• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Traag internet na overstappen naar zakelijk

  • Onderwerp starter Onderwerp starter formerlee
  • Startdatum Startdatum
F

formerlee

Vorige week overgestapt naar zakelijk, na telefoonproblemen met de 2de telefoonlijn op de Horizonbox (twee weken geen telefoon). Nu weer 3 dagen helemaal geen telefoon op eigen nummers vanwege overstappen.
Nu traag internet.....veel trager dan met de Horizon, waar 60MB draadloos zonder problemen continue werd gehaald. Nu niet veel verder dan 20MB, als dat al gehaald wordt. Helpdesk heeft wat geholpen maar weinig tot geen resultaat, Kreeg wel de bevestiging dat de Cisco EPC3925 mider is dan de Horizon qua bereik. Dat nu weer.......
 
Het vergt wat extra aan centen maar dan is het ook wel stabiel, zet de 3925 in bridge, hier achter een GB switch, hier achter een GB router met wifi, hier stabiel al meer dan een jaar met een lange uptime tussen firmware updates (maanden) en volle bak snelheid.
 
itpp2011 zei:
zet de 3925 in bridge

Een EPC3925 in bridge met een zakelijk abonnement?
Bij een zakelijk abonnement is die optie (nog) niet aanwezig in de 3925.
 
Achter de modem (modem/router in bridgemode is alleen modem) eerst een switch en dan pas een router?
Normaal doe je het anders. Namelijk modem => router => switch (indien nodig voor meer UTP aansluitingen)
 
itpp2011 zei:
Het vergt wat extra aan centen maar dan is het ook wel stabiel, zet de 3925 in bridge, hier achter een GB switch, hier achter een GB router met wifi, hier stabiel al meer dan een jaar met een lange uptime tussen firmware updates (maanden) en volle bak snelheid.

Bedankt voor je reactie, maar hoe zou ik deze dan in bridgemode krijgen?
GR
Mark
 
Johnny54 zei:
Achter de modem (modem/router in bridgemode is alleen modem) eerst een switch en dan pas een router?
Normaal doe je het anders. Namelijk modem => router => switch (indien nodig voor meer UTP aansluitingen)
Normaal wel ja maar de 3925 heeft een probleem met z'n LAN poorten en bepaalde routers, als de 3925 reboot (meestal na een firmware update) dan kan het voorkomen dat de LAN poort niet goed up komt en dan moet je de router ook rebooten, met een GB switch ertussen heb je dit probleem niet.
 
formerlee zei:
Bedankt voor je reactie, maar hoe zou ik deze dan in bridgemode krijgen?
GR
Mark
Volgens mij is die optie er wel (maar kan het mis hebben) alleen gaat dit niet werken op het zakelijk segment zonder dat upc dit voor je doet en dan moet je naar het 5ip abonnement. Bel ze eens, wellicht is er nieuwere info.
 
Terug
Bovenaan