• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Thomson TWG850-4U poortforwarding

  • Onderwerp starter Onderwerp starter boschjos
  • Startdatum Startdatum
B

boschjos

Op dit modem lukt het mij niet om poorten open te zetten voor mijn NAS Synology. Om de NAS te zien moet je poort 5000 openzetten en dat lukt wel. Maar nu wil ik om Netdrive te kunnen gebruiken nog andere poorten openzetten. Dat lukt dus niet bijv. 5005 of 8080 zelfs 80 en 81 lukt niet. Via de helpdesk van UPC wordt ik dus niet wijzer alleen maar kwader vandaar dat ik een beroep doe op dit forum.
UPC helpdesk zegt dat ze dit soort vragen niet ondersteunen. Als het internet werkt is hun werk gedaan verder niets vragen dus. Via portforwarding zet ik 5005 open en dat accepteerd hij maar via ShieldsUP kan ik dan testen of hij openstaat, nee dus!! En dus werkt Netdrive niet.
Wie kan mij helpen?

gr.
 
Heb je in je Synology (neem aan firmware 3.0) ook de poort 5005 open gezet?
Ik heb hier ook een synology en kan met webdav gewoon een connectie maken.

Config.scherm-->web services (tabblad webdav)

Ik hoor het wel.
 
kijk ook even op www.portforwarding.com. Daar staat de thomson twg850 ook bij. Wat sowieso moet werken, maar het is wel een beetje brute maatregel, is om het hele ip van je synology in je DMZ te zetten. Je weet overigens dat het niet mogelijk is om via je interne netwerk (upc) te proberen of je extern toegang hebt? Daarvoormoet je even (wireless) toegang van je buren misbruiken of een proxy oid. Tip: probeer het met je smartphone ;-)!
 
derkr zei:
Heb je in je Synology (neem aan firmware 3.0) ook de poort 5005 open gezet?
Ik heb hier ook een synology en kan met webdav gewoon een connectie maken.

Config.scherm-->web services (tabblad webdav)

Ik hoor het wel.

Ik heb een Synology DS401j en de firmware 3.0.
Ook heb ik webdav aangevinkt met poort 5005. Dat is volgens mij dik in orde.
Het zit niet in de Synology denk ik maar in de router.
Ik controleer de openstaande poort met: https://www.grc.com/x/portprobe=5005
Daar krijg ik de status "stealth" en niet open dus.
Poort 5000 staat wel open en is door mij opengezet.
Welke poort gebruik je voor webdav?
 
Terug
Bovenaan