• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Thomson TGW870 icm Sweex 300N

  • Onderwerp starter Onderwerp starter alkmaar
  • Startdatum Startdatum
A

alkmaar

Hallo,

Ik ben al wat uurtjes aan het prutsen maar het lukt me (nog) niet.
Ik heb een thomson TGW870 van UPC. Ook draad dus. Nu is mijn ontvangst op zolder niet best. Ik heb gelezen dat je je tweede modem als repeater in kunt stellen. Dit zou dus mn sweex 300n worden.

De berichten die ik lees is dat men hem als acces point instel. Dat is dus bekabeld. Dat wil ik dus niet.
Ik heb de bel horen luiden maar de klepel he... Ik begreep nl dat ik de sweex bij op de 1ste verdieping zou kunnen zetten. Aan het stopcontact met verder niets. Dat de Sweex de wifi signaal van de thomson "versterkt" naar zolder en visa versa...

Voordat mn vriendin horendol van me wordt met al die tijd achter de pc... iemand een linkje of uitleg waar ik mee aan de gang kan?

Thnxs

Hans
 
De Sweex 300n is een router (geen modem) en een router kun je als router, of als switch/accesspoint achter een modem/router (jouw Thomson TWG870) plaatsen.
Dat moet idd met een kabel.

Jij wilt echter draadloos, dus echt als repeater en dat gaat niet met de Sweex.
Je kunt eens kijken of er alternatieve firmware (DD-WRT, of Tomato) voor de Sweex is die dit wel mogelijk maakt.
Alternatieven zijn een echte repeater kopen, of Powerline adapters. Met die laatste stuur je netwerk signalen via je lichtnet. Je hoeft dan geen kabels te trekken, maar de prestaties vallen soms tegen.
 
Hi johny, bedankt voor je snelle reactie. Ok... Sweex is een router.. Stom
Ik zag in het menu dat ik wel kan kiezen voor repeater functie in de sweex.

Heb jij of iemand daar ervaring mee?

Thxs
 
Nee, helaas geen ervaring ermee.
Kun je een keer het type van de Sweex melden. Misschien dat ik dan de handleiding kan vinden en daar iets wijzer van word.
 
Terug
Bovenaan