• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Thomson omruilen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Baximus
  • Startdatum Startdatum
B

Baximus

Is het mogelijk om je Thomson om te ruilen voor een Cisco bij een Service Center.
Heb er specifiek om gevraagd bij de bestelling toch een Thomson gekregen...

Thanks!
 
je kan het proberen als het op je contract staat,anders kan je het vergeten ;)
 
Ik heb net een heel gedoe met UPC achter de rug. Mijn abonnement had ik verhoogd naar 50MB en aangegeven dat ik geen Thomson modem wou hebben. Natuurlijk kreeg ik wel het Thomson modem in de bus!
Uiteindelijk heb ik de afd. klachten van UPC gesproken, ik heb daar aangegeven dat als ze mij niet een Cisco modem zouden geven ik mijn abonnement per direct wil opzeggen. Het modem was mij toegezegd en ik wil mijn eigen router gebruiken (heb daar zo mijn redenen voor).
Ineens was het geen probleem meer en had ik netjes 5 werkdagen later het Cisco modem in de bus!
Het modem heb ik direct aangesloten en het werkt perfect. Vandaag ben ik zelfs nog door UPC gebeld, ze wilden even informeren hoe het er mee stond. Ik moet zeggen dat is toch wel goed geregeld door de afd. klachten! Plusje voor UPC :)

TIP: vraag naar de afdeling klachten en geef aan dat je anders je abonnement opzegt. Dat je gewoon je eigen router wilt gebruiken.

Laat even weten of dit lukt! Ben erg benieuwd!
 
Wanner was dit? hang nl nu aan de telefoon met UPC!
 
Zo, moest wel even langs een service center maar dan heb je wel een cisco modem!
Nee meneer die kunnen we niet meer leveren ... "kan ik niet langs een service center, misschien dat ze er daar nog 1 op voorraad hebben?" ... Ow das een goed idee meneer ...
Lekker bezig daar!
 
Baximus zei:
Zo, moest wel even langs een service center maar dan heb je wel een cisco modem!
Nee meneer die kunnen we niet meer leveren ... "kan ik niet langs een service center, misschien dat ze er daar nog 1 op voorraad hebben?" ... Ow das een goed idee meneer ...
Lekker bezig daar!

Je bedoeld een UPC winkel? Daar ruilen ze geen modems op verzoek doorgaans.
 
Toch even wat tegengas t.o.v. al de negatieve berichten over de THOMSON
Thomson is een perfecte router (ja de portforwarding i.c.m. DHCP is een beetje puzzelen, maar uiteindelijk kom je er wel uit) de throughput is gewoon belachelijk hoog, op draadloos N kan ik 1080p films kijken zonder hickups (met m'n DLINK DIR-655 nooit gelukt) geen discconnects, vandaag modem hele dag lopen stressen met spotnet en bittorrent, geen krimp gegeven en alle 5!! de clientsw konden gewoon blijven surfen zonder noemenswaardige vertraging.

Ik krijg de CISCO ook volgende week binnen, maar ben nu toch wel heel erg aan het twijfelen, aangezien ik m'n DLINK DIR-655's (heb er 2 1x rev A3 en 1x rev B1)nog nooit deze snelheden heb ziewn behalen.

De Dlink geldt toch wel als een van de betere/snellere routers, maar dit gaat toch nog een tandje harder
eerst volgende week testen met de CISCO maar ben niet ontevreden
 
Heb zelf ook ongevraagd de thomson gekregen. Slechte wireless , ps3 constant timeouts . VPN loopt ook niet lekker kan niet riskeren om router in DMZ te zetten want de werkgever(deurwaarder) vraagt om een goede beveiliging. Ben nu al 2 weken bezig om de thomson te ruilen voor een cisco . Zou ook al 2x teruggebeld worden wat nog niet gebeurd is. Ze krijgen nog een kans en als ik morgen niet kan ruilen dan gaat UPC nieuwe abbo eruit .
 
edebee68 zei:
VPN loopt ook niet lekker kan niet riskeren om router in DMZ te zetten want de werkgever(deurwaarder) vraagt om een goede beveiliging.

Huh? wat is er mis met je beveiliging dan, je signaal komt exclusief binnen op de dmz en vandaar uit pakt je eigen router het op, dus is die verantwoordelijk voor je beveiliging. Zie niet in wat de cisco hier het verschil in zou maken.

Ik heb mijn eigen router in de dmz gezet van de thomson, vpn /rdp etc werkt prima.
 
Terug
Bovenaan