• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Thomson TWG850 laat VPN nier door

  • Onderwerp starter Onderwerp starter rozbuntu
  • Startdatum Startdatum
R

rozbuntu

Beste Leden,

Ik zit met het volgende probleem. Ik wil voor het bedrijf waarvoor ik werk een VPN verbinding maken. Nu heb ik als VPN Server een DrayTek Vigor, met een ADSL verbinding als backup en een kabelverbinding als hoofdverbinding. Nu is het zo dat de VPN werkt op de ADSL verbinding dus ik weet ook dattie goed is ingesteld. De ADSL zit direct op de DrayTek aangesloten.

Nu is het zo dat ik de VPN verbinding op de UPC lijn wil laten werken, dit is een Thomson TWG850 die weer aangesloten zit op de DrayTek. Maar op één of andere manier laat de client de GRE pakketjes niet door, tenminste dit geeft Windows aan. Ik heb de optie PPTP Passtrough aangezet in de router en de poort 1723 staat open. Hij komt ook tot het scherm met de gebruikersnaam/wachtwoord controle en daarna geeft ie aan dat de client er niet doorheen komt.

Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand waarom dit niet werkt of ik hoe ik meer diagnostische gegevens kan krijgen waarom het niet werkt?

Alvast bedankt.
 
Ik moest zelf gisteren ook even een VPN-tunnel maken (naar een een Draytek Vigor), ook via mijn TWG850. In eerste instantie werkte het ook niet, maar ik heb vervolgens poort 1723 geforward naar mijn IP, en een Port Trigger aangemaakt voor poort 1723. Daarbij staan de Advanced settings als volgt:

WAN Blocking Disable
Ipsec PassThrough Enable
PPTP PassThrough Enable
Remote Config Management Disable
Multicast Enable Enable
UPnP Enable Enable
NatSip Alg Enable Enable

...en vervolgens werkte het zowaar! Ik had het eerlijk gezegd niet verwacht... Ik vermoed dus ook dat het probleem aan de Draytek ligt (of iig aan de combinatie). Ik maakt overigens gewoon verbinding via Windows VPN (Win 7)
 
Terug
Bovenaan