• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Tijdelijk signaalverlies na aanzetten mediabox

  • Onderwerp starter Onderwerp starter sambalbaj
  • Startdatum Startdatum
S

sambalbaj

Heb sinds een week een probleempje met de Thomson DCI6000 (? de oude zilveren sd dvr). Elke keer als ik 'm aanzet geeft hij heel even beeld, gaat dan blurren en springt op ''Signaalverlies''. Echter na een minuut of 3 doet hij het ineens weer en werkt daarna weer prima de hele tijd. Dit herhaalt zich wel iedere keer als hij aan gaat waardoor het irritant wordt.

Ik heb al meermaals een handmatige software update gedaan, de fabrieksinstellingen teruggezet en ook al eens andere kabels gebruikt echter zonder resultaat. Heeft iemand hier nog tips bij en meer concreet is dit iets wat nou in de Thomson zit of de aansluiting zelf?
 
Over het algemeen is dat een teken dat de box op zijn einde loopt en toe is aan vervanging. Wellicht is hij te warm geworden en zijn de componenten daardoor gaan afwijken.
Je zou eens aan de onderkant kunnen kijken of daar niet teveel stof is opgehoopt. Deze mediabox moet 90% van zijn koeling via de onderkant krijgen en de 4 kleine rubberen voetjes eronder maken dat geen gemakkelijke taak. Zeker niet als er dan ook nog stof gaat ophopen.
 
Terug
Bovenaan