- Berichten
- 9.286
- Internet
- Ziggo
- Digitale TV
- Ziggo
Vraagje over torrents;
Het valt mij vooral de laatste tijd op dat als je met b.v. Limewire een zoekopdracht verzend, je in de rechterrij bij verbindingssnelheid toch tamelijk veel mensen met een modem ziet staan, soms 10%, soms 30%. Ik ga er vanuit dat dit het zelfde is bij torrents. Vraag me ook wel eens af wat die mensen nou eigenlijk verwachten van een P2P-netwerk, Uploaden met 1 á 2 Kb/s is nou niet je dat.
Soms zit je in een zwerm die lekker loopt, soms zit je in een vergelijkbare zwerm en gaat het tergend langzaam.
Kan het zijn dat de medegebruikers met een modem, die dan toevallige veel aanwezig zijn in die zwerm, de algehele performance van zo’n zwerm onderuit halen of is dit nou onzin, hoor er van alles over? Wie weet het fijne ervan?
Het valt mij vooral de laatste tijd op dat als je met b.v. Limewire een zoekopdracht verzend, je in de rechterrij bij verbindingssnelheid toch tamelijk veel mensen met een modem ziet staan, soms 10%, soms 30%. Ik ga er vanuit dat dit het zelfde is bij torrents. Vraag me ook wel eens af wat die mensen nou eigenlijk verwachten van een P2P-netwerk, Uploaden met 1 á 2 Kb/s is nou niet je dat.
Soms zit je in een zwerm die lekker loopt, soms zit je in een vergelijkbare zwerm en gaat het tergend langzaam.
Kan het zijn dat de medegebruikers met een modem, die dan toevallige veel aanwezig zijn in die zwerm, de algehele performance van zo’n zwerm onderuit halen of is dit nou onzin, hoor er van alles over? Wie weet het fijne ervan?

