• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Thomson TCM390 is een rottig modem.

V

vdlelie

sinds ik vorig jaar de gelukkige eigenaar was van een Com21 modem ben ik nu de lul met een TCM390 van Thomson.
ik moet namelijk elke dag 't kloteding een paar keer resetten, omdat de verbinding op een of andere manier stopt...
voorheen had ik een vast ip-adres en was er niets aan de hand, maar of het daar aan ligt weet ik niet.
ik heb 't kreng rechtstreeks hangen aan een Intel PRO/100 netwerkkaartje en het slaat nergens op.
iemand enig idee wat hieraan te kunnen doen?

mvg,

S. v/d Lelie uit Nijmegen
 
Topic #198644 ong. nu al..... gebruik eens de zoek functie :)
https://ziggoforum.nl/topics/7543/ < lees dat maar eens door...

ik heb trouwens ook weer me 5100E erop gezet... chello iz hem toch niet komen ophalen >:D ;D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wanneer het bij een keertje resetten zou blijven, zou ik al blij zijn!!!!
Bij mij valt het ding om de haverklap gedurende 6-8 uur helemaal uit, met een knipperend rechter lampje. Met geen mogelijkheid weer online te krijgen. Heb al twee keer een monteur gehad en die kon niks vinden, modem omgewisseld maar met hetzelfde resultaat...
Afgelopen weekend was het weer raak, 's avonds weer internet. Afgelopen donderdag geen internet van 9.00 tot 20.30 uur, vanmorgen weer hetzelfde verhaal.
Maandag komt er weer een monteur langs, maar ja, als het zaakje weer werkt vinden ze dus niks, ik word er moedeloos van :9
 
karin zei:
Wanneer het bij een keertje resetten zou blijven, zou ik al blij zijn!!!!
Bij mij valt het ding om de haverklap gedurende 6-8 uur helemaal uit, met een knipperend rechter lampje. Met geen mogelijkheid weer online te krijgen. Heb al twee keer een monteur gehad en die kon niks vinden, modem omgewisseld maar met hetzelfde resultaat...
Afgelopen weekend was het weer raak, 's avonds weer internet. Afgelopen donderdag geen internet van 9.00 tot 20.30 uur, vanmorgen weer hetzelfde verhaal.
Maandag komt er weer een monteur langs, maar ja, als het zaakje weer werkt vinden ze dus niks, ik word er moedeloos van :9

Hopelijk word ie omgeruild
 
hier ook precies hetzelfde om de haverklap moet dat ding gereset worden anders kan je niks meer doen het is echt een onding.

niboR ook uit nijmegen :6
 
Ik kreeg vandaag een brief van UPC.
Als ik problemen had met mijn extreme verbindng moest ik contact opnemen met hun.
In die brief stond o.a.:
Als je een verouderde modem hebt kan je problemen hebben met extreme. Dit zijn: Motorola SB4100E, Motorola SB4200E en de Arris Cornerstone CM200E
Ook routers geven veel problemen. Enkele goede voor Extreme zijn:
Corega, Linksys WRT54G en de Asus SL1000
 
Hier ook.. Steeds resetten en vaak verbinding weg.

Woensdag komt de monteur (weer). Als het goed is ruilen ze hem deze keer om.
Ik word er nu een beetje ziek van. Als het nu niet opgelost wordt ga ik op zoek naar een andere provider.
Zit al sinds het begin bij UPC maar heb nog nooit zo'n problemen gehad als met dit modem.

Nijmegen
 
vdlelie zei:
sinds ik vorig jaar de gelukkige eigenaar was van een Com21 modem ben ik nu de lul met een TCM390 van Thomson.
ik moet namelijk elke dag 't kloteding een paar keer resetten, omdat de verbinding op een of andere manier stopt...
voorheen had ik een vast ip-adres en was er niets aan de hand, maar of het daar aan ligt weet ik niet.
ik heb 't kreng rechtstreeks hangen aan een Intel PRO/100 netwerkkaartje en het slaat nergens op.
iemand enig idee wat hieraan te kunnen doen?

mvg,

S. v/d Lelie uit Nijmegen

Ik kan je alleen maar veel sterkte toewensen. Ik hoop voor jou dat je een betere modem krijgt. Gelukkig heb ik deze problemen met mijn motorola..

Succes..
 
Ik heb de Thomson nu 11 maanden en ik heb in het begin een paar maal moeten resetten als ik voor langere tijd full speed uploadde maar dat heb ik al heel lang niet meer gezien. Het enige moment van uitval is geweest met de landelijke storing enkele weken geleden.

Dinsdag krijg ik (misschien wel helaas) een andere modem i.v.m. telefonie.. even afwachten dus....
 
Mario zei:
Ik kreeg vandaag een brief van UPC.
Als ik problemen had met mijn extreme verbindng moest ik contact opnemen met hun.
In die brief stond o.a.:
Als je een verouderde modem hebt kan je problemen hebben met extreme. Dit zijn: Motorola SB4100E, Motorola SB4200E en de Arris Cornerstone CM200E
Ook routers geven veel problemen. Enkele goede voor Extreme zijn:
Corega, Linksys WRT54G en de Asus SL1000

lol ik heb hier een ASUS SL-1000 Router met Motorola Surfboard 5100E, echt een supercombi! NOOIT geen uitval. Sinds ik dit heb nog NOOIT gehad en als t wel gebeurd is t echt omdat ze bij UPC bezig zijn maar dan ligt t er ook bij een hele buurt of provincie uit. Ook nog nooit gehad trouwens. Ik heb dus zelf een surfboard via marktplaats lekker goedkoop overgekocht van iemand en ziet er nog splinternieuw uit en werkt ook als een trein. Hiervoor een TCM van Thompson gehad ook, ding vloog er continu uit terwijl ik nu NIKS verandert heb, alleen het modem dus verwisselt. Dus ra ra wat is er nu aan de hand? Ze hebben gewoon scheitmodems uitgedeekd bij UPC. De enigste goede verhalen die ik ook over modems hoor gaan allemaal over de Motorola's. Ding bevalt me dermate goed!
 
Terug
Bovenaan