• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Toshiba 46TL938G instabiel met CI+

Status
Niet open voor verdere reacties.
W

Ward5x5

Sinds enkele weken heb ik een Toshiba 46TL938G LED TV, besteld bij iBood, netjes Ziggo gecertifeerd.
Als ik de tv gebruik om naar digitale tv van Ziggo te kijken merk ik dat de tv erg instabiel is, regelmatig, een of twee keer per avond, valt de TV plotseling uit terwijl ik ben aant kijken. Soms gaat het scherm na enkele seconden weer aan en werkt die gewoon weer verder, andere keren hangt ie goed vast en reageert die nergens meer op, als ik dan de stroom even eraf haal werkt die wel weer.

Dit probleem lijkt zich alleen voor te doen als ik via ingebouwde digitale tuner tv kijk, bij het kijken naar iets via HDMI van een Bluray speler of externe decoder zijn er geen problemen. Ik heb al verschillende CI+ modules geprobeerd, zowel van Neotion als van Smit, ook de coax kabel maar eens vervangen, dit hielp allemaal niet. Ook een factory reset en een firmware update mochten niet baten.

Heeft iemand anders ervaringen met dit type scherm en Ziggo of weet iemand waar het probleem misschien ligt?
 
Sinds enkele weken heb ik een Toshiba 46TL938G LED TV, besteld bij iBood, netjes Ziggo gecertifeerd.
Als ik de tv gebruik om naar digitale tv van Ziggo te kijken merk ik dat de tv erg instabiel is, regelmatig, een of twee keer per avond, valt de TV plotseling uit terwijl ik ben aant kijken. Soms gaat het scherm na enkele seconden weer aan en werkt die gewoon weer verder, andere keren hangt ie goed vast en reageert die nergens meer op, als ik dan de stroom even eraf haal werkt die wel weer.

Dit probleem lijkt zich alleen voor te doen als ik via ingebouwde digitale tuner tv kijk, bij het kijken naar iets via HDMI van een Bluray speler of externe decoder zijn er geen problemen. Ik heb al verschillende CI+ modules geprobeerd, zowel van Neotion als van Smit, ook de coax kabel maar eens vervangen, dit hielp allemaal niet. Ook een factory reset en een firmware update mochten niet baten.

Heeft iemand anders ervaringen met dit type scherm en Ziggo of weet iemand waar het probleem misschien ligt?

Ik heb dit type ook en ook deze problemen. Soms krijgen we hem ook niet aan. Of als je hem aandoet gaat ie direct weer uit. Bij meerdere herhalingen blijft hij aan.
Via HDMI gebeurd dit ook. Wij hebben een Humax 5200c aangesloten.

Via netwerk diverse keren software upgrade proberen te doen, maar blijft steken op 99%.
Doet dan niks meer en gaat na zoveel tijd uit. Op exit drukken sluit je upgrade af.
Ik ben nu aan het proberen te upgraden via "over the air"
Wordt vervolgd.

We hebben trouwens ook een Smit Ci+ module.
 
Ik heb zelf ook geprobeerd te updaten, zowel over the air als via internet, hij geeft aan dat de laatste nieuwe software al geinstalleerd is.
 
Sinds enkele weken heb ik een Toshiba 46TL938G LED TV, besteld bij iBood, netjes Ziggo gecertifeerd.
Als ik de tv gebruik om naar digitale tv van Ziggo te kijken merk ik dat de tv erg instabiel is, regelmatig, een of twee keer per avond, valt de TV plotseling uit terwijl ik ben aant kijken. Soms gaat het scherm na enkele seconden weer aan en werkt die gewoon weer verder, andere keren hangt ie goed vast en reageert die nergens meer op, als ik dan de stroom even eraf haal werkt die wel weer.

Dit probleem lijkt zich alleen voor te doen als ik via ingebouwde digitale tuner tv kijk, bij het kijken naar iets via HDMI van een Bluray speler of externe decoder zijn er geen problemen. Ik heb al verschillende CI+ modules geprobeerd, zowel van Neotion als van Smit, ook de coax kabel maar eens vervangen, dit hielp allemaal niet. Ook een factory reset en een firmware update mochten niet baten.

Heeft iemand anders ervaringen met dit type scherm en Ziggo of weet iemand waar het probleem misschien ligt?
Wat heeft toschiba dan over dit probleem te melden? En wat zegt Ziggo?
Daar begint het volgens mij mee..Je mag uiteraard zelf gaan proberen maar wat hebben partijen te melden waarvan jij de tv gekocht hebt en die jouw tv gecertificeerd hebben?
Coax vervangen? Wat voor Coax kabel? En heb je ook aan de connectoren gedacht? Hoe lang is de kabel van je AOP naar je tv daar dien je ook rekening mee te houden. Kabel moet sowieso in orde zijn..
Is dat niet zo kan je ontvangst problemen krijgen of dat je tv bepaalde zenders niet vindt. Maw het voorkomen van problemen begint met de juiste bekabeling.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit lijkt verdacht veel op een non CI+ probleem tenzij je plotseling een melding van gecodeerde zender of zo krijgt.
 
Ik heb dit type ook en ook deze problemen. Soms krijgen we hem ook niet aan. Of als je hem aandoet gaat ie direct weer uit. Bij meerdere herhalingen blijft hij aan.
Via HDMI gebeurd dit ook. Wij hebben een Humax 5200c aangesloten.

Via netwerk diverse keren software upgrade proberen te doen, maar blijft steken op 99%.
Doet dan niks meer en gaat na zoveel tijd uit. Op exit drukken sluit je upgrade af.
Ik ben nu aan het proberen te upgraden via "over the air"
Wordt vervolgd.

We hebben trouwens ook een Smit Ci+ module.

Even een update: Over the air updaten lukt ook niet. Dan zegt hij bij 100% dat er geen updates zijn. Duurt wel een kwartier tot hij klaar is met zoeken.
Als ik probeer te updaten via netwerk zegt hij dat hij de update aan het downloaden is. Bij 99% blijft hij telkens hangen. Updaten lukt dus niet.

Tv wil ook niet aan via powerknop op tv en ab.
Stekker moet er uit en weer in en gaat dan pas weer aan.
Geen idee wat dit is.
 
Heb uitgesloten dat het met het signaal te maken had, had een versterker met splitter ertussen uit gehaald en toen was het signaal een stuk stabieler(zonder versterker dus), maar nog viel die af en toe uit. Was een versterker uit de Ziggo shop.

Vandaag opnieuw naar updates gecontroleerd via de netwerkverbinding en nu vond die wel een nieuwe, hij installeerde prima, nu afwachten of die nog uitvalt en meteen maar een nieuwe splitter kopen.
 
Heb uitgesloten dat het met het signaal te maken had, had een versterker met splitter ertussen uit gehaald en toen was het signaal een stuk stabieler(zonder versterker dus), maar nog viel die af en toe uit. Was een versterker uit de Ziggo shop.

Vandaag opnieuw naar updates gecontroleerd via de netwerkverbinding en nu vond die wel een nieuwe, hij installeerde prima, nu afwachten of die nog uitvalt en meteen maar een nieuwe splitter kopen.

Prima alsnog is het van belang dat je de juiste kabels gebruikt maar daar ga ik dan maar eens vanuit. Zijn er toch weer problemen pak er de splitter even tussen uit om te testen.
 
Naar mijn idee heeft de laatste update het probleem verholpen, of het proces van factory reset + updates heeft iets rechtgezet dat mis was. Tot nu toe geen enkele crash meer gehad.
 
Eindelijk is de update gelukt.
Eerst fabrieksreset gedaan. Vervolgens lukte de update wel.

Nu maar hopen dat de problemen weg blijven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan