• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Traag internet IPv4 en IPv6 volle snelheid

Berichten
14
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Als ik een speedtest met IPv4 doe via Ziggo heb ik ongeveer 20Mbps terwijl ik een abonnement heb van 200Mbps, maar doe ik een speedtest met IPv6 via Ziggo dan heb ik de volle snelheid.
 

Bijlagen

  • Screenshot (21h 33m 20s).jpg
    Screenshot (21h 33m 20s).jpg
    122,8 KB · Weergaven: 134
  • Screenshot (21h 34m 44s).jpg
    Screenshot (21h 34m 44s).jpg
    92,2 KB · Weergaven: 120
De IP4 verbinding loopt via een GNAT router omdat Ziggo DS-lie gebruikt.
Die GNAT router deel je samen met een x aantal anderen. Misschien is dat de oorzaak.
Meld dit probleem in ieder geval aan Ziggo.

Bijvoorbeeld met een PM aan Anne-Ziggo van het Ziggo webcare team
Vermeld je klantnummer, of postcode + huisnummer, korte omschrijving van het probleem en eventueel een link naar dit topic.
 
Ga ik doen. In ieder geval bedankt voor de info
 
Hou je ons op de hoogte?

Ben eigelijk best benieuwd naar de oplossing hiervan.. :)
 
Speedtest volgens Ziggo nu goed, maar via de speedtest van Ookla zelf blijft de internetsnelheid zeer laag.

IP nummer is bij Ziggo speedtest ineens verdwenen. Er staat nu "CLIENT IP". Welke speedtest is er nu correct?
Ook speedtest via proof.ovh.net geeft lage downloadsnelheid.
 

Bijlagen

  • Screenshot (20h 14m 12s).jpg
    Screenshot (20h 14m 12s).jpg
    83,7 KB · Weergaven: 72
  • Screenshot (16h 24m 13s).jpg
    Screenshot (16h 24m 13s).jpg
    110,1 KB · Weergaven: 83
Misschien een beetje offtopic,

Maar ik zelf merk ook dat de snelheden vooral in de avond uren, verschillende servers buiten het ziggo netwerk aanzienlijker trager zijn dan bij concurrerende providers.

Ik zelf haal ook via de ziggo speedtest in de avond de volle snelheid.
Maar als ik diversen testservers test buiten en ziggo netwerk, dan is de snelheid echt toch stukken minder.

Ik heb ziggo hier ook als eens over gecontacteerd, die zeggen dat het dan aan de betreffende servers ligt.
Maar als ik vervolgens op de zelfde moment en tijdstip de zelfde servers test met SUFnet (overheids/onderzoek netwerk) en bijvoorbeeld fiber (doodnormale consumenten netwerk). Haal ik wel de volle snelheden.

Ik heb het gevoel dat ziggo geen goede peering geeft met diversen partijen, als ik ook regelmatig traceroutes onderzoek merk ik ook dat ze vaak de AMS-ix ook vermijden en het liever via hun eigen ¨Aorta¨ netwerk willen oplossen, wat vaak gewoon niet de goede keuze is, de betreffende parij waar de test servers achter hangen zitten gewoon met peering verbonden op de AMS-IX.

Ik heb vaker verhalen gehoord dat ziggo een extreme peering policy hanteert die niet vriendelijk is.
Vaak volgens mij om lekker geld te besparren.

Dus hou dit in je achterhoofd, een maat van mij is van de week nog van Ziggo afgestapt wegens de belabberde peering met buitenlandse partijen.
 
Ik gebruik zelf ook vaak de test server van KPN.. die ondersteunt 1000Mbps up and down-load.
 
Terug
Bovenaan