- Berichten
- 3.460
- Internet
- KPN
- Digitale TV
- KPN
- Satelliet TV
- Ziggo
Ik heb sinds vanmiddag 15:00 UPC Fiber power 120 Mbit aangesloten.
Ik heb een los 120 mbit abo besteld en niet een combi pakket met de gedachte dat ik geen thomson modem wilde gezien de nare dingen die ik er hier over lees. En ik wilde de mogelijkheid om een router aan te sluiten met uitgebreide mogelijkheden. Wat krijg ik opgestuurd jawel een Thomson modem
Dus dat was de eerste nare verassing..
Toch maar (bedraad) aangesloten en ingesteld. Wifi uit, DHCP uit, Firewall uit, wan blocking uit, ander IP adresje gegeven en in mijn netwerk gehangen op een 100 mbit switch, jawel 100 mbit. Blijkbaar was die switch ouder dan ik dacht dus moeten we even vervangen binnenkort voor een 1 Gbit versie.
De thomson heeft netjes zijn image file opgehaald van het UPC netwerk en de signaal waardes van de downstream en upstream zijn prima. Toen ging ik downloaden met newsleecher op mijn server en dan gebeurt het volgende. Gaat een tijdje goed haal ongeveer 8-9 MB/sec en schommelt nogal vermoedelijk omdat die 100 mbit switch de bottleneck vormt. Alleen na een tijdje (meestal binnen 30 min) en vooral als je gaat browsen onder het downloaden is ineens de verbinding weg, dwz de thomsom is niet meer te pingen!
Ik dacht eerst aan een broadcast storm op de switch gezien de lampjes aardig te keer gingen maar alle andere apparaten die op die 100 mbit switch zitten kan ik wel pingen op zo'n moment. Ook na het uit/inpluggen van de switch komt de thomson niet tot leven. Pingen lukt niet meer totdat ik de aan/uit knop gebruik op de achterkant van het modem.
Hij is in 2 uur nu al 5x gecrasht . Ik heb vooral het idee dat het komt als ik ga downloaden met newsleecher en het lijkt alsof de CPU van dat ding het niet trekt.
Ik wil morgen nog even met een andere switch (1 Gbit) proberen voor de zekerheid, maar anders gaat dat ding terug en wil ik absoluut een Cisco. Dit is compleet onwerkbaar en hier ga ik geen 50 euro per maand voor betalen.
Ik heb een los 120 mbit abo besteld en niet een combi pakket met de gedachte dat ik geen thomson modem wilde gezien de nare dingen die ik er hier over lees. En ik wilde de mogelijkheid om een router aan te sluiten met uitgebreide mogelijkheden. Wat krijg ik opgestuurd jawel een Thomson modem
Dus dat was de eerste nare verassing..Toch maar (bedraad) aangesloten en ingesteld. Wifi uit, DHCP uit, Firewall uit, wan blocking uit, ander IP adresje gegeven en in mijn netwerk gehangen op een 100 mbit switch, jawel 100 mbit. Blijkbaar was die switch ouder dan ik dacht dus moeten we even vervangen binnenkort voor een 1 Gbit versie.
De thomson heeft netjes zijn image file opgehaald van het UPC netwerk en de signaal waardes van de downstream en upstream zijn prima. Toen ging ik downloaden met newsleecher op mijn server en dan gebeurt het volgende. Gaat een tijdje goed haal ongeveer 8-9 MB/sec en schommelt nogal vermoedelijk omdat die 100 mbit switch de bottleneck vormt. Alleen na een tijdje (meestal binnen 30 min) en vooral als je gaat browsen onder het downloaden is ineens de verbinding weg, dwz de thomsom is niet meer te pingen!
Ik dacht eerst aan een broadcast storm op de switch gezien de lampjes aardig te keer gingen maar alle andere apparaten die op die 100 mbit switch zitten kan ik wel pingen op zo'n moment. Ook na het uit/inpluggen van de switch komt de thomson niet tot leven. Pingen lukt niet meer totdat ik de aan/uit knop gebruik op de achterkant van het modem.
Hij is in 2 uur nu al 5x gecrasht . Ik heb vooral het idee dat het komt als ik ga downloaden met newsleecher en het lijkt alsof de CPU van dat ding het niet trekt.
Ik wil morgen nog even met een andere switch (1 Gbit) proberen voor de zekerheid, maar anders gaat dat ding terug en wil ik absoluut een Cisco. Dit is compleet onwerkbaar en hier ga ik geen 50 euro per maand voor betalen.