K
Koetjuh
Van het weekend ben ik van 30Mbps naar 50Mpbs gegaan. Het Arris modem is vervangen door de Thomson TWG780. Daar het draadloze signaal van de Thomson niet zo sterk is als de Netgear, heb ik een kabel naar mijn bovenste verdieping getrokken en daar de Netgear op aangesloten (op LAN4, dus nu een dure switch/accesspoint
).
Beneden een xbox360 (draadloos aan de Thomson, te noemen 'eerste') en boven een xbox360 (draadloos aan de Netgear, te noemen tweede) staan, beide met Xbox Live. Vanaf het moment dat ze beiden online gaan begint de ellende (en dat had ik niet met de Arris/Netgear combo).
De eerste xbox die online ging kreeg een NAT Open. De tweede een Moderate. Niet gewenst, dus eerst proberen de eerste Xbox in de DMZ te zetten. De xbox in de DMZ kreeg een Moderate NAT! Vervolgens met port forwarding naar de tweede Xbox. De xbox in de DMZ kreeg hierdoor een Strict NAT?! DMZ en port forwarding maar weer uitgezet en terug naar de oude situatie. De Thomson uitgezet en na 30 seconden weer aan. Het viel me op dat na de reboot het vinkje 'NatSip Alg Enable' uitstond. Deze weer aangezet.
Eerste xbox aan, NAT Open, tweede Xbox aan, NAT Open! He? Dit begrijp ik niet, waarom nu wel?
Bij Portforwarding zag ik ineens de tweede xbox (via de netgear, wireless) in de Upnp mapping staan.
Avondje online gegamed, zonder problemen.
Deze avond wilden we weer gamen. De tweede xbox stond nog steeds in de portmapping tabel.
De eerste xbox ging als eerste aan, Moderate NAT. De tweede xbox aan, Open NAT.
Door het vinkje 'NatSip Alg Enable' uit te vinken, wordt de portmapping leeggemaakt.
Xboxen uit.
Eerste xbox aan, Open NAT, tweede xbox aan Open NAT.
De tweede xbox verschijnt weer in de portmapping! Waarom de eerste niet?
Hierna online gegaan en wat gebeurd er. Bij de eerste xbox wordt de xbox live verbinding verbroken en het lukt niet meer om in te loggen. Tweede xbox offline gezet en daarna weer online met de eerste lukt weer.
Als de tweede dan online komt, wordt de verbinding van de eerste weer verbroken. Terwijl de tweede online is, 'NatSip Alg Enable' uit, portmapping leeg, vinkje weer aan. Eerste xbox kan weer online en na enkele seconden wordt de tweede xbox van xbox live gegooid.
Ik snap er niets meer van!?!? Het lijkt wel of die Thomson maar lukraak iets doet.
Kan iemand me vertellen wat ik niet goed doe?
Wat doet het vinkje 'NatSip Alg Enable'. Ik had iets gelezen voor Voip, maar als deze uit staat, doet de Upnp portmapping niets?
De Arris/Netgear combo was prima. Zou ik die Thomson kunnen ruilen voor een Cisco oid?
Om nu de Netgear achter de thomson te hangen, zie ik nou ook niet zo zitten (zeker als de DMZ instelling bij de xbox een Moderate NAT geeft). Als ik dat wel zo doen (via een optie B zoals in dit forum besproken), werkt het dan wel, daar ik grote twijfels heb bij Thomson. Iemand ervaring?
Sorry voor het lange verhaal, maar de stress begint toe te slaan nu net 1 dag voor de release van Battlefield 3, daar morgen de Limited Editions worden thuis bezorgd :'( en die willen we graag online spelen zonder problemen.
Help?
).Beneden een xbox360 (draadloos aan de Thomson, te noemen 'eerste') en boven een xbox360 (draadloos aan de Netgear, te noemen tweede) staan, beide met Xbox Live. Vanaf het moment dat ze beiden online gaan begint de ellende (en dat had ik niet met de Arris/Netgear combo).
De eerste xbox die online ging kreeg een NAT Open. De tweede een Moderate. Niet gewenst, dus eerst proberen de eerste Xbox in de DMZ te zetten. De xbox in de DMZ kreeg een Moderate NAT! Vervolgens met port forwarding naar de tweede Xbox. De xbox in de DMZ kreeg hierdoor een Strict NAT?! DMZ en port forwarding maar weer uitgezet en terug naar de oude situatie. De Thomson uitgezet en na 30 seconden weer aan. Het viel me op dat na de reboot het vinkje 'NatSip Alg Enable' uitstond. Deze weer aangezet.
Eerste xbox aan, NAT Open, tweede Xbox aan, NAT Open! He? Dit begrijp ik niet, waarom nu wel?
Bij Portforwarding zag ik ineens de tweede xbox (via de netgear, wireless) in de Upnp mapping staan.
Avondje online gegamed, zonder problemen.
Deze avond wilden we weer gamen. De tweede xbox stond nog steeds in de portmapping tabel.
De eerste xbox ging als eerste aan, Moderate NAT. De tweede xbox aan, Open NAT.
Door het vinkje 'NatSip Alg Enable' uit te vinken, wordt de portmapping leeggemaakt.
Xboxen uit.
Eerste xbox aan, Open NAT, tweede xbox aan Open NAT.
De tweede xbox verschijnt weer in de portmapping! Waarom de eerste niet?
Hierna online gegaan en wat gebeurd er. Bij de eerste xbox wordt de xbox live verbinding verbroken en het lukt niet meer om in te loggen. Tweede xbox offline gezet en daarna weer online met de eerste lukt weer.
Als de tweede dan online komt, wordt de verbinding van de eerste weer verbroken. Terwijl de tweede online is, 'NatSip Alg Enable' uit, portmapping leeg, vinkje weer aan. Eerste xbox kan weer online en na enkele seconden wordt de tweede xbox van xbox live gegooid.
Ik snap er niets meer van!?!? Het lijkt wel of die Thomson maar lukraak iets doet.
Kan iemand me vertellen wat ik niet goed doe?
Wat doet het vinkje 'NatSip Alg Enable'. Ik had iets gelezen voor Voip, maar als deze uit staat, doet de Upnp portmapping niets?
De Arris/Netgear combo was prima. Zou ik die Thomson kunnen ruilen voor een Cisco oid?
Om nu de Netgear achter de thomson te hangen, zie ik nou ook niet zo zitten (zeker als de DMZ instelling bij de xbox een Moderate NAT geeft). Als ik dat wel zo doen (via een optie B zoals in dit forum besproken), werkt het dan wel, daar ik grote twijfels heb bij Thomson. Iemand ervaring?
Sorry voor het lange verhaal, maar de stress begint toe te slaan nu net 1 dag voor de release van Battlefield 3, daar morgen de Limited Editions worden thuis bezorgd :'( en die willen we graag online spelen zonder problemen.
Help?