• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Thomson twg870 Probleem - Snelheid valt weg

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Scarp
  • Startdatum Startdatum
S

Scarp

Hoi,

Sinds eerder dit jaar met de laatste firmware update heb ik problemen met mijn Thomson twg870. Bijna dagelijks is mijn internet verbinding niet vooruit te branden en als ik het modem dan even uit en aan zet, dan is de verbinding weer okay. Het is vrij irritant. Ik gebruik alleen wifi van het modem. Het vreemde is dus dat na een reset het weer okay is.

Een tweede probleem is dat ook telkens de SSID terug wordt gezet op de originele UPCxxxxxx naam. Dit gebeurt al een aantal maanden sinds een "grotere" firmware update.

Iemand een idee wat dit kan zijn?
 
Heb ik ook al meer dan een jaar! Aan de vaste kabel blijft de snelheid gewoon goed, maar via wifi moet ik elke dag te stekker eruit trekken om de snelheid te halen.
 
Scarp zei:
Hoi,

Sinds eerder dit jaar met de laatste firmware update heb ik problemen met mijn Thomson twg870. Bijna dagelijks is mijn internet verbinding niet vooruit te branden en als ik het modem dan even uit en aan zet, dan is de verbinding weer okay. Het is vrij irritant. Ik gebruik alleen wifi van het modem. Het vreemde is dus dat na een reset het weer okay is.

Een tweede probleem is dat ook telkens de SSID terug wordt gezet op de originele UPCxxxxxx naam. Dit gebeurt al een aantal maanden sinds een "grotere" firmware update.

Iemand een idee wat dit kan zijn?


Bij mijn twg870 bleek het aan de wpa/wpa2 encryption te liggen als je naar http://192.168.0.1 gaat wireless/primary network en dan stond bij mij de wpa/wpa2 encryption op tkip/aes, die heb ik nu op aes gezet en sindsdien is de snelheid goed.
 
Terug
Bovenaan