H
Hanneke73
Beste mensen,
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik weet het niet meer.
Wij hebben een UPC Internet 50mbps abonnement met daarbij de beruchte Thomson TWG870U.
Nu loopt dat over het algemeen redelijk. Er hangen wel behoorlijk wat apparaten aan de WiFi: 2 laptops, 2 telefoons, een tablet en een e-reader, maar wij hebben meestal weinig te klagen.
Nu heb ik af en toe (waaronder nu dus) een nogal vreemd probleem. Ik krijg met mijn laptop geen verbinding met het internet. Het gaat hier om een Windows 7 Home Premium (automatische updates) laptop.
In het netwerkcentrum zie ik dat er wel verbinding is met de WiFi router, en ook met het modem, maar *niet* met het internet. Het absurde is echter dat alle andere apparaten op dit moment wèl internetverbinding hebben. Ook de laptop van mijn vriend, die in hetzelfde thuisnetwerk zit en volgens het plaatje dat nu op het scherm van mijn laptop staat, ook geen verbinding zou moeten hebben. De conclusie van de probleemoplosser is overigens "De verbinding tussen uw toegangspunt, router of kabelmodem en internet is defect." Maar dat is dus niet zo want de rest heeft wel vrolijk verbinding...
Dit heb ik al eens eerder gehad en heeft zich toen na een uur frustratie mijnerzijds op een of andere manier opgelost. Maar gisteravond laat toen ik de laptop weer aanzette begon het opeens weer, en het is nu nog steeds.
Ook de telefoonverbinding doet het trouwens gewoon.
Uiteraard heb ik al diverse dingen geprobeerd (voor de duidelijkheid: na iedere hieronder vermelde poging heb ik mijn laptop ook uitgezet en weer opgestart):
- modem uit en weer aan zetten
- modem van de stroom halen, minstens een minuut
- kanaal van de WiFi wijzigen
- gekeken of er poorten geblokkeerd zijn in de modem (nee)
- gekeken of er in de firewall van de laptop iets geks zit (nee)
- de laptop via een draad met de modem verbonden
Niets van dit alles leverde resultaat.
In het event log van de modem zie ik het volgende staan op tijden dat ik de lptop wilde verbinden gisteren en vandaag:
Wed Aug 22 13:21:43 2012 Warning (5) Map Reject - Not Authorized for Requested Downstream Traffic ...
Wed Aug 22 13:11:49 2012 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=80:c6:ab:cf:3c:30;CMTS-MAC=0...
Time Not Established Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC...
Wed Aug 22 02:00:43 2012 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
De firmware versie van de modem is STBA.01.50
Ik heb UPC gebeld maar die zeiden dat ze niks konden omdat er op alle andere apparaten en op de telefoon wel verbinding is. En die foutmeldingen konden ze niks mee.
Ik heb tussen gisteravond 8 uur (toen ik de laptop die toen nog probleemloos internetverbinding had, in sluimerstand zette) en gisteravond half 11 (toen ik hem weer aanzette en de verbinding pleite was) niets veranderd, geen software geïnstalleerd, geen updates gedaan of wat dan ook. Ook mijn vriend heeft niet aan mijn laptop gezeten of in de modem gerommeld. Dit weet ik heel zeker, omdat hij toen niet thuis was maar aan het werk ;-)
Ik hoop echt dat jullie iets weten, want ik ben ten einde raad!
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik weet het niet meer.
Wij hebben een UPC Internet 50mbps abonnement met daarbij de beruchte Thomson TWG870U.
Nu loopt dat over het algemeen redelijk. Er hangen wel behoorlijk wat apparaten aan de WiFi: 2 laptops, 2 telefoons, een tablet en een e-reader, maar wij hebben meestal weinig te klagen.
Nu heb ik af en toe (waaronder nu dus) een nogal vreemd probleem. Ik krijg met mijn laptop geen verbinding met het internet. Het gaat hier om een Windows 7 Home Premium (automatische updates) laptop.
In het netwerkcentrum zie ik dat er wel verbinding is met de WiFi router, en ook met het modem, maar *niet* met het internet. Het absurde is echter dat alle andere apparaten op dit moment wèl internetverbinding hebben. Ook de laptop van mijn vriend, die in hetzelfde thuisnetwerk zit en volgens het plaatje dat nu op het scherm van mijn laptop staat, ook geen verbinding zou moeten hebben. De conclusie van de probleemoplosser is overigens "De verbinding tussen uw toegangspunt, router of kabelmodem en internet is defect." Maar dat is dus niet zo want de rest heeft wel vrolijk verbinding...
Dit heb ik al eens eerder gehad en heeft zich toen na een uur frustratie mijnerzijds op een of andere manier opgelost. Maar gisteravond laat toen ik de laptop weer aanzette begon het opeens weer, en het is nu nog steeds.
Ook de telefoonverbinding doet het trouwens gewoon.
Uiteraard heb ik al diverse dingen geprobeerd (voor de duidelijkheid: na iedere hieronder vermelde poging heb ik mijn laptop ook uitgezet en weer opgestart):
- modem uit en weer aan zetten
- modem van de stroom halen, minstens een minuut
- kanaal van de WiFi wijzigen
- gekeken of er poorten geblokkeerd zijn in de modem (nee)
- gekeken of er in de firewall van de laptop iets geks zit (nee)
- de laptop via een draad met de modem verbonden
Niets van dit alles leverde resultaat.
In het event log van de modem zie ik het volgende staan op tijden dat ik de lptop wilde verbinden gisteren en vandaag:
Wed Aug 22 13:21:43 2012 Warning (5) Map Reject - Not Authorized for Requested Downstream Traffic ...
Wed Aug 22 13:11:49 2012 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=80:c6:ab:cf:3c:30;CMTS-MAC=0...
Time Not Established Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC...
Wed Aug 22 02:00:43 2012 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
De firmware versie van de modem is STBA.01.50
Ik heb UPC gebeld maar die zeiden dat ze niks konden omdat er op alle andere apparaten en op de telefoon wel verbinding is. En die foutmeldingen konden ze niks mee.
Ik heb tussen gisteravond 8 uur (toen ik de laptop die toen nog probleemloos internetverbinding had, in sluimerstand zette) en gisteravond half 11 (toen ik hem weer aanzette en de verbinding pleite was) niets veranderd, geen software geïnstalleerd, geen updates gedaan of wat dan ook. Ook mijn vriend heeft niet aan mijn laptop gezeten of in de modem gerommeld. Dit weet ik heel zeker, omdat hij toen niet thuis was maar aan het werk ;-)
Ik hoop echt dat jullie iets weten, want ik ben ten einde raad!
zoveel dat ik het niet snap. Onder andere iets met foutcode 16001 COM autorisaties (ik heb de laptop nu niet bij de hand dus doe het even uit het hoofd), en daar heb ik wel een oplossing voor gevonden op de site van Microsoft maar daar kwam ik niet uit (oplossing was ook voor XP, en ik heb W7, maar voor W7 stond er geen oplossing genoemd).
)