan is? hier hoort namelijk een trage Internet verbinding bij.
snap trouwens niet dat je het abonnement verandert terwijl je wel internet gebruikt.
 
Dat hoop ik dus van niet. Ik zal eens kijken of inloggen op ziggo mij meer inzicht kan geven. De reden van de verandering is omdat ik ga verhuizen binnenkort. Ik ben nog inwonend bij mijn ouders momenteel, en hun gebruiken helemaal geen internet. Vandaar dat het uit de pakket gaat.

Momenteel staat er de eerste mogelijke beeindigsdatum is 30-07-2013. Dus er zit minimaal een maand tussen om het op te zeggen. Dus nee, het zou niet zo mogen zijn dat ze het eerder hebben afgezet.

Ik ga morgen eens bellen met hun en dan weet ik misschien meer. Hopelijk sturen ze niet een monteur, want daar gaat tijd overheen en dan ben ik misschien al wel vertrokken.
 
Ik heb ziggo aan de lijn gehad. Redelijk snel geholpen en goed. Het blijkt dus zoals XeCutor zei, dat de abonnement per direct is gewijzigd. Terwijl er toch duidelijk is gezegt eind juli. Zoiezo moet er altijd een maand tussen zitten volgens mij?

Binnen nu en 3 uur zou ik weer de oude snelheid moeten hebben, en ook zo geregeld dat abonnement word beeindigd eind juli.
 
En een nachtje verder... maar me oude snelheid heb ik zeker niet terug.
2810155829.png


Ik merk wel dat hij makkelijker verbinding maakt met websites, maar snelheid blijft laag. Ik heb vannacht de modem van de stroom afgehaald. Ik heb de modem aantal keer ook reset via control panel van de modem. Ziet er naar uit dat ik weer moet bellen denk ik...
 
Zijn ze een keertje snel, is het wéér niet goed :mrgreen:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan