• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Thomson DV D162UPC dagelijks op zwart

Berichten
24
Ben al een aantal jaren in het bezit van deze mediabox met harde schijf. Tot voorkort niet veel probemen. Echter de laatste tijd is het aparaat elke ochtend "dood". Niks meer te zien in het scherm. Je krijgt em alleen aan om de stroom eraf te gooien (minuutje) en dan start ie weer op. Echter de volgende dag of zelfde dag weer hetzelfde probleem. Soms slaat het beeld ook wat geel uit na opstarten.

Weet iemand wat dit kan zijn. Box aan het overlijden ?!

Ben benieuwd naar reacties want dit is erg storend.
 
onder menu --> instellingen --> energieinstellingen staat de instelling uit?
Waarschijnlijk deze instelling veranderen en dan kan de mediabox weer verder zonder vervelend in 'slaap te vallen'.
 
Probleem is niet opgelost. Box weer helemaal op zwart !
Wie heeft andere oplossing.
 
Ga ik morgen even proberen. Bijkomend probleem is dat beeld af en toe geel wordt. Als ik een tikje op de Thomson geeft dat is het beeld weer normaal.

Begin van een definitief einde van de box ?
 
Breggio zei:
Ga ik morgen even proberen. Bijkomend probleem is dat beeld af en toe geel wordt. Als ik een tikje op de Thomson geeft dat is het beeld weer normaal.

Begin van een definitief einde van de box ?

Of een loszittende SCART-kabel.....
 
Terugzetten naar fabrieksinstellingen heeft niks opgelost.

Ook de scarts zitten prima !
 
Ik heb in het verleden ook een grijze Thomson DVR gehad die steeds meer problemen begon te vertonen.
Regelmatig kon ik de box niet meer uit stand-by krijgen en moest eerst de spanning eraf.
Display deed het dan overigens nog wel, maar dat was dan ook alles.
Eerst was het gemiddeld 1 keer in de week, maar na een paar maanden was dat dagelijks.
TV-signaal zelf was uitstekend, zowel analoog als digitaal, dus dat kon het probleem niet zijn.
Al die onzin als fabrieksinstellingen had geen enkel effect; de box was gewoon gaar.

Uiteindelijk via Jordy-UPC een vervangende DVR kunnen krijgen (waar helaas wel 2 afspraken voor nodig waren omdat de monteur een paar dagen te laat kwam >:( ).
De monteur heeft het signaal gecontroleerd en daarna de DVR omgeruild.
De vervangende DVR was inderdaad een stuk beter en het niet meer uit stand-by kunnen komen trad nog maar eens in de 14 dagen op, wat acceptabel was.
Uiteindelijk toch voor de Cisco HD DVR gegaan, die dit probleem helemaal niet heeft (apparaat is beter en prima beeld, maar helaas wel een waslijst aan bugs :'( )

Dus gewoon contact opnemen met de helpdesk en de box om laten wisselen.
Uiteraard wel eerst de eigen bekabeling controleren, want de DVR is wel gevoelig voor storingen.
 
Zoals Flitser al zegt: Contact leggen met upc via telefoon, mail of chat. Box mag om deze reden vervangen worden.
 
Terug
Bovenaan