Met de oplossing voor het roze/groene beeld zijn we hier heel blij.
Maar mis in het lijstje toch twee andere grotere problemen:
1. het beeld hapert, staat stil, soms even zwart. En dat wordt op dit forum vaker genoemd. En het schijnt niet aan het signaal te liggen.
2. het media box deel (via twonky) werkt hier niet, omdat het thuisnetwerk gewoon niet draaiend te krijgen is.
En daarnaast zijn echt nog een veelvoud van bugs. Dat wordt dus wachten tot het nieuwe jaar!
En wat me opvalt is dat diverse problemen niet typisch Horizon zijn, maar te maken hebben met de UPC organisatie.
Dit zijn de echte Horizon klachten:
Doet het niet of loopt veel vast.
Onoverzichtelijk en niet gebruiksvriendelijk.
Traag.
Doet het niet op veel Sony- en Philipstelevisies of geeft daarop een groen/roze gloed.
Internet doet het niet.
Geen televisie.
Televisieverbinding valt weg.
Geen telefoon.
Wifi-bereik/internet traag.
Veel zenders doen het niet.
Dit heeft met UPC als organisatie te maken:
Klantenservice slecht bereikbaar.
Moet lang wachten tot monteur komt.
Internet gedeactiveerd, maar box later geleverd.
€49 activatiekosten te hoog en alleen voor een vaste klant.
Decoder met internet en tv-pakket zonder Horizon kan niet opnemen.
Tot slot... ik lees niets over compensatie van klanten, die gewoon recht hebben op een goede Horizon box, niet weer willen switchen, maar nu wel te maken met een niet gereed product? Tip voor UPC: maak al deze bestaande UPC klanten tot VIP, en verreken bij de volgende rekening tenminste de activatiekosten als een redelijke tegemoetkoming in dit alles.