• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Toezeggingen UPC over compensatie problemen Horizon mediabox

Berichten
2.591
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
UPC heeft aan de Consumentenbond toezeggingen gedaan over het oplossen van de klachten met de UPC Horizon mediabox. Dit is het resultaat van een gesprek tussen de Consumentenbond en UPC op donderdag 6 december over de aanhoudende problemen met deze mediabox. De Consumentenbond heeft gevraagd om een spoedige oplossing van de problemen en duidelijke informatie over de compensatie voor gedupeerde consumenten.
zie www.coax.nl en
https://www.consumentenbond.nl/campagnes/telecomplex/top15-klachten-upc-horizon/#item1
 
Dank je voor de update.
Ben benieuwd naar de compensatie en wanneer de update komt. In het artikel staat half december. Dit is ook toegezegd door UPC???
 
Ben zeer benieuwd, of UPC (sorry Caps Lock ;)) de gemaakte afspraken ook nakomt.


https://www.consumentenbond.nl/actueel/nieuws/nieuwsoverzicht-2012/toezegging-upc/?cid=ext_twittertoezeggingenUPC20121210
 
Met de oplossing voor het roze/groene beeld zijn we hier heel blij.

Maar mis in het lijstje toch twee andere grotere problemen:

1. het beeld hapert, staat stil, soms even zwart. En dat wordt op dit forum vaker genoemd. En het schijnt niet aan het signaal te liggen.
2. het media box deel (via twonky) werkt hier niet, omdat het thuisnetwerk gewoon niet draaiend te krijgen is.

En daarnaast zijn echt nog een veelvoud van bugs. Dat wordt dus wachten tot het nieuwe jaar!

En wat me opvalt is dat diverse problemen niet typisch Horizon zijn, maar te maken hebben met de UPC organisatie.

Dit zijn de echte Horizon klachten:
Doet het niet of loopt veel vast.
Onoverzichtelijk en niet gebruiksvriendelijk.
Traag.
Doet het niet op veel Sony- en Philipstelevisies of geeft daarop een groen/roze gloed.
Internet doet het niet.
Geen televisie.
Televisieverbinding valt weg.
Geen telefoon.
Wifi-bereik/internet traag.
Veel zenders doen het niet.

Dit heeft met UPC als organisatie te maken:
Klantenservice slecht bereikbaar.
Moet lang wachten tot monteur komt.
Internet gedeactiveerd, maar box later geleverd.
€49 activatiekosten te hoog en alleen voor een vaste klant.
Decoder met internet en tv-pakket zonder Horizon kan niet opnemen.

Tot slot... ik lees niets over compensatie van klanten, die gewoon recht hebben op een goede Horizon box, niet weer willen switchen, maar nu wel te maken met een niet gereed product? Tip voor UPC: maak al deze bestaande UPC klanten tot VIP, en verreken bij de volgende rekening tenminste de activatiekosten als een redelijke tegemoetkoming in dit alles.
 
Mooi, we krijgen een compensatie voor het HDMI/HDCP probleem 8)
 
Toezeggingen hebben we niets aan, in dit artikel noemt men half december als datum voor de update, ik heb zelf via de afdeling Communicatie van UPC vernomen dat t ergens in JANUARI is!

dus zoals altijd tegenstrijdige berichtgeving....ik hoop natuurlijk op december maarja, van hoop kan je niet eten!

leuk hoor de consumentenbond, maar wat als UPC (zoals vaak!) de afspraken niet nakomt nu?!, krijgens ze dan boetes van de CB ofzo!? denk t niet, dus toch weer beetje loos, dus nu afwachten onder het motto "EERST ZIEN DAN GELOVEN"
 
Uit de link van de Consumentenbond in de TS.
1. Geen problemen met internet, televisie en telefoon
Volgens UPC zijn de klachten die gaan over het niet kunnen kijken van televisie en het niet kunnen gebruiken van internet en/of telefoon inmiddels opgelost. Bovendien moet een update half december het roze of groene beeld op veel televisies verhelpen. Klanten die hier last van hebben, gebruiken nu een scartkabel en kunnen geen HD-televisie kijken. Half december wordt dit probleem opgelost met een 'push' update. UPC laat consumenten via de website weten dat zij de scartkabel kunnen vervangen door de HDMI-kabel.
* bold door mij gedaan

Daar staat inderdaad duidelijk december.
Jammer dat daar geen jaartal bijstaat. :-X
 
Ik heb op dit moment alleen maar oren naar dit stukje: "Mensen met aanhoudende problemen met de UPC Horizon kunnen kosteloos terug naar hun oude UPC dienst of naar een UPC alles-in-1-voordeelpakket met 30 of 60 Mb." Dit moet dan natuurlijk wel met terugzetten van de oude contract datum.

En nog liever vandaag dan morgen. Ik zie UPC echt niet de problemen oplossen die ik dagelijks tegenkom met deze hardware. Mocht er geen duidelijkheid komen de komende weken dan stap ik na meer dan 13 jaar trouw geweest te zijn toch maar kosteloos over naar glasvezel (voor 1 jan 2013).
 
Ik denk trouwens dat wij op 17 december tijdens het overleg nog heel wat punten hebben hoor,

waar de vinger op gelegd kan worden.
 
Terug
Bovenaan