• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Thomson twg850 - Geen verbinding tussen draadloos en bedraad gedeelte.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter 7miles
  • Startdatum Startdatum
7

7miles

Sinds 8 augustus ben ik in het bezit van een UPC extreme internet abo an het nieuwe draadloze modem. Op zich werkt e.e.a goed met een heel vervelend probleem. Het modem routeerd geen verkeer tussen het wirelessdeel en de interne netwerkpoorten. dwz, Als ik mijn laptop wireless aansluit kan ik prima internetten, alleen alle devices die aangesloten zijn op de interne poorten zijn niet bereikbaar. Als ik een wireless accespoint aan de interne poorten aansluit kan ik de devices wel bereiken. Ook als ik de pc bedraad aansluit maar dan zjn de devices achter het wireless niet bereikbaar.
Ik heb de klacht op 8-8 bij upc gemeld maar zij kunnen mij niet verder helpen nieuw modem, het zal wel bij u zelf liggen etc etc.....
Is iemand dit probleem ook al tegen gekomen en heeft iemand welllicht een oplossing?

heel veel dank!
 
Misschien overbodig en heb je er al naar gekeken
maar heb je Delen en Beveiligen op je te bereiken
schijven op de andere PC's wel aan/open staan???
Tis maar een idee...
 
Bedankt voor de reactie, maar het probleem zit echt in de router, als ik de devices allemaal op de vaste poorten aansluit, of allemaal wireless of een accespoint aan de router hangt werkt alles weer naar behoren. De firmaware van de router van upc staat eenvoudigweg geen verkeer tussen het wirelessdeel en de interne switch toe, waarom weet ik niet. Ik ben beniuewd of iemand een betere firmware heeft. Een oplossing is een los accespoint aan te sluiten en het wirelessdeel van de router niet te gebruiken... maar jahh dat is nou net waarom ik dit modem gekozen heb wilde af van al die kastjes in mijn meterkast.

toch bedankt voor het meedenken
 
Zou het niet een soort van extra beveiliging zijn?

Dit om het draadloze gedeelte van het bedrade te scheiden.
Zo kan een draadloze "inbreker" niet standaard bij het vaste deel komen.
Handig en leuk verzonnen maar je wilt dit wel zelf kunnen bepalen!
Is dit niet ergens in te stellen dan wel uit te zetten?

Mijn Linksys router kan met één vinkje de draadloze clients isoleren.
Ik kan het dus zelf bepalen of ik dat wil of niet.
 
Robert Koopman zei:
Zou het niet een soort van extra beveiliging zijn?

Dit om het draadloze gedeelte van het bedrade te scheiden.
Zo kan een draadloze "inbreker" niet standaard bij het vaste deel komen.
Handig en leuk verzonnen maar je wilt dit wel zelf kunnen bepalen!
Is dit niet ergens in te stellen dan wel uit te zetten?

Mijn Linksys router kan met één vinkje de draadloze clients isoleren.
Ik kan het dus zelf bepalen of ik dat wil of niet.

Ik denk dat je gelijk hebt maar dit modem staat niet toe dat ik het aan of uit zet. de functie zit niet in de firmware. en helemaal eens handig verzonnen maar liever zelf bepalen!! 8).
 
sylvester(rr) zei:
Kun je vanaf een wireless device een wired device pingen (en vice versa)?

Nee, dat is nu juist het probleem, wat wel werkt is als ik een extra accesspoint aansluit op het wired deel. dan werkt het weer wel. den dat het probleem te zoeen s n de rchtng de robert aangeeft. hopenlijk heeft iemand een alternatieve firmware die dit omzeilt
 
Vind het toch wel raar want ook hier hebben we de WiFi van de UPC Netgear-router aan
en dan een swich en daarop nog een SMCWEBT-G accespoint staan en de pc's die zowel
bedraad als wel via de WiFi Netgear als de SMC accespoit zijn volledig te bereiken en kunnen
printer en bestanden uitwisselen.Kijk eens naar de instellingen via http://192.168.1.1
,kijk daarbij ook naar de Firewall,die staat hie namelij uit misschien dat dat het is...
 
Ben bang dat jouw netgear deze functionaliteit wel heeft in mijn geval is het een nieuw thomson modem en om een of andere reden hebben ze deze functionaliteit niet geimplementeerd of niet beschikbaar gesteld in de interface. Met mijn linksys router van mijn vorige aanbieder werkte e.e.a ook vlekkeloos maar helaas kan ik deze niet meer gebruiken omdat er geen coax interface in zit. kan hem er natuurlijk wel aanhangen maar jah, dan gebruik ik het wireless van het modem niet en daar had ik dit ding nu juist voor genomen.
 
Je hebt die LinkSys toch gebruik die en zet de WiFi van het modem
uit dan is het opgelost ,bovendien zal je modem stabieler zijn en hogere
snelheden aan kunnen omdat da CPU en geheugen van de router veel minder
worden belast omdat ie niet hoef te zenden en ontvangen en de router veel
meer kan gebruiken voor het routeren van (hogere) snelheden.
 
Terug
Bovenaan