• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Tik tijdens zappen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ziggy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Berichten
137
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Als ik van zender verander dan is er een duidelijke tik hoorbaar op de TV, net alsof er een stroomstootje ofzo gegeven wordt. Dit doet zich niet voor tijdens het zappen met radiozenders.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen of ben ik hier de enige mee.

Tv is aangesloten met hdmi kabel, hiervoor heeft er een cisco decoder op aangesloten gezeten, die had nergens last van.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tikkende decoder

Als ik van zender verander dan is er een duidelijke tik hoorbaar op de TV, net alsof er een stroomstootje ofzo gegeven wordt. Dit doet zich niet voor tijdens het zappen met radiozenders.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen of ben ik hier de enige mee.

Tv is aangesloten met hdmi kabel, hiervoor heeft er een sisco decoder op aangesloten gezeten, die had nergens last van.

Heb hier ook last van; hoor graag of hier een remedie tegen is. Wie o wie???:?
 
Ik ken het probleem niet. Maar heb de humax aangesloten via de versterker.

Wat ik mij kan voorstellen is dat tijdens het zappen af en toe het hdmi signaal opnieuw wordt opgebouwd (ivm 4:3 / 16:9, resolutie, dolby geluid of niet) en dat de tv daar op reageert door zijn instellingen opnieuw in te stellen en daarbij even te tikken.

Ik merk hetzelfde bij mijn blurayspeler als die wisselt van resolutie, dan hoor ik mijn samsung tv ook tikken.
 
Volgens mij heeft het niks met hdmi te maken. Als ik het geluid via mijn versterker laat lopen dan hoor ik de klikjes ook over mijn boxen.
 
Klikt hij ook als je hem via Scart aansluit?

Het lijkt wel of er een soort van Muting-probleem is als je zapt. Dus dat de zender nog niet is afgesloten qua audio als je naar een andere zender zapt. En dat je daarom dat getik hoort.


Probeer het eens via Scart. Dan heb je in ieder geval een idee of het een algemeen probleem is, of een probleem via HDMI.
 
Zoals ik al eerder zei, ik hoor het ook via de versterker, en dan gaat het geluid via een optische aansluiting , en niet via hdmi. (of gaat dat toch weer anders en zie ik dat helemaal verkeerd)

Maar in elk geval bedankt voor het meedenken so far!
 
Oke, ligt dus wel aan hdmi, met scartaansluiting geen tik. Maar goed, wat nu verder, zou het aan de kabel kunnnen liggen ofzo?
 
Ik heb de tik ook via een Marantz 5003 A/V receiver (hdmi audio). Ik dacht dat het aan de Marantz lag maar als ik jullie reacties lees begin ik te twijfelen. :roll:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan