• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Tot op heden wel goede ervaring met UPC Digitale Telefonie

arnold_w

Forum Gebruiker
Berichten
284
Ik weet niet hoe het met de rest zit, maar als ik zo alle opmerkingen, geklaag en gemopper lees, dan lijkt het wel of ik de enige ben zonder problemen. Ik moet zeggen dat ik het geluk heb als enige in de wijk met Kabel internet/telefonie te zitten (je kunt dat testen door het gratis progje Look@Lan (www.lookatlan.com) te downloaden. Je ziet dan precies welke pc's er allemaal binnen jouw IP-range vallen en welke daarvan binnen jouw Lan vallen. Bij mij is dat de gateway en ikzelf.
Mijn modem ontvangt het signaal met ruim 35dB en dagelijks doe ik een speedtest en zit ik op het maximaal haalbare.
Belangrijk is ook degelijk aansluitmateriaal. Dus niet van die bouwmarkt-shit met plastic stekkers en coax zo dun als een waslijn.
Gebruik dubbelafgeschermde coax (75dB) en metalen afgeschermde pluggen (liefst f-connectoren die ook bij SAT installaties worden gebruikt)

Goed, eenmaal alles goed aangesloten kan ik niet anders zeggen dat mijn analoge tv-signaal retestrak is, mijn internet (light) probleemloos en snel is, mijn Freetime telefoonabo nog niet één keer kuren heeft vertoond. Glashelder geluid (ook aan de andere kant v/d lijn) geen gestotter, geen uitval na x-minuten. Gewoon prima.

Rekeningen zijn overzichtelijk en kloppen altijd.

Misschien heb ik de mazzel dat het (tot nu toe) wel allemaal goed gaat, maar vind dat dat ook wel eens mag worden vermeld.
Klagen zijn we goed in, maar een keer een positief bericht kan ook geen kwaad.
Als nieuwkomers zich moeten laten informeren via dit medium, dan wordt er toch wel een scheef beeld geschetst.

Ik moet er wel aan toevoegen dat de Helpdesk een noodzakelijke metamorfose moet ondergaan, want dat kan dus echt niet.
Ik ben erg tevreden over het produkt (technische kant), maar ontevreden over de (ondeskundige) helpdesk.

Kortom: niet alleen klagen maar schrijf ook eens wat positiefs.

En nee, ik heb geen aandelen bij UPC/CHELLO
 
UPC is dan ook al ff van de beurs af ;)

Maar er zijn heus meer mensen met goede ervaringen. Mijn ouders hebben alles behalve Digitale TV, internet en telefoon werkt altijd, heeft ook altijd gewerkt. Omzetting abbo was ook gelijk geregeld, verder al jaren geen contact hoeven hebben met UPC.

Vaak, als het eenmaal goed werkt, blijft dat ook wel zo
 
Hallo Arnold,

Ik ben het helemaal met je eens. Ik heb vanaf dec 2004 Chello Light en iets later een abo genomen op Dig Telefonie Freetime(voip). Vorig jaar erbij genomen Dtv Motorola nu is dat een Thomson bak geworden. Ben tot nu toe uiterst tevreden over alle producten incl facturen van Upc. Weinig storingen tot nu toe gehad(landelijke en regio storingen). Verder is het zo dat bij alle nieuwe producten van Upc er meestal aanloop problemen zijn maar waar heb je dat niet. Zie maar Wanadoo Livebox, KPN Dig Telefonie(voip), wil hiermee alleen maar aangeven dat niemand volmaakt is. Alleen ja de prijs daarmee wordt genoeg reclame overgemaakt, is maar goed ook houd de zaak een beetje in evenwicht. Mochten mensen toch problemen met Upc loop niet gelijk weg of loop te schreeuwen of te schelden tegen de HD dat helpt echt niet. Blijf altijd netjes ook al duurt het lang voordat het probleem is opgelost. Je komt er altijd uit met ze op ten duur maar heb veel geduld met Upc. Ja de helpdesk Arnold is af en toe echt wanhopig maar er zitten daar ook goeie medewerkers tussen die al een tijdje meedraaien die weten meestal alle in en outs en zijn technisch goed op de hoogte. De meeste problemen bij Upc met de klant als intern is communicatie.

Ik werk niet voor Upc of wat dan ook wil alleen iets positiefs melden!
 
THX :) voor dat progje :)

Inderdaad upc/chello kan ook wel goeie dingen afleveren...

Maar goed als het werk waarom zou je het er dan over hebben... ;)
 
Even een opmerking over het programma Look@Lan.
Dit doet dus precies wat de naam zegt. Het kijkt naar de lan, dus jouw netwerk en niet het chello netwerk.
Daarom zie je ook alleen jezelf en je gateway. :)
 
Mijn lokale lan heeft anders een heel ander IP adres dan degene die ik in de reeks zie.
Alle andere adressen in de reeks tussen *.*.*.0 en *.*.*.254 zijn minimaal 1 hop verwijderd van mijn adres die ook binnen die DHCP range valt.

Let op, je dient wel een meting te verrichten met de pc rechtstreeks op je modem, dus niet achter een router, want dan klopt het inderdaad niet.

Ik ga er dus vooralsnog vanuit dat de meting klopt.
 
arnold_w zei:
Mijn lokale lan heeft anders een heel ander IP adres dan degene die ik in de reeks zie.
Alle andere adressen in de reeks tussen *.*.*.0 en *.*.*.254 zijn minimaal 1 hop verwijderd van mijn adres die ook binnen die DHCP range valt.

Let op, je dient wel een meting te verrichten met de pc rechtstreeks op je modem, dus niet achter een router, want dan klopt het inderdaad niet.

Ik ga er dus vooralsnog vanuit dat de meting klopt.

Ben wel geinteresseerd in dat programmaatje omdat op chello algemeen een topic loopt over capaciteitsproblemen (is nu nog in principe speculatie totdat het echt bewezen is of toegegeven is door upc) voor extreme. Met dit programmaatje zouden we dus evt kunnen checken of degenen met een extreem lage snelheid inderdaad te maken hebben met heel veel medegebruikers in de postcode-buurt? Maar......is je ip dan regio gebonden? Krijgen mensen met dezelfde postcode een ip uit dezelfde range? Is dat 100% zeker??

Steven
 
ik zie hier ook alleen maar negatieve reacties op chello internet, digitale televisie en telefonie, maar is het dan echt allemaal af te raden. Ik heb namelijk een beetje rond zitten kijken en het leek mij opzich wel interressant om dit te gaan doen bij upc... maar als je nu alle verhalen leest dat het allemaan puinhoop is ga ik toch twijfelen.
Het kan idd ook zo zijn dat het bij heel veel mensen prima loopt en maar bij een klein gedeelte loopt het slecht (die hier er dan ook berichten over schrijven). Dus is het nou beter om nog even een halfjaar te wachten totdat de meeste kinderziektes verholpen zijn of is dat niet echt nodig.

ps: mijn postcode is 3134 dus misschien hebben mensen bij mij in de buurt er goeie/slechte ervaringen mee
 
Zoals voor zoveel dingen geldt: je hoort vooral de negatieve berichten en niet de positieve. Mensen die iets te klagen hebben, zijn nou eenmaal eerder geneigd dit te laten weten. Wij hebben hele positieve ervaringen met digitale telefonie. Wel in het begin een rare tik gehad tijdens sommige gesprekken en onze buren werden na ong. een kwartiertje steeds van de lijn gegooid. Die tik was ineens verholpen (volgens mij toen er nieuwe firmware in ons Arrismodem is geladen) en onze buren kunnen zo lang bellen als ze willen. De snelheid van telefonie bleek in hun Webstarmodem nl. te hoog te staan. Ik kan het dus aanraden.
 
Ik heb al een aantal jaren Chello Classic, en over het algemeen zeer tevreden, vorig jaar Dig TV genomen, vrouw en kids zeer happy hiermee.

Vorige week m'n Classic ingeruild voor een pakket van Light + Freetime, modem zal deze week geleverd worden, tot nu toe nog steeds m'n classic snelheid.

Dus resumé : Ik ben tevreden en hopenlijk ben ik dat volgende week nog steeds.

Ik zal het hier laten weten hoe het aanlsuiten van Freetime is vergaan.

Groetjes
Polderboy
 
Terug
Bovenaan