Time-outs

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

Japio_342

Hallo,

ik heb de laatste tijd nogal regelmatig last van time-outs op mijn Ziggo connectie.

Pings naar de router (192.168.178.1) laten niets zien, maar pings naar bv www.marktplaats.nl geven regelmatig 3 tot 4 time-outs.

Zijn er mensen die weten hoe er achter te komen waar dit vandaan kan komen?

De meeste PC's thuis zitten bekabeld, alleen tablet/GSM zijn draadloos.

Gaarne hulp.


Groeten,
Jaap
 
Heb nu net mijn router (Ubee EVW3200) een power gegeven, en dat lijkt wel weer te helpen.

Zijn er ook mensen die hier meer ervaring mee hebben?

Is het altijd het modem met dit soort problemen?

Is het soms zinvol om het modem te laten testen of omruilen?

Groeten,
Jaap
 
Weet niet of het dezelfde storing is maar kan je eens in je modem kijken naar de WAN verbinding. Bij mij raakt modem gedurende korte tijd het WAN IP kwijt en komt weer terug. Daarmee regelmatig korte onderbrekingen in mijn internet verbinding. Intern netwerk blijft gewoon werken dus pingen naar de router gaat gewoon.
 
Hoe zie je dat het WAN IP adres wegvalt?
Een Ziggo Ubee modem laat niet veel zien, zeker geen rapporten over wat er gebeurt is.
Jaap
 
Herkenbaar. Ziggo throttle internet. Maar het schijnt een fabel te zijn...... :shock:

Maar ik ervaar dit ook en ben pas 1 jaar en 2 maanden afnemer van klapper internet. Met diverse monteurs, andere hardware en weet ik al niet wat, mooie meetwaarden en een super dikke verbinding die als hij het doet idd top is. Nergens problemen met telefonie of tv maar idd regelmatig dat het internet er even niet is, en dat ervaren mijn buren ook, maar die hebben die hoop opgegeven of leven als Apple gebruikers met het idee dat ze er niets aan kunnen veranderen ondanks de hoge kosten.

Maar het zou eens fijn zijn om een betrouwbare continu verbinding te hebben ipv een dikke race verbinding met veel files
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan