• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Toeval bestaat ? Of niet.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Blitser
  • Startdatum Startdatum
B

Blitser

Vanaf vorige week vrijdag geen behoorlijke internetverbinding gehad.
De ene minuut online met 16 kbytes downloadsnelheid van de maximale 2560, de andere minuut er weer uit.

10 telefoontjes gepleegd met als enig resultaat de geijkte vragen van de kant van de helpdesk, o.a "Ligt het niet aan uw PC , of netwerkkaart?"

Als we een monteur bij u langssturen , en de fout blijkt niet bij ons tte liggen, betaalt u wel voorrijdkosten.

Toen maar met mijn PC naar mijn schoonzoon (ook Chello), zijn netwerkkaart geplaatst , en perfect supersnelle verbinding.
Nieuwe netwerkkaart gekocht en geïnstalleerd: Weer dezelfde ellende.

En weet u waarom ik denk op het ogenblik een goede internet-verbinding te hebben ? Omdat mijn vrouw vanmorgen gebeld heeft en flink verbaal geweld heeft gebruikt. Blijkbaar trekt de Chello-technische dienst dan alle registers open.

Enfin morgen komt er een monteur, en als de verbinding dan nog zo goed is als op dit moment, zal er wel met voorrijdkosten worden gedreigd, omdat alles in orde blijkt te zijn.
 
dus moraal van het verhaal: laat altijd je vrouw/vriendin naar chello bellen ;D
 
als de verbinding nu goed is waarom bel je dan niet de monteur af die komt nu helemaal voor niets, en waarschijnlijk moet je de kosten dus zelf betalen.
 
Dat kan wel zijn, maar in ieder geval  kan hij zich ervan overtuigen  dat het niet aan onze PC of instellingen lag,  zoals door een aantal helpdeskmedewerkers werd gesuggereerd.

En dat is iig winst.  De evt. voorrijdkosten  verreken ik wel met de 10 telefoontjes naar helpdesk en de onnodige uitgave die ik voor een nieuwe netwerkkaart moest doen + de 5 dagen zonder internet..
 
dano zei:
dus moraal van het verhaal: laat altijd je vrouw/vriendin naar chello bellen ;D

Ze moet wel haar op de tanden hebben, anders helpt het niet. ;D
 
Blitser zei:
Dat kan wel zijn, maar in ieder geval  kan hij zich ervan overtuigen  dat het niet aan onze PC of instellingen lag,  zoals door een aantal helpdeskmedewerkers werd gesuggereerd.

En dat is iig winst.  De evt. voorrijdkosten  verreken ik wel met de 10 telefoontjes naar helpdesk en de onnodige uitgave die ik voor een nieuwe netwerkkaart moest doen  + de 5 dagen zonder internet..


hahaha die is goed, dat krijg je nooit voor je dood terug!! je kan het beter vergeten en de monteur afbellen. :-X
 
Probleem heb ik ook gehad. Paar telefoontjes tot ze een monteur sturen -> internet werkt weer voordat monteur komt -> monteur afgebeld -> internet paar uur later weer bagger -> weer chello gebeld voor monteur -> internet werkt weer (monteur nog niet geweest) -> monteur niet afgebeld -> monteur heeft nieuw contactdoosje erin gezet :/

Blijkbaar kon die met blote ogen zien dat het daar aan lag. Ma ja.....volges mij deed ie ook maar wat :) Nooit meer problems gehad sindsdien.
 
Monteur (niet van UPC) is geweest.

Oude Terayon-modem bleek defect, dus geen voorrijd of ander kosten..

Vervangen door Motrorola, met perfect resultaat.

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 304.1 KByte/sec
(=2433 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 43.9 KByte/sec
(=351 kbps)
 
Terug
Bovenaan