• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Thomson TWG870 crasht

Berichten
3.460
Internet
  1. KPN
Digitale TV
  1. KPN
  2. Satelliet TV
  3. Ziggo
Ik heb sinds vanmiddag 15:00 UPC Fiber power 120 Mbit aangesloten.

Ik heb een los 120 mbit abo besteld en niet een combi pakket met de gedachte dat ik geen thomson modem wilde gezien de nare dingen die ik er hier over lees. En ik wilde de mogelijkheid om een router aan te sluiten met uitgebreide mogelijkheden. Wat krijg ik opgestuurd jawel een Thomson modem :( Dus dat was de eerste nare verassing..

Toch maar (bedraad) aangesloten en ingesteld. Wifi uit, DHCP uit, Firewall uit, wan blocking uit, ander IP adresje gegeven en in mijn netwerk gehangen op een 100 mbit switch, jawel 100 mbit. Blijkbaar was die switch ouder dan ik dacht dus moeten we even vervangen binnenkort voor een 1 Gbit versie.

De thomson heeft netjes zijn image file opgehaald van het UPC netwerk en de signaal waardes van de downstream en upstream zijn prima. Toen ging ik downloaden met newsleecher op mijn server en dan gebeurt het volgende. Gaat een tijdje goed haal ongeveer 8-9 MB/sec en schommelt nogal vermoedelijk omdat die 100 mbit switch de bottleneck vormt. Alleen na een tijdje (meestal binnen 30 min) en vooral als je gaat browsen onder het downloaden is ineens de verbinding weg, dwz de thomsom is niet meer te pingen!

Ik dacht eerst aan een broadcast storm op de switch gezien de lampjes aardig te keer gingen maar alle andere apparaten die op die 100 mbit switch zitten kan ik wel pingen op zo'n moment. Ook na het uit/inpluggen van de switch komt de thomson niet tot leven. Pingen lukt niet meer totdat ik de aan/uit knop gebruik op de achterkant van het modem.

Hij is in 2 uur nu al 5x gecrasht . Ik heb vooral het idee dat het komt als ik ga downloaden met newsleecher en het lijkt alsof de CPU van dat ding het niet trekt.

Ik wil morgen nog even met een andere switch (1 Gbit) proberen voor de zekerheid, maar anders gaat dat ding terug en wil ik absoluut een Cisco. Dit is compleet onwerkbaar en hier ga ik geen 50 euro per maand voor betalen.
 
Hoeveel verbindingen gebruik je? Het aantal verbindingen iets terugschroeven is vaak de remedie voor dit soort problemen.

En waarom gebruik je de Lan-poorten van de Thomson niet als je nog geen Gb switch hebt?
 
Aantal verbindingen is nog laag.. als die daar van op z'n bek gaat kunnen ze meteen ruilen.

Ik heb wel gbit switches maar niet op waar het modem stond, ik heb het modem nu even in een andere kamer aangesloten waar wel 1 gbit switch ligt... nu ff afwachten
 
Ik kan imiddels melden dat het probleem is verdwenen nu ik een 1 Gbit switch gebruik.
Kortom ik denk dat er een negotiation probleem ontstaat tussen het thomson modem en een willekeurige 100 Mbit switch. Daar gaan ontgetwijfeld meer mensen tegen aan lopen.

Overigens nu ik toch dit modem heb gekregen kan ik net zo goed UPC vragen om mijn losse fiber power om te zetten naar een combipakket, kan ik nog wat besparen. Ik zit nog binnen de 7 dagen.
 
Dit probleem (of iets soortgelijks) lijkt zich ook voor te doen bij de Cisco EPC3925. Het zou me dus niks verbazen als dat inderdaad de oorzaak is.

25Mbit ipv 120Mbit

Edit: link toegevoegd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben sinds een week een trotse bezitter van deze modem. Alles verloopt 100%. Internet op TV laptop draaid loos. Dus ik ben tevreden.
 
Terug
Bovenaan