• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Tijdens de championsleague en Uefa league ZDF op zwart op kabel

Berichten
6.349
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
In de Totaal TV wordt het volgende gemeld. https://www.totaaltv.nl/nieuws/9052/Geen_ZDF_op_Nederlandse_kabel_tijdens_voetbalwedstrijden.html

Dit geld voor de wedstrijden van de Championsleague en de uefa league.
 
Ben benieuwd hoe UPC dit gaat oplossen! :)

Wat ze dan gaan uitzenden. (ik denk zwart net als bij Rai Uno)
 
ZDF bied waarschijnlijk een alternatief programma aan zoals in het stukje staat vermeld.
Voor schotelbezitters en Digitenne-klanten in de grensregio veranderd er niets.
 
Het probleem is nu is het het europees clubvoetbal maar in de toekomst kan het ook gebeuren bij de formule 1, tennis en zelfs bij blockbuster fims want ook de entertainementindustrie is niet vies van censcuur.
En natuurlijk niet alleen bij ZDF maar ook bij andere zenders.
 
cornelisvandenberg zei:
zelfs bij blockbuster fims want ook de entertainementindustrie is niet vies van censcuur.

Aangezien de films nagesynchroniseerd zijn, zal dat niet gebeuren. Als kind kan ik me nog herinneren dat de ARD en ZDF via analoog een tweekanaalsaudiospoor had, net als bij Eurosport. De standaardaudio was de nasynchronisatie en het tweede kanaal was het originele geluid. Dit is al jaren niet meer zo. Ook niet via de sat. Door de nasynchronisatie kijk ik ook geen films en series meer op de Duitsers.
 
Ik heb het nu niet alleen over ZDF maar b.v. ook de BBC als de entertainement industrie begint te blaten.
 
Het zou me overigens niet verbazen als in de nabije toekomst live sportevenementen op de ARD en de ZDF op de satelliet via het HD+ pakket gaat verlopen. Via de Nederlandse aanbieders kan het dan alleen ontvangen worden als we ervoor gaan lappen. Dat zal rechtentechnisch ook moeilijk gaan, want dan zullen de op Nederland gerichte zenders met de desbetreffende sportrechten gaan protesteren.
 
cornelisvandenberg zei:
Ik heb het nu niet alleen over ZDF maar b.v. ook de BBC als de entertainement industrie begint te blaten.

Via de satelliet zou kunnen inderdaad, maar UPC betaalt de BBC voor doorgifte. Die op zijn beurt weer geld afdraagt aan de rechthebbenden. Moet ik wel zeggen dat de echte Amerikaanse blockbusters en grote producties eerder op de commerciëlen komen in de UK. De BBC put gelukkig heel erg uit hun eigen hoogkwalitatieve programma's. Eind dit jaar komt er een nieuwe satelliet die een nog beter afgedekt gebied heeft, zodat het zelfs voor de satellietkijkers in Nederland, België en Noord-Frankrijk lastiger wordt om het te ontvangen.
 
Weer een kromme eis van uefa zeg, voor sat geen probleem heel eu mag gratis kijken, maar zodra het in nl via kabel binnen komt moet het op zwart.
 
Begrijp het wel, en gelukkig hebben de NOS en Sport1 ook komende jaren de NL rechten. Dus doorlopen allemaal.
 
Terug
Bovenaan