• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

tijdelijk opzeggen met behoud van email?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter nelisk
  • Startdatum Startdatum
N

nelisk

Ik heb nu een abo bij UPC, deze wil ik tijdelijk opzeggen omdat ik over een maand verhuis binnen het verzorgingsgebied van UPC naar een andere woning waar al een heel dienstenpakket van UPC wordt afgenomen.

In de lente verhuis ik weer naar een andere woning binnen het verzorgingsgebied van UPC waar ik dan weer graag een abo zou willen afnemen . Mijn vraag, is dat mogelijk met behoud van emailadressen in de tussenliggende periode?

Is er dus een mogelijkheid om tijdelijk het abo op te zeggen maar wel de emailadressen te behouden.
Mijn abo is nu per maand opzegbaar.
 
is niet mogelijk bij upc, je kunt zelf wel voor een oplossing zorgen.

door bij de persoon waar je komt te wonen (tijdelijk) kun je de adressen als extra toevoegen of als alias toevoegen. dan blijven ze in bezit bij je. als je na de verhuizing een eigen pakket neemt, zul je een nieuw hoofdaccount krijgen en hier kun de extra accoun/alliasen aanmaken
 
Oke dankjewel, hier zat ik zelf ook al aan te denken. Komen de accounts dan meteen vrij als ik deze verwijder bij emailbeheer is dan de vraag. Iemand daar ervaring mee?

De hoofdemailaccount lijkt niet nu al verwijderd te kunnen worden, en dat is eigenlijk de gene die ik alleen gebruik.
 
Het hoofdemailaccount kan je niet zelf verwijderen zover ik weet. Er zijn wel opties om je hoofd account te behouden en te blijven gebruiken door hem als subaccount op dat andere upc account toe te voegen.

na de opzegging:
Als je abonnement is opgezegd zal waarschijnlijk het mailaccount in quarantaine komen voor een x aantal tijd. UPC kan deze dan handmatig vrijgeven zodat je hem aan kan maken als subaccount.

voor de opzegging:
Of je kan vragen of UPC het hoofdmailaccount al wil wijzigen naar iets anders en dan wil vrijgeven zodat je deze al aan kan maken als subaccount vij die andere UPC account. De vraag is of dit schriftelijk aangevraagd moet worden.
 
ik denk niet dat ze dat doen. Je moet het gewoon regelmatig blijven proberen vanaf het moment dat het adres niet meer werkt.
Toch zou ik niet snel een @chello.nl (voor mensen die ze nog hebben) of @upcmail.nl gebruiken.
Ik zie het alleen maar als een belemmering om de vrije keus voor jezelf te houden in geval van overstappen etc.
 
DubbelPP zei:
ik denk niet dat ze dat doen. Je moet het gewoon regelmatig blijven proberen vanaf het moment dat het adres niet meer werkt.
Toch zou ik niet snel een @chello.nl (voor mensen die ze nog hebben) of @upcmail.nl gebruiken.
Ik zie het alleen maar als een belemmering om de vrije keus voor jezelf te houden in geval van overstappen etc.

waarom moeilijk doen ;D gewoon een domeinnaam/email nemen kost bijna niks dan heb je altijd de zelfde @
 
Wil je gratis je levenlang je vaste emailadres gebruiken? Gebruik Gmail of een vergelijkbare dienst.

Wil je echt een eigen emailadres voor de rest van je leven? Neem dan gewoon een domein (€7 - €10 per jaar) en je bent van alle ellende af. (Psst: nelisk.nl,nelisk.be, nelisk.com, nelisk.eu, nelisk.org, allemaal nog vrij ;) )
 
Bedankt voor alle info. Ik ben op de hoogte van alle andere mogelijkheden ja. Ik gebruik deze ook al vrijwel allemaal. Toch is het handig om het eerste email wat je had zo'n 10 jaar geleden te behouden vind ik.

Net UPC gebeld, het was mogelijk om het abo aan te houden met een reductie van 50%. Weet niet hoe ze dit doen op 1 huisadres maargoed. Dat ga ik dus maar niet doen. Ik hoop maar dat mijn emailadressen gewoon vrij komen zodra het contract is beeindigd. Misschien dat een webcare medewerker hier iets over weet?
 
nelisk zei:
Bedankt voor alle info. ............... Misschien dat een webcare medewerker hier iets over weet?

Dat raad ik je toch aan een van de webcare medewerkers zelf te benaderen hierover want ze zitten niet de gehele dag "alles" te lezen natuurlijk !
 
Hmz. Ik had gehoopt dat de webcare medewerkers bij posts met daar in verwerkt 'webcare' er als de kippen bij waren. Zal wel geen fulltime baan zijn dan zeker. ;)
 
Terug
Bovenaan