Thomson TCM390 modem elke ochtend offline

thamarty

Forum Gebruiker
Berichten
690
Hoi,

Ik heb een probleem met mijn thomson modem. Elke ochtend staat hij in de stress. Alle lampjes knipperen dan heel snel op het modem. Als ik hem dan stroom erop en eraf doe dan werkt hij weer prima... Ik heb dit probleem eerder gehad. Een aantal weken geleden had ik mijn modem gereset en toen had ik dit probleem ook elke ochtend. Toen ik de helpdesk belde en zij iets hadden gedaan was het opgelost. Ik zit in het gebied 15xx waar op dit moment veel storingen zijn.. zou het daar iets mee te maken kunnen hebben? Of is me modem gewoon rot? Ik heb op de instellingen pagina gekeken en daar staan deze waardes.

Initial ds:170750000

en

Channel: 4
 

Johnny54

Moderator
Berichten
19.169
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
thamarty zei:
Niemand een idee??? Of moet ik hem in advanced zetten??
Niet zo ongeduldig. Veel gebruikers zijn op hun werk of school en kunnen niet antwoorden.
Als je een paar topics hebt door gekeken merk je trouwens dat wij helaas geen oplossing hebben voor het steeds uitvallen van modems.
Wil je meteen hulp, bel dan de helpdesk. Die hebben je de vorige keer toch ook goed geholpen.
 
Topicstarter
Topicstarter
T

thamarty

Forum Gebruiker
Berichten
690
:) sorry. je heb gelijk ik w8 hem rustig af.. zijn er trouwens al opvolgers voor de thomson?
 

Johnny54

Moderator
Berichten
19.169
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
thamarty zei:
zijn er trouwens al opvolgers voor de thomson?
Ik heb tot nu toe hier op het forum nog niets gelezen over een ander type Thomson.
Dus zover ik weet gebruikt chello tot nu alleen de TCM390.
 
J

Jothma

Regelmatig vliegt mijn verbinding eruit tijdens downloaden. De afgelopen week bij elkaar minstens 10X. Na resetten gaat het weer een tijdje goed. Vooral in het weekend en 's nachts gebeurt dit. Helpdesk via contactformulier werkt niet, alles wat daar binnenkomt verdwijnt blijkbaar meteen in de papierversnipperaar.
Zal maar weer's naar de helpdesk bellen, al hebben ze daar waarschijnlijk geen kant en klare oplossing.
Net een paar maanden Chello en nu al negatief gestemd over het produkt wat ze me geleverd hebben: wisselend zeer trage en snelle download of geen verbinding. Zou dat allemaal te maken hebben met de omzettingen, waar ze mee bezig zijn?
 
Topicstarter
Topicstarter
T

thamarty

Forum Gebruiker
Berichten
690
na mijn verbinding valt nooit weg dat is het vreemde. Het probleem is echter als ik een nacht me
pc uit gehad heb en ik kom smorgens beneden dan staat me modem in de stress en knipperen alle vijf
de lampjes heel snel tegelijkertijd... Voorheen had ik een motorola surfboard en hier had ik nooit problemen mee.
>:(
 
P

Pannenkoek

Als je gaat kijken in je ARP table zie je dat er een ongeldige entry instaat. Vaak helpt het als je na een reboot van het modem, het MAC ID van je server als Fixed entry toevoegt.
 
Topicstarter
Topicstarter
T

thamarty

Forum Gebruiker
Berichten
690
Pannenkoek zei:
Als je gaat kijken in je ARP table zie je dat er een ongeldige entry instaat. Vaak helpt het als je na een reboot van het modem, het MAC ID van je server als Fixed entry toevoegt.

Waar kan ik dat instellen dan? Ik heb helemaal geen invoer mogelijkheden op me modem in het menu http://192.168.100.1
 
P

Pannenkoek

Dit is niet op je modem, dit is iets op je PC.

Start -> Uitvoeren -> CMD invoeren -> OK
Arp -a
 
Bovenaan