• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Tijdsduur activatie internet en telefonie

  • Onderwerp starter Onderwerp starter woutern83
  • Startdatum Startdatum
W

woutern83

Ik heb vrijdag 18 december het installatiepakket van UPC mogen ontvangen. Dezelfde avond nog alles geinstalleerd. De volgende ochtend een pc direct op het modem gehangen en ik zie dat ik maar met 30KB/sec kan downloaden en de upload is nog veel lager.

Ik heb toen direct contact opgenomen met de helpdesk van UPC. Deze wist mij te vertellen dat mijn verbinding reeds geactiveerd was, maar dat het nog wel een aantal uur kon duren en dat ik hooguit zondag een werkende verbinding had.
Zondag rond een uur of 5 toch nog maar eens gebeld. Mijn profiel werd bekeken en deze helpdesk medewerker snapte er volgens mij niet zo veel van. Ik werd gevraagd om aan de lijn te blijven terwijl er met haar collegas overleg gepleegd werd. Na een minuut of 3 gewacht te hebben werd mij verteld dat er een storing is in het landelijke activatie systeem waardoor het activeren van mijn abonnement vertraging opgelopen heeft. Toen ik vroeg wanneer mijn verbinding dan wel geactiveerd werd, werd vol overtuiging gezegd: "Maximaal 24 uur".

Dus hier zijn we dan, 24 uur later. Maar weer eens contact opgenomen met de helpdesk van UPC. Weer krijg ik te horen dat het systeem voor landelijke activatie al vanaf 15 december grote problemen heeft, waardoor het activeren van abonnementen grote vertraging heeft opgeleverd.
Inmiddels een beetje geirriteerd confronteer ik de medewerker met de beloftes die de andere medewerkers mij gedaan hebben. Hierop werd een beetje laconiek gereageerd, dat dat niet zo slim was. Ik heb hem verteld dat ik wachten niet erg vind, maar dat ik verwacht dat beloftes nagekomen worden. Hadden ze gezegd dat ze problemen hadden en dat ik 4 of 5 dagen moet wachten, prima. Maar beloftes maken die je niet waar kan maken vind ik kwalijk.
Na een kort gesprek met de laatste medewerker wilde ik toch wel eens weten wanneer ik dan wel een werkende internet verbinding kan verwachten. Hij wilde hier geen antwoord op geven, maar hij was van mening dat ik UPC tot donderdag de tijd moest geven om de problemen te verhelpen.

Is dit allemaal een normale gang van zaken of tref ik het gewoon slecht?
 
wat ik hoorde mag het maximaal 48uur kan duren ik zou jordy anders ff mailen die kan dat verder uitzoeken ik hoop dat het goed ga komen dat je kan bellen en internetten :(
 
smoking zei:
wat ik hoorde mag het maximaal 48uur kan duren ik zou jordy anders ff mailen die kan dat verder uitzoeken ik hoop dat het goed ga komen dat je kan bellen en internetten :(

Zie: https://ziggoforum.nl/topics/17317/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom bij de club... ik hoor hier iets wat mij al reeds bekend is geworden, zie hier:
https://ziggoforum.nl/topics/33612/

Ik heb inmiddels bevestigd gekregen dat op dit moment het activeren v/h modem een groot probleem is bij UPC. Dit schijnt dus met de telefoon te maken te hebben.

Hier over gaan bellen en discusieren met de UPC helpdesk á 10ct. p/m (excl. kosten voor de mobiele telefoon) zijn allemaal kosten op het sterfhuis gebleken. Daarentegen dit melden bij het UPC webcareteam wat hier op het forum aanwezig is geeft je wel goede en eerlijke feedback...

't Is maar net wie je aan de lijn krijgt..? Ik wens je een hoop geduld toe want die wordt nu echt behoorlijk op de proef gesteld.

UPC stand tot nu toe = als eerste genomineerd voor de koude douche.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank voor de reacties, ik heb een message naar Jordy gestuurd.

[update]
Is inmiddels opgelost, zonder de tussenkomst van Jordy (denk ik). Het werkte opeens :)
 
Terug
Bovenaan