• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Thomson TWG870, Netgear WNDR3700 en 2 xboxen.. ik word gek..

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Koetjuh
  • Startdatum Startdatum
K

Koetjuh

Van het weekend ben ik van 30Mbps naar 50Mpbs gegaan. Het Arris modem is vervangen door de Thomson TWG780. Daar het draadloze signaal van de Thomson niet zo sterk is als de Netgear, heb ik een kabel naar mijn bovenste verdieping getrokken en daar de Netgear op aangesloten (op LAN4, dus nu een dure switch/accesspoint :( ).
Beneden een xbox360 (draadloos aan de Thomson, te noemen 'eerste') en boven een xbox360 (draadloos aan de Netgear, te noemen tweede) staan, beide met Xbox Live. Vanaf het moment dat ze beiden online gaan begint de ellende (en dat had ik niet met de Arris/Netgear combo).

De eerste xbox die online ging kreeg een NAT Open. De tweede een Moderate. Niet gewenst, dus eerst proberen de eerste Xbox in de DMZ te zetten. De xbox in de DMZ kreeg een Moderate NAT! Vervolgens met port forwarding naar de tweede Xbox. De xbox in de DMZ kreeg hierdoor een Strict NAT?! DMZ en port forwarding maar weer uitgezet en terug naar de oude situatie. De Thomson uitgezet en na 30 seconden weer aan. Het viel me op dat na de reboot het vinkje 'NatSip Alg Enable' uitstond. Deze weer aangezet.

Eerste xbox aan, NAT Open, tweede Xbox aan, NAT Open! He? Dit begrijp ik niet, waarom nu wel?
Bij Portforwarding zag ik ineens de tweede xbox (via de netgear, wireless) in de Upnp mapping staan.
Avondje online gegamed, zonder problemen.

Deze avond wilden we weer gamen. De tweede xbox stond nog steeds in de portmapping tabel.
De eerste xbox ging als eerste aan, Moderate NAT. De tweede xbox aan, Open NAT.

Door het vinkje 'NatSip Alg Enable' uit te vinken, wordt de portmapping leeggemaakt.
Xboxen uit.
Eerste xbox aan, Open NAT, tweede xbox aan Open NAT.
De tweede xbox verschijnt weer in de portmapping! Waarom de eerste niet?

Hierna online gegaan en wat gebeurd er. Bij de eerste xbox wordt de xbox live verbinding verbroken en het lukt niet meer om in te loggen. Tweede xbox offline gezet en daarna weer online met de eerste lukt weer.
Als de tweede dan online komt, wordt de verbinding van de eerste weer verbroken. Terwijl de tweede online is, 'NatSip Alg Enable' uit, portmapping leeg, vinkje weer aan. Eerste xbox kan weer online en na enkele seconden wordt de tweede xbox van xbox live gegooid.

Ik snap er niets meer van!?!? Het lijkt wel of die Thomson maar lukraak iets doet.

Kan iemand me vertellen wat ik niet goed doe?
Wat doet het vinkje 'NatSip Alg Enable'. Ik had iets gelezen voor Voip, maar als deze uit staat, doet de Upnp portmapping niets?

De Arris/Netgear combo was prima. Zou ik die Thomson kunnen ruilen voor een Cisco oid?
Om nu de Netgear achter de thomson te hangen, zie ik nou ook niet zo zitten (zeker als de DMZ instelling bij de xbox een Moderate NAT geeft). Als ik dat wel zo doen (via een optie B zoals in dit forum besproken), werkt het dan wel, daar ik grote twijfels heb bij Thomson. Iemand ervaring?

Sorry voor het lange verhaal, maar de stress begint toe te slaan nu net 1 dag voor de release van Battlefield 3, daar morgen de Limited Editions worden thuis bezorgd :'( en die willen we graag online spelen zonder problemen.

Help?
 
wat gebeurt er als je de linksys niet aansluit? ik had hier ook problemen met bridging en roaming tussen accespoints. Thomson hangt in de meterkast en geeft tot de 2e verdieping hier bereik, performance zonder 2e accesspoint was beter als mét.
 
Het is geen linksys, maar een Netgear.
Ik heb wireless niet gebridged/geroamed, maar de Netgear is vanaf LAN 4 aangesloten op de LAN van de Thomson.
DHCP Netgear staat uit. uPNP op netgear staat wel aan. Als ik deze uitzet, dan wordt alles strict.

Edit: Vandaag de helpdesk gebeld met de vraag of de Thomson kan worden omgeruild. Dat kan natuurlijk niet. Ik kon wel het abonnement opzeggen. Ik heb de Arris al teruggestuurd, dus helaas, dan behoud ik de Thomson. Er is een case gemaakt voor "Special Products" die mij binnen drie werkdagen gaat bellen. Ik hoop dat dit iets oplevert!

Ik sta nog steeds open voor suggesties om het wel werkende te krijgen.
 
Ik ga vanavond eens twee dingen nog proberen:

1. Netgear vervangen door een simpelere Linksys.
2. Netgear achter Thomson (waarbij de Netgear de routing functie overneemt van de Thomson)

Mijn brandende vraag nu is: wat doet de NatSip Alg Enable eigenlijk?

Volgens mij is dat hele NAT gedoe in die Thomson ruk.

Edit: tweede optie ingesteld waardoor de xboxen nu netjes open nats hebben. Na anderhalve week heeft "Special products" van UPC heeft nog niet gebeld. Wat onwijs slordig..
 
Hallo Koetjuh,

Ik had een vraagje aan jou. Is het mogelijk om WEL wireless te bridgen tussen de WNDR3700 en de TWG870u?

Ik probeer het nu, maar de router config pagina van de TWG870u is mij wat te ingewikkeld.

Alvast bedankt voor je antwoord.

liQuorice
 
Geen idee. Ik weet dat de WNDR een wireless repeater functie heeft, maar dat is denk ik niet wat je wilt.
In de Thomson staat nu alles uit en een DMZ naar de WNDR (netwerk kabel van Thomson naar WAN WNDR). Dit heeft de meeste problemen opgelost.

Ben echter nooit meer door UPC gebeld.. heel slordig, dit heb ik in de bijna 10 jaar dat ik abonnee ben nog niet meegemaakt.
 
Terug
Bovenaan