• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Tijdens zappen letters wazig daarna scherp

Berichten
415
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Als ik met mijn DVR aan het zappen ben worden de letters van de blauwe info balk eerst wazig
en een fractie van een seconde later scherp.

Ik heb hier ook last van met stilstaande beelden die plots in beeld komen.

Hoe kan dit??
 
powerquest zei:
Als ik met mijn DVR aan het zebben ben worden de letters van de blauwe info balk eerst wazig
en een fractie van een seconde later scherp.

Ik heb hier ook last van met stilstaande beelden die plots in beeld komen.

Hoe kan dit??

Dat doet waarschijnlijk de beeldverbeteraar in je tv.Welke tv/lcd/plasma heb je?
 
KillerbeeNL zei:
Dat doet waarschijnlijk de beeldverbeteraar in je tv.Welke tv/lcd/plasma heb je?

Ik heb de 42 LF65BB LCD van LG

Als ik de box op hoog RGB zet heb ik het verschijnsel op AV1 en AV2
Als ik de box op normaal zet heb ik het op AV1 niet maar dan staan de kleuren opeens zo donker.
Op AV2 blijft het verschijnsel ook op standaard RGB.

Snap er niks van... :-\

Zal eens kijken naar die beeldverbeteraar maar die staat al uit geloof ik.

Tips zijn welkom
 
Op mijn TV (een Sharp CRT 70CM) kan ik hetzelfde verschijnsel reproduceren.
Dit heeft (mijns inziens) te maken met de techniek die van 50 -> 100 Hz interpoleert om er zo een strakker plaatje van te kunnen maken. Ik heb op mijn tv de mogelijkheden
- Auto / Progressive Scan / Digital Scan / nog een optie waarvan ik even niet op de naam kan komen.

Als ik 'm op Digital Scan zet, geen probleem. Zet ik 'm echter op Auto, dan komt dit wel voor.
 
Nu we het toch over "hoe kan dit?" vreemde zaken hebben....

Ik was laatst bij iemand thuis die zijn Panasonic LCD (onwetend) op een maximale ruisonderdrukking had staan.
Veel mensen denken trouwens dat dat juist goed is, maar dat is 't dus helemaal niet.

Er kwamen schaduwen (soort van blokjes) achter de bewegingen aan, zoals je op de PC zo'n muispointer ook kunt instellen.
Het beeld was dichtbij gezien niet mooi (wazig) en af en toe zelfs schokkerig.
Gewoon te traag dus omdat de TV constant de boel aan 't blurren was.

Hij snapte er ook helemaal geen zak van, nu wel dus, ik heb de ruisonderdrukking op auto gezet en meneer was weer helemaal blij.
 
BattleChip zei:
Nu we het toch over "hoe kan dit?" vreemde zaken hebben....

Ik was laatst bij iemand thuis die zijn Panasonic LCD (onwetend) op een maximale ruisonderdrukking had staan.
Veel mensen denken trouwens dat dat juist goed is, maar dat is 't dus helemaal niet.

Er kwamen schaduwen (soort van blokjes) achter de bewegingen aan, zoals je op de PC zo'n muispointer ook kunt instellen.
Het beeld was dichtbij gezien niet mooi (wazig) en af en toe zelfs schokkerig.
Gewoon te traag dus omdat de TV constant de boel aan 't blurren was.

Hij snapte er ook helemaal geen zak van, nu wel dus, ik heb de ruisonderdrukking op auto gezet en meneer was weer helemaal blij.

Ik heb sinds een paar weken een nieuwe full hd tv. Die ben ik dus ook op mijn gemak maar eens aan het instellen geweest. De fabrieksinstelling zag er niet uit.

Ik deed ook die ruisonderdrukking op hoog. Bij mij heb ik geen stand auto. Hoog, laag en uit. Je hebt op UPC Digital op 999 dat testbeeld. Daar kun je die tv dan prima op afstellen. Wat jij schrijft klopt precies. Het beeld werd een stuk waziger. Nu staat hij op uit en dat was een stuk beter.

Als je er niet al te veel sjoege van heb, kan ik me helemaal voorstellen dat je die onderdrukking op hoog zet. Je denkt al snel dat dit het beste is. Een instinker dus.

Groeten, Alfons
 
De LG heeft dus een XD verbeteraar..die heb ik op manual gezet en daarna de opties allemaal uit.

Maar probleem niet opgelost.

Waarom wordt het beeld van AV1 zo donker als de RGB van de DVR op standaard staat, want dan heb ik
het probleem niet.

AV2 reageert helemaal niet op standaard RGB en Hoog RGB, beeld blijft mooi helder maar dan heb ik
die wazige letters dan na een fractie van een seconde scherp worden.
 
plankie zei:
Op mijn TV (een Sharp CRT 70CM) kan ik hetzelfde verschijnsel reproduceren.
Dit heeft (mijns inziens) te maken met de techniek die van 50 -> 100 Hz interpoleert om er zo een strakker plaatje van te kunnen maken. Ik heb op mijn tv de mogelijkheden
- Auto / Progressive Scan / Digital Scan / nog een optie waarvan ik even niet op de naam kan komen.

Als ik 'm op Digital Scan zet, geen probleem. Zet ik 'm echter op Auto, dan komt dit wel voor.

Die optie zit er bij mij niet op....naar mijn inziens staat het hele toestel op normaal.
 
powerquest zei:
Die optie zit er bij mij niet op....naar mijn inziens staat het hele toestel op normaal.

voor digitale tv zijn de volgende instellingen NIET nodig:

Ruisonderdrukking (DNR) op uit (digitv/DVD etc. heeft geen ruis en is bedoeld voor slechte analoge tv....)

Scherpte (sharpness) op 'uit' of stand 1 (laagste) deze stand 'tekend een zwarte lijn langs profielen van rimpels,gezichten etc. dus dan lijkt het scherper maar de eventuele verstoringen/blokjes worden ook 'versterkt' en geeft een onrustig beeld.

dynamische contrast regeling (dynamic contrast) regelt constant de contrast waarde en kan storend zijn als deze instelling te hoog staat dus ...UIT !!

Kleuren verbeteraar,regelt de kleuren automatisch maar kan ook het kijk plezier bederven als deze constant 'aan het werk is dus....UIT

Vooral de sharpness instelling wordt 'misbruikt' dus zet die bv een op stand 1 en kijk een paar dagen en je zal zien dat de kijkervaring 'rustiger' is geworden ipv harde lijnen en vertekeningen.
Contrast kan je tussen de 40 en 50 % zetten en helderheid stel je met een zwarte achtergrond op de tv zo in dat zwart nog net zwart is.

Misschien dat dit helpt?

groeten,

Danny
 
KillerbeeNL zei:
voor digitale tv zijn de volgende instellingen NIET nodig:

Ruisonderdrukking (DNR) op uit (digitv/DVD etc. heeft geen ruis en is bedoeld voor slechte analoge tv....)

Scherpte (sharpness) op 'uit' of stand 1 (laagste) deze stand 'tekend een zwarte lijn langs profielen van rimpels,gezichten etc. dus dan lijkt het scherper maar de eventuele verstoringen/blokjes worden ook 'versterkt' en geeft een onrustig beeld.

dynamische contrast regeling (dynamic contrast) regelt constant de contrast waarde en kan storend zijn als deze instelling te hoog staat dus ...UIT !!

Kleuren verbeteraar,regelt de kleuren automatisch maar kan ook het kijk plezier bederven als deze constant 'aan het werk is dus....UIT

Vooral de sharpness instelling wordt 'misbruikt' dus zet die bv een op stand 1 en kijk een paar dagen en je zal zien dat de kijkervaring 'rustiger' is geworden ipv harde lijnen en vertekeningen.
Contrast kan je tussen de 40 en 50 % zetten en helderheid stel je met een zwarte achtergrond op de tv zo in dat zwart nog net zwart is.

Misschien dat dit helpt?

groeten,

Danny

Die sharpness is een goede...zal vanavond is kijken.

Ruisonderdrukking zit er bij mij niet op.

Verder staan alle automatische beeld verbeteraar dingen uit...

Zal vanavond nog eens de instellingen onder de loep nemen.

Bedankt voor je tips, wordt vervolgd...
 
Terug
Bovenaan