• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Thomson Mediabox init na powerup

  • Onderwerp starter Onderwerp starter msd
  • Startdatum Startdatum
M

msd

Ik heb mijn mediabox achter een stekkerdoos met zo'n mooie schakelaar er op. Ik zet deze dan ook altijd s'nachts uit of als ik er niet ben. Nu is het zo dat hij met enige regelmaat in weer in de init komt. Dat zal hij vast niet doen als je hem altijd standby laat staan, maar goed je moet zo'n ding toch van de spanning kunnen halen zonder dat je opnieuw dingen moet instellen. Recentelijk is ook mijn mediabox vervangen en hoopte dat daarmee dit probleem ook weg was, maar helaas. Ik stel dus ook nooit meer de favorieten in want dan mag ik dat een paar keer per week doen. Zijn er meer mensen die bekend zijn met dit verschijnsel?
 
Mediabox op safe standby laten.
Anders is de kans groot dat er INIT komt en installatie opnieuw moet, doe je niks aan.
 
Mooie oplossing. Dan moet ik maar een stroommeting doen en de rekening naar upc sturen :p. Maar dat is wel knap waardeloos. Ik vraag me af hoe het komt dat hij dat doet. Er zit toch wel flash rom in dat ding ofzo iets?
 
Mediaboxen zijn niet gemaakt op deze vrij robuuste manier van aan en uit schakelen. Je kan het vergelijken met een auto die je uit zet en vervolgens met vol gas weer start. De motor zal in dat geval minder lang meegaan.

Het is dus aan te raden de mediabox aan te laten staan, dat hij dan een beetje stroom neemt op de momenten dat je hem niet gebruikt zij zo. Wil je dat niet dan zul je of moeten accepteren dat hij deze problemen geeft en na verloop van tijd zelfs defect kan raken of niet voor een mediabox kiezen en gewoon analoog kijken.

Ik zag ook liever dat UPC ging werken met een milieu vriendelijkere box, maar tot die tijd accepteer ik de kosten van een 30 euro per jaar maar.
 
Ik heb voor de grap afgelopen weekend even zo'n stroommeter aangesloten en die upc mediabox met hdd gebruikt ongeveer 25 watt in standby. Dat is toch minimaal 600 watt per dag, als je hem alleen maar op standby hebt staan.
Vind ik wel erg veel voor iets wat zeg maar uit staat.

Even een kleine edit omdat bovenstaande reactie in de tussentijd erbij kwam.
600 watt per dag en dat keer 365 maakt 219000 watt oftewel 219kwh.

Ach ja. We accepteren het maar. Steeds die setup opnieuw doen is ook geen optie.
 
Dat dat ding daar niet tegen kan is belachelijk. En zeker niet groen te noemen :p. Bij de helpdesk en de servicemonteur is dit probleem onbekend. (of ze zeggen dat maar). Nou snap ik wel hoe mijn vorige mediabox is overleden. Dus je moet ook niet te vaak een stroomstroring krijgen :p.

Ik zou toch wel eens het officiële standpunt betreffende dit punt willen weten.
 
ik moest hem vanavond dus ook opnieuw instellen... kreeg ook init op het display te staan
had nog wat zitten testen en was vergeten de stekker terug in het stopcontact te doen
denk dat hij er krap 4 uurtjes uit geweest is... wat irritant
 
Ik haal ook meestal de stekker eruit als ik weg ga of ga slapen, aangezien dat ding inderdaad veel stroom verbruikt in standby en aardig warm wordt. Kassa heeft er in 2007 een keer aandacht aan besteed en iemand van UPC adviseerde toen om de stekker er niet uit te halen.

Ik ondervind er weinig problemen mee. Ik moet hem wel soms resetten, omdat alle interactieve diensten soms ineens niet meer werken.
 
verspilt in totaal 11 miljoen euro aan standby stroom. Dat is niet mis. Nou ze kunnen me wat ik zet hem gewoon uit. Dan komen ze maar een keer in de zoveel tijd dat ding omwisselen :p
 
Hahaha...wellicht dat UPC door mensen zoals jij na verloop van tijd wakker wordt en "groenere" boxen gaat laten ontwikkelen.

Ik heb mijn stroommeter er ook even aangehad en de box verbruikt idd 14 Watt als deze uit staat en 22 Watt wanneer aangeschakeld (DVR). Toch zonde.
 
Terug
Bovenaan