• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Toekomst analoge TV?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Zulake
  • Startdatum Startdatum
Z

Zulake

Hallo allemaal,

Ik las net dit nieuwsartikel en heb zo'n vermoeden dat Ziggo en UPC dit mogelijk ook gaan doen in de nabije toekomst.
Nu vraag ik mij af; wat doen ze met de klanten die géén behoefte hebben aan digi-tv? Bijvoorbeeld omdat ze het niet kunnen betalen, de extra zenders niet willen of geen extra kastje bij hun TV willen etc. Tevens zit je al gauw met het welbekende probleem van de extra TV op de slaapkamer.
Ik ben zelf ook iemand van het analoge signaal, ik kan digitale TV niet betalen en heb daarnaast tevens geen behoefte aan al die extra zenders. Stel dat UPC analoog uit de lucht zou plukken, zou dit dan betekenen dat alle mensen die geen digitale TV hebben simpelweg geen TV meer kunnen kijken?

Bovendien, je betaalt momenteel 16 euro nogwat voor een analoog signaal bovenop je abonnementskosten, wat gebeurt daar mee? Verdwijnen die kosten of worden ze doodleuk bij de abonnementsprijzen ingestoken?

Of komt er een soort oplossing dat je een éénmalig bedrag betaalt en dan iets als een kastje krijgt waarmee je de analoge signalen die je voorheen had (Dus Ned1-2-3, SBS6, RTL4-5, Veronica etc) dan binnenkrijgt in digitale kwaliteit ofzo? Zitten hier dan ook weer extra (maandelijkse) kosten aan verbonden (Waar men niet op zit te wachten, want men heeft geen behoefte aan die digitale zooi) of blijft dit bij een éénmalig bedrag ter vervanging van het analoge signaal?

En hoe zit dat met de extra TV's?
 
Goeie vraag, zelf denk ik dat de prijs voor het analoge pakket dan zal vervallen (omdat je er verder toch niks aan hebt), en dan gewoon voor de digitale TV iets per maand betaald. Dan is het zelfs goedkoper om digitale tv te hebben dan dat je nu analoge TV kijkt. Maar dat zijn allemaal toekomstvragen :).
 
Waarschijnlijk zal UPC, wanneer het zover is, een zelfde soort oplossing aan gaan bieden als Caiway doet namelijk het aanbieden van dvb-settopboxen voor 2 tientjes per stuk. Maar ik denk dat de analoge kijker bij UPC zich de aankomende jaren niet zo druk hoeft te maken eerlijk gezegd. Het omslagpunt voor het uitschakelen van het analoge signaal ligt rond de 75 a 80%. Dus pas als het aantal digitale kijkers dat punt heeft bereikt, zal er begonnen gaan worden met de uitschakeling en eer dat bij UPC het geval is, zijn we jaren verder. Het aantal digitale kijkers ligt bij UPC namelijk net iets boven de 40%. Bij Caiway kruipen ze tegen de 90% aan, een wereld van verschil.
 
wel zullen toch eens moeten overstappen in deze 21ste eeuw, analoog is uit de tijd.
Het nieuwe analoog is digitaal ,en zou uiteraard betaalbaar moeten zijn voor iedereen!!
Wel extra betalen voor HD en eventueel later voor 3D.
 
Arthur29 zei:
Waarschijnlijk zal UPC, wanneer het zover is, een zelfde soort oplossing aan gaan bieden als Caiway doet namelijk het aanbieden van dvb-settopboxen voor 2 tientjes per stuk. Maar ik denk dat de analoge kijker bij UPC zich de aankomende jaren niet zo druk hoeft te maken eerlijk gezegd. Het omslagpunt voor het uitschakelen van het analoge signaal ligt rond de 75 a 80%. Dus pas als het aantal digitale kijkers dat punt heeft bereikt, zal er begonnen gaan worden met de uitschakeling en eer dat bij UPC het geval is, zijn we jaren verder. Het aantal digitale kijkers ligt bij UPC namelijk net iets boven de 40%. Bij Caiway kruipen ze tegen de 90% aan, een wereld van verschil.
Dat is waar, maar er zal toch een punt komen waarop dat behaald wordt. Ze kunnen het tevens wegens financiële redenen of omdat het netwerk te vol is o.i.d. doen. Wat Caiway doet, is dat simpelweg voor éénmalig 20 euro een kastje aanschaffen waarmee je de zenders kan bekijken die je voorheen analoog had? En hoe zit dat met e.v.t. abonnementskosten in dat geval? Klinkt mij een beetje vaag in de oren, want dat is volgens mij in principe doodleuk een digitale TV abonnement maar dan vrij kaal zoals analoog ook is.

Akoni zei:
wel zullen toch eens moeten overstappen in deze 21ste eeuw, analoog is uit de tijd.
Het nieuwe analoog is digitaal ,en zou uiteraard betaalbaar moeten zijn voor iedereen!!
Wel extra betalen voor HD en eventueel later voor 3D.
Zoals ik al zei; sommige mensen, zoals ik, hebben simpelweg geen behoefte aan nog mooier beeld, nog meer zenders, nog meer dit en dat, we zijn tevreden met wat analoog bied. Wat dan een oplossing kan zijn is digitaal net zo duur maken als dat je nu betaalt voor analoog, zodat mensen geen cent extra betalen maar toch TV kunnen kijken.
 
digitaal net zo duur maken als dat je nu betaalt voor analoog, zodat mensen geen cent extra betalen maar toch TV kunnen kijken.

precies dat bedoelde ik ook met betaalbaar(zoals nu analoog) ;)
 
Ook interessant om even de discussie onder de 'gewone' gebruiker te horen op Radio West omtrent het stoppen van analoge tv bij de collega kabelaar:
https://www.westonline.nl/audio/programmas/8415
 
Vooralsnog wordt er bij mij (ZHZ) weer een extra analoog kanaal aangezet, nadat we vorig jaar al naar 31 gingen, gaan we nu naar 32 analoge zenders!!

Ziggo verkleint analoog, UPC breidt het uit!!
 
zolang digitv niet 100% stabiel is voor 99% van de tijd zullen ze het niet durven om het uitzenden via analoog te stoppen.
het is toch te gek voor woorden dat soms sommige zenders beter zijn op analoog dan op digitaal omdat ik bij digitaal compressie artifacts krijg (blokjes).
dus denk dat analoog nog wel even blijft gezien de problemen van digi tv (blokjes, problemen met boxen, haperingen en voor mij nog het meest frustrerende het fijt dat de meeste zenders niet goed uitgezonden worden en upc dat maar even doorgooit zonder correct te rezisen (mtv, tmf de discovery's. enzovoort) en dit niet door de tv normaal vergroot kan worden (problemen bestaan alleen bij breedbeeld tv's doordat zwarte randen mee uitgezonden worden) en je dus een lullig klein beeldje heb terwijl je vele honderden euro's neergeteld heb voor een groot beeld.
en dan natuurlijk nog de zenders die er gewoon schijt aan hebben en zelf van4:3 boven en onder een dunne rand afsnijden waardoor ze zelfs 4:3 niet goed uitzenden (nat geo wild bijvoorbeeld).
nee analoge tv gaat nergens heen met de huidige status van digitv
 
Terug
Bovenaan