• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Thomson omgeruild voor Cisco modem: van de wal in de sloot....

Berichten
78
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
sinds enkele weken heb ik het Cisco modem, ter vervanging van het Thomson modem.
ik wilde deze ruil vanwege het gebrekkige / helemaal niet werkende FTP van de Thomson.
maar inmiddels heb ik hier alweer spijt van.
wat een waardeloos wifi bereik heeft dat Cisco modem!!
youtube filmpjes stotteren vreselijk of laden helemaal niet, en in de naastliggende kamer (van de huiskamer waar het modem staat) heb ik een zeer lage signaalsterkte, of valt de verbinding regelmatig weg.
in de huiskamer, op ca 4 meter afstand van modem is het wel wát beter, maar bv youtube werkt dan nog steeds niet.
met de Thomson had ik hier geen last van en was de verbinding ieder geval veel stabieler.
ik ben dus van de wal in de sloot en van de regen in de drup gekomen door deze modem ruil.
heeft iemand een (kostenloze) suggestie om het signaal te verbeteren o.i.d.
(wisselen van kanaal en b/g/mixed opties e.d. heb ik onderhand allemaal gehad)
of is er een ander modem leverbaar die wél een goede wifi heeft én waarbij FTP zonder problemen werkt?
want zoals ik nu zit te modderen is echt waardeloos :embarassed:
 
@jjaapp Wat je eerst eens kan proberen is het modem hard resetten.
Dit kun je als volgt doen :

Achterop het modem zie je een resetknop zitten die je met een pen in kan drukken. Houd deze knop ongeveer 20 seconde vast. Je zal dan zien dat op je modem op een gegeven moment alle lampjes zowat oranje gaan branden. LET OP! Na 5 á 10 seconde gaat het modem ook al knipperen maar houd de knop vast want hij gaat daarna nog een keer resetten maar dan op de goede manier.

Kijk of bovenstaande gaat werken. Mocht het dan nog steeds niet goed zijn adviseer ik je toch nog eens een keer naar de Helpdesk te bellen om te vragen of ze een nieuwe modem op kunnen sturen naar je of een monteur langs kunnen laten komen. Een andere optie kan ook nog zijn dat je de drivers van je draadloze netwerkkaart moet updaten (vraag aan iemand in je omgeving om dat eventueel voor je te kunnen doen mocht je zelf geen aanleg ervoor hebben).

Ik heb hier ook een 3925 en heb nergens last van en FTP werkt perfect.

Ik hoop dat je hier wat verder mee komt.
 
hard resetten...
hmm, kan het proberen, maar ik zie niet zo snel het verband met het zwakke wifi signaal
dit zal door resetten niet veranderen / verbeteren, toch??
maar niet geschoten, enz...

drivers van de laptop wifi zijn up-to-date, maar ook dat lijkt me niet het probleem, omdat ik destijds met het Thomson modem gewoon een goede ontvangst had, op dezelfde laptop.

ja, en ook bij mij werkt FTP prima op dit Cisco modem, dat is ook het probleem niet (meer)

maar goed, ik ga maar even aan de reset dan nu
bij een wonderbaarlijke verbetering meld ik me hier wel weer ;)
 
Met Wifi presteert de 3925 gewoon slecht.
Heb er eentje een dag gehad, kwam draadloos niet eens een verdieping hoger.....
Een 3208 of 3212 in combinatie met een eigen router werkt 100 keer beter.

Jammer, als de 3925 wat beter zijn best deed met Wifi was het een leuk apparaat.
 
Robert Koopman zei:
Met Wifi presteert de 3925 gewoon slecht.
Heb er eentje een dag gehad, kwam draadloos niet eens een verdieping hoger.....
Een 3208 of 3212 in combinatie met een eigen router werkt 100 keer beter.

Jammer, als de 3925 wat beter zijn best deed met Wifi was het een leuk apparaat.

Ik heb hem ook sinds kort, maar ik vind hem well goed werken. Instellings mode helpt ook mee ;)

Ga eens naar 192.168.0.1 rn druk op op log in :)
 
totaal zei:
Ik denk dat je 192.168.1.1 bedoeld. ;)
En als hij je bevalt ben je een van de weinigen.
bij mij is het overigens http://192.168.100.1 :P
 
maar goed, heb dus nog wat met opties zitten rommelen vanavond
switchen tussen het standaard 20 en wide 40 mhz kanaal
diverse kanalen geprobeerd, reset, wep, wpa2 enz
maar het blijft een &!@½³¡%^&@# apparaat, wat me zwaar tegenvalt van Cisco
en om nou weer gaten te boren en kabels te gaan leggen is ook weer zo wat
helaas heb een ik maand of wat gelee m'n Linksys (by Cisco!) router verkocht
maar zit er toch sterk aan te denken om er weer 1 terug te kopen
dat was een prima Cisco apparaat, i.t.t. dit 3925 misbaksel
 
Terug
Bovenaan