• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Thomson TWG 870U - wel / niet in gebruik nemen?

Berichten
38
Vandaag deze modem gekregen ivm een snelheids verhoging. Is het verstandig om deze in gebruik te nemen?
Ik las dat er veel problemen mee zijn.
 
ja, waarom niet ? het is aankoppelen en na een uurtje werkt het.

Aanvulling: Het is wel wat kort door de bocht zo. Als je aansluitingen en kabels goed zijn zal er bijna geen probleem zijn. Hier op het forum lees je regelmatig problemen maar er zijn natuurlijk veel meer modems van dit type in gebruik die geen probleem geven. Het is dus proberen of het werkt.
Vergeet niet je instellingen in het modem aan te passen als je dat wenst. Standaard werkt goed, maar je inlog kan je voor de veiligheid aanpassen.
 
werkt bij mij perfect, soms resetten maar dat moet ik ook met me mobiel,navigatie, elk apparaat heeft wel eens kuren.
Aansluiten en ronken die hap
 
Er zijn zeker problemen mee, maar niet bij iedereen en de laatste firmware update lijkt veel problemen te hebben verholpen.
Sommige mensen hebben ook met de Cisco ECP3212 problemen.
Een voordeel van de Thomson is dat draadloos 300N is en dus sneller als draadloos van je Eminent.
Verder is een router/modem natuurlijk energiezuiniger als een modem met een losse router.

Persoonlijk zou ik voor de Cisco kiezen met losse router zoals die je dat al hebt, maar dat komt omdat ik liever zelf bepaal welke router ik gebruik.
Ik zou met UPC dus regelen dat ik de Cisco houd en de Thomson terug stuur.
 
Ik heb nu ongeveer een week deze Thomson TWG870, wel aangepast omdat ik een sisco router E2000 er achter heb hangen, tot nu toe geen problemen gezien/gevonden.
 
Johnny54 zei:
Er zijn zeker problemen mee, maar niet bij iedereen en de laatste firmware update lijkt veel problemen te hebben verholpen.
Sommige mensen hebben ook met de Cisco ECP3212 problemen.
Een voordeel van de Thomson is dat draadloos 300N is en dus sneller als draadloos van je Eminent.
300 (N) ? ik zie toch echt 144 (N) staan ook bij de andere buren in de straat die met zo upc modem zitten.
 
ron65 zei:
300 (N) ? ik zie toch echt 144 (N) staan ook bij de andere buren in de straat die met zo upc modem zitten.

De 5ghz frequentie van de thomson red de 300 wel De meeste hebben 2,4ghz omdat alle apparaten 5ghz moeten ondersteunen wil je deze gebruiken. En lang niet alle apparaten ondersteunen 5ghz
 
ron65 zei:
300 (N) ? ik zie toch echt 144 (N) staan ook bij de andere buren in de straat die met zo upc modem zitten.

Waar zie je dat staan? Een 300 Mbps router werkt zo dat je max 150 Mbps overhoudt voor de up- en download. Dus: max 150 Mbps down en 150 Mbps up, opgeteld dus max 300 Mbps. Overigens zijn ook dat theoretische maxima, die je in de praktijk zelden zal halen.
 
jtech zei:
Waar zie je dat staan? Een 300 Mbps router werkt zo dat je max 150 Mbps overhoudt voor de up- en download. Dus: max 150 Mbps down en 150 Mbps up, opgeteld dus max 300 Mbps. Overigens zijn ook dat theoretische maxima, die je in de praktijk zelden zal halen.
Hier zo.
Image2.jpg
 
Dat is leuk zo een grote grafiek maar als goed kijkt en ook bij mij thuis met een WNDR 3700 blijkt het te zitten in de enkelkanaal of dualkanaal. Enkelkanaal geeft max 150 N en dualkanaal zie je als 300N. Als je andere apparatuur de mogelijkheid heeft gebruik dan de 5ghz band. Veel minder druk en dualkanaal dus 300N. Draadloos met de laptop haal ik 55 mb. Nadeel van de 5ghz is dat het bereik minder is.

Terug naar de vraag van de topicstarter: De thomson zou dit moeten aan kunnen mits goed geplaatst. Denk ook gewoon aansluiten. Soms doet een thomson wat lastig en kan je problemen krijgen. Mocht je nog twijfels hebben probeer dan om te ruilen voor een Cisco bij een UPC-center.
 
Terug
Bovenaan