• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Thomson TWG-870U

Berichten
14
Ik ben sinds 2 weken in het bezit van een Thomson TWG-870U omdat mijn internet geupgrade is naar 60mb. Sinds ik dit modem heb zijn er wat probleempjes :
1 Internet valt dagelijks weg terwijl de modem gewoon online aangeeft en de pc geeft hierbij ook aan dat er verbinding is met de modem. Na een reset is de verbinding weer ok.
2 In de instellingen staat dit modem op firmware 01.05 draait, volgens mij moet dit 01.30 zijn. Ik heb van allerlei dingen geprobeerd om deze firmware te updaten maar kom hierbij niet verder.
3 Het logbestand van het modem geeft diverse foutmeldingen aan, ik begrijp hier niet zoveel van. Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen. De foutmeldingen zijn :

Date/Time Event ID Event Level Description

06/13/2011 14.03 73040100 06 TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=80:c6:ab:99:d1:2a;CMTS-MAC=00:14:f1:e7:42:25;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06/13/2011 14.03 66010100 04 Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.9;CM-MAC=80:c6:ab:99:d1:2a;CMTS-MAC=00:14:f1:e7:42:25;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06/13/2011 14.03 66010100 04 Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.8;CM-MAC=80:c6:ab:99:d1:2a;CMTS-MAC=00:14:f1:e7:42:25;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06/13/2011 14.03 66010100 04 Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.7;CM-MAC=80:c6:ab:99:d1:2a;CMTS-MAC=00:14:f1:e7:42:25;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06/13/2011 14.03 66010100 04 Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.6;CM-MAC=80:c6:ab:99:d1:2a;CMTS-MAC=00:14:f1:e7:42:25;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06/13/2011 14.03 66010100 04 Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.5;CM-MAC=80:c6:ab:99:d1:2a;CMTS-MAC=00:14:f1:e7:42:25;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06/13/2011 14.03 66010100 04 Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.4;CM-MAC=80:c6:ab:99:d1:2a;CMTS-MAC=00:14:f1:e7:42:25;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06/13/2011 14.03 66010100 04 Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.3;CM-MAC=80:c6:ab:99:d1:2a;CMTS-MAC=00:14:f1:e7:42:25;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06/13/2011 14.03 66010100 04 Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.2;CM-MAC=80:c6:ab:99:d1:2a;CMTS-MAC=00:14:f1:e7:42:25;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06/13/2011 14.03 66010100 04 Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.1;CM-MAC=80:c6:ab:99:d1:2a;CMTS-MAC=00:14:f1:e7:42:25;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06/13/2011 13.14 82000200 03 No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=80:c6:ab:99:d1:2a;CMTS-MAC=00:14:f1:e7:42:25;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06/13/2011 08.31 82000500 03 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=80:c6:ab:99:d1:2a;CMTS-MAC=00:14:f1:e7:42:25;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00.00 82000200 03 No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=80:c6:ab:99:d1:2a;CMTS-MAC=00:14:f1:e7:42:25;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0;


Ik ben het spoor een beetje bijster en hoop op jullie hulp.
 
Ik ervaar precies hetzelfde na een internet upgrade van 30Mbit naar 60Mbit.
Het aantal Downstream Channels valt dan ook terug naar 1 kanaal ipv de normale 6 kanalen.
Ook hier firmware versie 01.05
 
ook ik heb dat gehad ff bellen met de klanten service en ze doen het buiten af regelen bij kwam het na de werkzaamheden van upc misschien ook bij jullie het geval

knippert trouwens het ds lichtje op de modem
 
Er komt een monteur langs, vrouwtje aan de helpdesk gaf zelf al aan dat er erg veel problemen waren met de Thomson.
 
Gisteren is er toch iets gebeurd en de nieuwe firmware is geinstalleerd. Toch nog reactie van upc op de mailtjes die ik verzonden heb. Hopelijk is het probleem nu over.
 
Vandaag is een monteur gekomen welke in eerste instantie niets kon vinden.
Ik zelf was op mijn werk en heb telefonisch even gebabbeld met de monteur en uitgelegd wat er precies gebeurde.

Iin de webinterface heeft de monteur uiteindelijk de Initial DS Frequency aangepast naar 306750000 omdat deze op een te hoge waarde stond (het apparaat kwam standaard van UPC met een Initial DS Frequency van ik meen 346750000 wat volgens de monteur na wat rondbellen met collega's te hoog zou zijn).

Ook zie ik dat het modem direct een firmware update heeft binnengehaald na deze aanpassing (was 01.05 is nu 01.36).

Voor zover nog geen uitval gehad, maar dat is moeilijk zeggen na nog geen dagje testen uiteraard
Maar natuurlijk wel blij dat ik niet steeds het apparaat hoeft te resetten.
 
ds freq heeft alleen zin als je het modem online moet krijgen,het netwerk past deze zelf
weer aan
 
Terug
Bovenaan