• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Tip : Thomson TWG870 i.c.m. een eigen router

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Dennisg_nl
  • Startdatum Startdatum
D

Dennisg_nl

Ik heb het nu werkend. Een sitecom router icm de Thomson.

Mijn werkwijze :
DHCP op je eigen router uitzetten. Wifi (als je draadloos wil werken) aan.
Static IP geven in het bereik van je Thomson modem (b.v. 192.168.0.10 subnet 255.255.255.0)

Thomson DHCP aan. IP vd Thomson = bv 192.168.0.1 . Subnet 255.255.255.0. DHCP laat ik starten vanaf 192.168.0.11 om conflict te voorkomen. Wifi uit.

LAN poort van de Thomson verbinden met LAN poort van je eigen router! WAN poort niet gebruiken.

Mijn overige apparatuur (zoals NAS) sluit ik nu op mijn eigen router aan. Naar deze router connect ik via Wifi (maar kabel kan uiteraard ook) en mijn internet werkt gewoon. File downloaden via BBned haal ik max 6,7mb / sec.

Voordeel is dat ik nu hogere transfer snelheden tussen mijn NAS en laptop haal.
 
Misschien ook handig om te vermelden dat je de WAN-port van je eigen router niet moeten gebruiken (tenzij je 'm kan configureren als LAN-port)? :)
 
Dennisg_nl zei:
Ik heb het nu werkend. Een sitecom router icm de Thomson.

Mijn werkwijze :
DHCP op je eigen router uitzetten. Wifi (als je draadloos wil werken) aan.
Static IP geven in het bereik van je Thomson modem (b.v. 192.168.0.10 subnet 255.255.255.0)

Thomson DHCP aan. IP vd Thomson = bv 192.168.0.1 . Subnet 255.255.255.0. DHCP laat ik starten vanaf 192.168.0.11 om conflict te voorkomen. Wifi uit.

Mijn overige apparatuur (zoals NAS) sluit ik nu op mijn eigen router aan. Naar deze router connect ik via Wifi (maar kabel kan uiteraard ook) en mijn internet werkt gewoon. File downloaden via BBned haal ik max 6,7mb / sec.

Voordeel is dat ik nu hogere transfer snelheden tussen mijn NAS en laptop haal.

Wat je nu doet is in feite je eigen router omtoveren tot access point. Ik vraag me dan ook af of dit afdoende blijft werken......

Ik denk dat je toch beter dit verhaal had kunnen posten in het andere topic. Plaats daar in ieder geval even een linkje.

Misschien ook handig om te vermelden dat je de WAN-port van je eigen router niet moeten gebruiken (tenzij je 'm kan configureren als LAN-port)? :)

Dat bedoel ik dus.
 
sylvester(rr) zei:
Misschien ook handig om te vermelden dat je de WAN-port van je eigen router niet moeten gebruiken (tenzij je 'm kan configureren als LAN-port)? :)

In mijn enthousiasme vergeten :embarassed:. Ik heb het aangepast.
 
jtech zei:
Wat je nu doet is in feite je eigen router omtoveren tot access point. Ik vraag me dan ook af of dit afdoende blijft werken......

Ik denk dat je toch beter dit verhaal had kunnen posten in het andere topic. Plaats daar in ieder geval even een linkje.

Dat bedoel ik dus.

Als het beter is om dit naar het andere topic te verplaatsen dan heb ik er geen moeite mee. Ik zal er een link bijzetten.
 
Heb je door deze aanpassing geen last van fluctuerence download snelheden?
 
darthaxx zei:
Heb je door deze aanpassing geen last van fluctuerence download snelheden?

Niet dat ik het merk tot nu toe.
Hoofdreden voor mij om dit te doen is omdat de snelheid van mijn interne netwerk ca 50% lager was met de Thomson.
 
Dennisg_nl zei:
Niet dat ik het merk tot nu toe.
Hoofdreden voor mij om dit te doen is omdat de snelheid van mijn interne netwerk ca 50% lager was met de Thomson.

Ja en dat is nu juist het vreemde, want de routering blijft in handen van de Thomson. Begrijp me goed, ik weet dat zoiets werkt, want ik heb een soortgelijke constructie hier. Alleen was bij mij de opzet om mijn router (D-Link DIR-655) niet draadloos te hoeven gebruiken (ik heb slechts 1 laptop waarmee draadloos wordt gewerkt en zo nu en dan een smartphone) en wilde de rest van mijn bedrade netwerk dus apart houden. Bij jou blijft de routering in handen van de Thomson en toch is het een oplossing voor het snelheidsprobleem van je interne netwerk. Dat blijf ik vreemd vinden. Of zie ik iets over het hoofd?
 
Waarom denk je dat je daar last van zou kunnen hebben?

Je blijft toch de Thomson gebruiken als router? En als je dus een probleem hebt met de Thomson, wat jij kennelijk dus niet hebt maar velen wel, dan los je dat toch niet op door een eigen router er achter te hangen die je als access point configureert?
 
Terug
Bovenaan