• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Torrent snelheid

Berichten
9.286
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Vraagje over torrents;

Het valt mij vooral de laatste tijd op dat als je met b.v. Limewire een zoekopdracht verzend, je in de rechterrij bij verbindingssnelheid toch tamelijk veel mensen met een modem ziet staan, soms 10%, soms 30%. Ik ga er vanuit dat dit het zelfde is bij torrents. Vraag me ook wel eens af wat die mensen nou eigenlijk verwachten van een P2P-netwerk, Uploaden met 1 á 2 Kb/s is nou niet je dat.
Soms zit je in een zwerm die lekker loopt, soms zit je in een vergelijkbare zwerm en gaat het tergend langzaam.
Kan het zijn dat de medegebruikers met een modem, die dan toevallige veel aanwezig zijn in die zwerm, de algehele performance van zo’n zwerm onderuit halen of is dit nou onzin, hoor er van alles over? Wie weet het fijne ervan?
 
Hoe bedoel je dat met een 'modem'?

Voor zo ver ik weet als er mensen met een lage upload erbij zitten dat die niet de algehele performance onderuit haalt...
 
Er zitten dus mensen bij met ADSL/kabel, T1 of T3 en hoger maar ook met een (telefoon) modem, zo staat dat in die gegevens.
 
sommige mensen vullen maar wat in bij hun verbindingssnelheid ....... Waarom zou je isootjes willen binnenhalen met 56k (of 64/128 ISDN) ?
 
Lytse Pier zei:
sommige mensen vullen maar wat in bij hun verbindingssnelheid ....... Waarom zou je isootjes willen binnenhalen met 56k (of 64/128 ISDN) ?

Geen idee, maar je ziet wel eens "modem" staan en dan zit je met Limewire ± 500 MB te downloaden met 2 Kb/s, snel verbreken maar.
Maar nou weet ik nog steeds niet hoe dat zit met een torrent?
 
Ten eerste is het niet vanzelfsprekend dat mensen die uploaden met een T3 verbinding ook supersnel zijn. Ligt eraan hoeveel downloaders ze aan hun upload hebben hangen. Ik heb zelf een leuk proggie gevonden. klik hier maar eens op https://www.digimuziek.nl/nws20051022.htm
Misschien helpt het.
 
Lytse Pier zei:
sommige mensen vullen maar wat in bij hun verbindingssnelheid ....... Waarom zou je isootjes willen binnenhalen met 56k (of 64/128 ISDN) ?

En vaak zijn dat juist die gene die een hoge upload hebben.
Zo hopen ze dat mensen andere uitkiezen voor de download.
Ik heb dat zelf heel aak gemerkt met DC++
 
Mario zei:
En vaak zijn dat juist die gene die een hoge upload hebben.
Klopt, is ook mijn ervaring; vaak de voor-wat-hoort-wat-types; als je iets interessants hebt wordt ineens de upload hoger ......... :angel:
 
Je kunt op je client ook instellen dat er alleen gedownload wordt van connection speeds "groter dan" ....
Belmodems worden dan niet meegenomen.
DC++ ken ik zelf niet, maar moet je daar niet minimaal 1 GIG geshared hebben voordat je kunt downloaden ?
Torrents gebruik ik ook niet, dus de achterliggende reden daar weet ik ook niet.

Gebruikte altijd WinMX, en daar kon je evt. je Sharefolder gewoon leeglaten als je persé niet wou dat iemand van jou ging downloaden.

Misschien dat dat dan de reden kan zijn waarom mensen invullen dat ze een telefoonmodem hebben.

Maar, even ontopic,

Kan het zijn dat de medegebruikers met een modem, die dan toevallige veel aanwezig zijn in die zwerm, de algehele performance van zo’n zwerm onderuit halen of is dit nou onzin, hoor er van alles over? Wie weet het fijne ervan?

Geen idee.
 
Terug
Bovenaan