• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Tomson DVR wil niet updaten

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Eknisd
  • Startdatum Startdatum
E

Eknisd

Ook hier problemen met het super traag starten van EPG. De remedie die ik hier en daar lees is het updaten van de SW. Alleen als ik de beschreven handelingen uitvoer (stekker er uit knopje "<-" ingedrukt houden wachten tot "software update in progress" ) komt er niets in beeld. En de SW lijkt ook niet aangepast, EPG blijft traag opstarten.
Weet iemand een oplossing?
De mediabox is een Tomson DVR.
 
Eknisd zei:
...... (stekker er uit knopje "<-" ingedrukt houden wachten tot "software update in progress" ) komt er niets in beeld......

Even voor de zekerheid, misschien heb je het alleen verkeerd opgeschreven, maar de juiste procedure is:

- Stekker er uit
- Knopje <- indrukken en vasthouden
- Stekker er in (knopje nog steeds ingedrukt houden)
- Wachten tot de melding "Software update in progress" in beeld komt
- Dan pas knopje loslaten en wachten tot de box uiteindelijk herstart en weer de correcte tijd in het display toont, daarna pas weer aanzetten.

En even controleren of de tv wel op het juiste AV-kanaal staat terwijl je dit uitvoert, anders kan je erg lang wachten voor je die melding in beeld krijgt. Geloof me, je zal de eerste zeker niet zijn ;)
 
Hier ook hetzelfde probleem, het systeem lijkt niet te willen updaten. Kan het voorkomen dat de nieuwste SW versie er al op staat, maar dat het probleem nog steeds bestaat? Kan iemand aangeven wat de nieuwste SW versie zou moeten zijn?
 
derdappie zei:
Kan iemand aangeven wat de nieuwste SW versie zou moeten zijn?

Dat ligt er aan in welke regio je woont, en aangezien je je profiel nog niet helemaal hebt ingevuld........ ;)
 
Zonder direct het topic van Eknisd te kapen: ik heb mn profiel bijgewerkt, lokatie is Heerenveen (8442). Wanneer ik het knopje <- indruk en de stekker inplug, dan gaat het lampje bij het envelopje knipperen. Drie keer kort achter elkaar, dan even niets, en dan weer 3x kort achter elkaar. Dit herhaalt zich, totdat de box zichzelf opstart (~1 minuut, zonder dat er iets van Software update in beeld komt)
 
MartCom,
Bedankt voor de reactie, ik heb de procedure gebruikt zo als je beschrijft (ik ben alleen een beetje lui wat typen betreft). En de TV staat op het ext. kanaal waar het UPC kastje op aangesloten is.

derdappie,
Dat knipperende ledje naast het envelopje zie ik ook. ???
 
Terug
Bovenaan