time outs internet, Radio, telefoon en tv storing

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimmetje42

Forum Gebruiker
Berichten
38
Hoi

Om mijn probleem even duidelijk te maken zal ik eventjes met een goede uitleg komen.
Sinds een week of 6 ervaar ik hier vele time-outs op het internet van Ziggo deze gaan gepaard met korte radio, telefoon, internet en tv ontvangst problemen.
Het probleem lijkt echter het meest actief te zijn in de morgen zo tussen 10 en 12 uur daarna vinden er ook nog met zeer veel regelmaat deze problemen plaats maar in de vroege ochtend is het helemaal te gek voor woorden.
Ik heb Ziggo gebeld ze zijn hier geweest heb een nieuw modem gekregen en ze hebben het signaal gecheckt wat binnen komt en in de grijze kast maar konden niets vinden wat ik erg vreemd vind.

Nu is het toeval zo dat mijn broer in dezelfde straat woont en ook gelijk op dezelfde tijdstippen precies dezelfde problemen ervaart zelfs bij zijn buurman hebben we een ping-test gedaan en daar ook de bekende time-outs.
Bij mijn broer is dezelfde bijdehandse monteur geweest als die bij mij .Daar hetzelfde verhaal een nieuw modem en daar moest die het maar mee doen
en het heeft verder daar ook tot op heden helemaal geen effect gehad de problemen daar zijn nog net zo hard aanwezig als van tevoren.

Ik vandaag weer bellen met mijn mobiel omdat de telefoon steeds storingen geeft door die time-outs wat me ondertussen al een vermogen heeft gekost, weer gemeld dat het probleem nog steeds net zo actief is als van tevoren zowel bij mij als mijn broer en zijn buurman

Nu begin ik me toch zo langzamerhand af te vragen hoe zoiets kan zeker omdat hier in de straat er nu al 3 mensen waarvan wij het dan weten !! enorm last van hebben, Hoe kan het zijn dat Ziggo niets kan zien aan de verbinding terwijl de problemen zo groot zijn ?

Afgescheept worden met een nieuw modem en een bijdehandse monteur die langs is geweest heeft ons nog steeds niets verder gebracht

Morgen komt er weer een monteur kijken word dit ook weer zo'n bijdehandse die alles denkt te weten en niets op gaat lossen en alles op toeval gooit ?

Modem : Ubee uvw321b
Plaats : Voormalig @Home gebied regio 1111

mvg


Iemand enig idee ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

CeeS

Legend (✝ 2016)
Berichten
12.357
Probeer zoveel mogelijk mensen uit je straat die dit probleem hebben te mobiliseren en de storing te melden met de vermelding dat het een probleem van de hele straat is. Het zal misschien wel een probleem met een groepsversterker in je straat zijn die door temperatuur of iets dergelijks komt, misschien door opwarming van een component omdat de zon op die tijd op de kast schijnt of zoiets. Dat is lastig en moeilijk vast te stellen, maar als veel mensen klagen wordt er meer aandacht aan geschonken.
 
Topicstarter
Topicstarter
P

pimmetje42

Forum Gebruiker
Berichten
38
Het probleem is nog steeds aanwezig nadat de monteur is geweest

Ik zal eventjes de stand van zaken doorgeven

Vanmorgen was het weer rampzalig
Steeds met korte pozes het hele coaxsignaal er compleet af geen tv geen radio geen telefoon en een intenet met niets anders dan time outs van wel 4 huizen waarvan we het nu al weten in de straat ( waarschijnlijk zijn het er nog veel meer)

Monteur is geweest heeft in het grijze kastje in de straat de versterker vervangen en zwarte kabel van de hoofdader naar de versterker en getest of het door de hitte kwam , niet dus

Nog steeds overal hetzelfde probleem alle 4 de huizen in de straat waarvan wij het weten dan, (waarschijnlijk zijn het er nog veel meer )!!!


Wat heel vreemd aan dit probleem is is dat het in de morgenuren tussen 10 uur en half 1 in de middag zo fel aanwezig is dat het hele coaxsignaal eraf gaat . Gudurende de dag vordert dan blijft de tv er wel in en Radio ook maar de ping time outs blijven of hele hoge pingtijden van 2 a 3000 ms .

Morgen komt wederom dezelfde monteur kijken die vandaag niets heeft kunnen vinden Dit is een monteur van Ziggo zelf .
De monteur is wel 3 uur aan het zoeken geweest zonder dat die echt met een onderbouwde verklaring kon afkomen waardoor de storing komt en dus nu opgelost zou zijn


In dezelfde avond een paar uur nadat de monteur weg was werden we opgebeld door Ziggo of alles goed werkte en naar tevredenheid was opgelost..niet dus en nu gaan ze weer precies dezelfde stappen nemen die ze dus vandaag al genomen hebben met de verklaring .... Hij moet wat vinden dat kan niet anders..

Zoals jullie zullen begrijpen hebben wij daar weinig hoop op

Wat nu ???
 
Laatst bewerkt door een moderator:

CeeS

Legend (✝ 2016)
Berichten
12.357
Lastig probleem, maar de monteur kan alleen maar systematisch te werk gaan en componenten vervangen en afwachten of dat dit het is. Dat is het lastige van fouten die niet constant aanwezig zijn. Laat hem zijn werk dus doen en meldt het als het nog niet over is bij ziggo.
 

Ziggo WebTeam Jelle

Forum Gebruiker
Berichten
1.533
Vreemd probleem, maar zoals CeeS al zegt, we moeten mogelijke oorzaken elimineren. Als je middels PB je postcode+huisnummer en klantnummer stuurt, zal ik kijken of ik nog iets voor je kan betekenen.
 
Topicstarter
Topicstarter
P

pimmetje42

Forum Gebruiker
Berichten
38
Is even afwachten nog

De monteur is vandaag geweest bij het grijze kastje heeft niets kunnen vinden of verandert
Of de duivel ermee speelt
Vandaag is het goed gegaan maar niet te vroeg gejuicht het is en blijft de komende dagen afwachten middels dit probleem niet elke dag aanwezig is.

Houd jullie op de hoogte
 

MelB

Forum Gebruiker
Berichten
13
Ik had het gistermiddag tussen 12:00u t/m 13:00u. ook geen internet, telefoon en tv. In eerste instantie dacht ik dat het door "snelheid verhogingen". Ik heb me modem aantal keren gereset, maar het mog niet baten. Ik wilde Ziggo net gaan bellen opeens werke alles weer normaal.......maar dan nog geen snelheid verhogingen van 150mb :( (niet dat ik daar van wakker lig) Ik ben al zeer tevreden met me 120mb'tje.

Dit is mijn eerste storing in vier jaar tijd van Ziggo. Afkloppen....nok nok*

Ook vreemd vondt ik dat het draadloos WiFi (open) van de buren op dat tijdstip ook niet werkte. Ik weet niet of ze Ziggo hebben maar wel heel toevallig dat het bij de buren ook niet doet. Later in de middag wel weer.
 

ber000000-6

Forum Gebruiker
Berichten
1.436
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
De monteur is vandaag geweest bij het grijze kastje heeft niets kunnen vinden of verandert
Of de duivel ermee speelt
Vandaag is het goed gegaan maar niet te vroeg gejuicht het is en blijft de komende dagen afwachten middels dit probleem niet elke dag aanwezig is.

Houd jullie op de hoogte

mocht je nogmaals de monteur langslaten komen, laat hem eens de TDR meting doen vanaf groep naar eindversterker, en andersom.
mogelijk is de massa op de voedingskabel niet lekker. en krijgt de eindversterker in jullie straat geen spanning.
dus kortgezegt: kabelbreuk.
 
Topicstarter
Topicstarter
P

pimmetje42

Forum Gebruiker
Berichten
38
Al 2 dagen geen last meer

Al 2 dagen geen last meer gehad.
We blijven duimen .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan