• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Thuisnetwerk instellen met ubee modem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Berichten
7
Heb nu nieuw WIFI ubee modem, waar een pc (draadloos) en laptop (kabel) op zijn aangesloten. Ik wil dat beide elkaars bestanden kunnen zien. Heb alle instellingen gezet zoals ze zouden moeten staan (ms home etc.) maar ze kunnen elkaar niet vinden. Beide hebben xp erop staan en internet doet het op allebei en hebben beide een ip adres 192.168.178.xx. Als ik probeer te pingen in een dos commando staat er 4x 'request timed out' en geeft hij aan dat er niets ontvangen is. Hoe kan ik de computers weer met elkaar laten communiceren?

Alvast bedankt
 
zorg ervoor dat alle aangesloten computers in dezelfde werkroep zitten , bvb HOME en zorg ervoor dat je sharing aan hebt staan.
Laat je router ook als DHCP server werken,krijgen alle machines in elk geval de goede ip-adressen en verdere netwerkgegevens zoals subnet en gateway.
zo zou het moeten werken.

groeten en suc6 ermee

bert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan