Thomson modem en een router (E-tech WRLT03)

Topicstarter
Topicstarter
T

Turmin

Johnny54 zei:
Als ik dit lees, lijkt het erop dat je de router ingestelt hebt op statisch IP adres. Dit is fout, je moet hem instellen op "dynamisch IP" krijgen.
Bij je oude COM21 moest je werken met een statisch IP adres, bij een Thomson modem met dynamisch IP adres.
Op de pagina van de router staat op de 1e pagina (OnePage Setup)
WAN Connection Type: Obtain an IP automatically. Verder kan je i.p.v. van Obtain an IP automatically kiezen uit Static IP, PPoE, PPTP en L2TP. Dus ik denk dat dat wel goed is?
Dan bij "DHCP Settings" is "Dynamic IP Address" Enable.
En bij Status monitor staat er verder:

Internet
Public IP Address: 80.57.***.101
Public Subnet Mask: 255.255.254.0
Default Gateway IP Address: 80.57.***.1
Domain Name Server 1: 62.108.1.67
Domain Name Server 2: 62.108.1.68
Domain Name Server 3: 62.108.1.69

DHCP Server: 212.142.28.180
DHCP Leased Time: 6 days 23:29:41
DHCP Time Remaining: 6 days 13:33:12

Intranet
Private IP Address 192.168.1.1
Subnet Mask 255.255.255.0

IP, Subnetmask, Gateway en DNS heb ik over genomen uit "ipconfig /all"
(er staan ook nog 2 andere DNS adressen op de lijst van chello)

Maar hoe kan 't dan dat na een tijdje 't internet 't niet meer doet? 't begint er op te lijken dat 't internet niet meer doet een paar uur nadat de pc waarmee de modem is geactiveert is uitgeschakeld.

Groeten Turmin
 

Johnny54

Moderator
Berichten
19.221
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
WAN Connection Type: Obtain an IP automatically
Oke dat is goed en ook de rest van de gegevens zien er normaal uit.

Ik blijf het vreemd vinden dat jij een paar berichten terug melde dat je pas verbinding kreeg toen je gegevens (oa IP adres) handmatig in je router zette. Als hij echt dynamisch werkt, moet dit allemaal automatisch ingevult worden.

Controleer de werking van de router door hem ± 30 sec uit te zetten (laat modem en pc aan) en kijk dan of je verbinding hebt en alle gegevens in je router automatisch zijn ingevult. Is dit niet het geval, dan kan het zijn dat het macadres niet goed gekloont is.

Nog beter kun je de router hard resetten. Geen gewone reset maar eentje waardoor hij weer in de. fabrieksinstellingen komt te staan. Kijk in je handleiding hoe je dit doet. Stel hem nu helemaal opnieuw in.
Waarom zou je dit doen? Omdat het wel vaker voorkomt dat er ergens een verkeerde instelling in je router blijft "hangen" die de zaak verziekt.

Vermeld in je volgende bericht even het type (nummer) van je E-tech router zodat ik op internet even de handleiding kan bekijken.
 
Topicstarter
Topicstarter
T

Turmin

Johnny54 zei:
Vermeld in je volgende bericht even het type (nummer) van je E-tech router zodat ik op internet even de handleiding kan bekijken.
Het type nummer van de E-Tech Wireless Router is WRLT03

[edit]
Het Mac adres kan ik nergens clonen, er staat nergens "Clone Mac Address" o.i.d.
Ik kan 't Mac adres alleen hand matig invullen. Hier heb ik dus het Mac adres ingevult die ik krijg met de commando "ipconfig /all" op de achterkant van de modem staat ook een Mac Adres, maar als ik die invul doet internet 't niet.
Verder kan ik ook niet iets over Dynamisch vinden, alleen die "Obtain IP Automatically" (zie m'n vorige post)
De router is al helemaal gereset dus dat kon 't ook niet zijn.
Het rare is dus dat ik, als ik de router er tussen heb, een paar uurtjes internet heb en dan helemaal niet meer.
Met de pc waarmee je de modem activeert ligt 't ook niet aan want ik heb die de hele nacht aangelaten en nog viel na ongeveer 9 uur 't internet weg.  ::)
[/edit]

Groeten Turmin
 
Topicstarter
Topicstarter
T

Turmin

Ik had dit nog gelezen: https://ziggoforum.nl/topics/5589/
Kan dit misschien te maken hebben met mijn probleem? Dat chello ziet dat ik er een router tussen heb en dan zorgt dat ik geen internet meer via de router heb?

Groeten Turmin
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Tony

Forum Gebruiker
Berichten
2.653
Internet
  1. KPN
Digitale TV
  1. KPN
Turmin zei:
Ik had dit nog gelezen: https://ziggoforum.nl/topics/5589/
Kan dit misschien te maken hebben met mijn probleem? Dat chello ziet dat ik er een router tussen heb en dan zorgt dat ik geen internet meer via de router heb?

Groeten Turmin

Nee, want routergebruik is toegestaan bij Chello......

Heb je wel energiebeheer van al je apparaten uitgeschakeld??   Je netwerkkkaart gaat slapen  ;D  als je daar energiebeheer aan hebt staan...en geen verbinding meer natuurlijk.....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Topicstarter
Topicstarter
T

Turmin

Tony zei:
Nee, want routergebruik is toegestaan bij Chello......

Heb je wel energiebeheer van al je apparaten uitgeschakeld??   Je netwerkkkaart gaat slapen  ;D  als je daar energiebeheer aan hebt staan...en geen verbinding meer natuurlijk.....
Haha nee dat snap ik, ik heb geen energiebeheer aan staan. Ik vind 't wel erg vaag.
Zo maar weer zien hoelaat m'n internet weer weg valt ::)
 
Topicstarter
Topicstarter
T

Turmin

Weet niemand hoe 't kan? Niemand een oplossing? :-\
Vanmiddag was voor zoveelste keer weer internet uit, maar deze keer knipperde de eerste 3 lampjes tegelijk van de modem :S Als ik dan weer 1 pc gelijk aan de modem aansluit, pc aan doe en intusse de modem even uit en weer aan, dan doet die 't weer. Dan kan ook de router er weer voor tijdje tussen.
Ik wil dit 't liefst oplossen anders ga ik na ADSL :S Ik heb geen zin om 2x per dag dat te gaan doen omdat ik anders geen internet heb.
 

Johnny54

Moderator
Berichten
19.221
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Vanmiddag was voor zoveelste keer weer internet uit, maar deze keer knipperde de eerste 3 lampjes tegelijk van de modem
Als de lampjes op je modem zo vreemd knipperen is er waarschijnlijk iets aan de hand met je modem of met de signaalsterkte van de kabel.
Je kunt hiervoor het beste contact opnemen met Chello.
 
Topicstarter
Topicstarter
T

Turmin

Johnny54 zei:
Als de lampjes op je modem zo vreemd knipperen is er waarschijnlijk iets aan de hand met je modem of met de signaalsterkte van de kabel.
Je kunt hiervoor het beste contact opnemen met Chello.
Oke dus dat ongeveer 2 x per dag mn internet uit valt ligt wel aan de modem? Kan 't dan niet aan m'n router liggen?
Vanacht viel weer m'n internet uit, maar vanmorge deed internet 't weer. Dus hij is voor 't eerst weer zelf aan gegaan  ???
Als 't volgens jullie niet aan m'n router ligt neem ik wel even contact met Chello op.

Bedankt. Groeten Turmin
 

Beast

Forum Gebruiker
Berichten
75
Ik ken die router niet..zou eens naar de manuel moeten kijken .maar een vriend van me kocht ook een wireless en bleek er een timer in had lopen...
Na het uitschkelen van die timer had ie daar geen last meer van..

Mogelijkheid.?

Suc6
 
Bovenaan