• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Thomson 789 vn als router achter UPC modem te gebruiken?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Wolter
  • Startdatum Startdatum
W

Wolter

Dit is een VDSL modem/router maar is deze icm
UPC ook te gebruiken als enkel een router??
Ik zag er wel een ongebruikte WAN-poort op zitten.
 
Volgens mij wel maar dan moet je de poorten aanpassen (weet niet hoe dat ook alweer heten)

maar dat ging via commando's
 
Dank je.
Zijn er nog meer ervaringen waarbij dit prima werkt??
 
https://www.speedtouchdslshop.nl/files/pdf/datasheet_789n_10-09.pdf
Ik kan uit deze specificaties niet uithalen of de WAN poort een normale WAN poort is, of een speciale.
Verder is de vraag of de provider die de modem in eerste instantie heeft geleverd de firmware niet heeft aangepast en het eea heeft dichtgezet / geblokkeert.
Dus zoals hier boven al aangegeven is het een kwestie van uitproberen.
 
Ik ga het risico niet lopen en heb bij me nieuwe pakket
een router bij besteld.Die Thomson is van KPN met hun firmeware en
die is aan alle kanten volledig dicht getimmerd , heb met veel moeite
de poorten 8000 en 7500 waar mijn streams op lopen open gekregen.
Dat ding gaat gewoon terug naar KPN zodra me pakket van UPC binnen
is en aangesloten.Ben zo blij weer terug te keren naar UPC want KPN is ook
helemaal niks meer met hun DLM.UPC heeft van mij een 2e kans gekregen
en ben tot nu toe zeer maar dan ook zeer goed geholpen.Ik had zelfs geen singaal
analoog meer.Me pakket is nog niet binnen maar wel eergister bericht van Wassily
of er al analoog singaal was en of ik dat wilde controleren , ik gedaan , wel spanning op AOP en dus coax maar
geen singaal.Dat gemeld.Volgende dag werd ik op me werk gebeld door een alleraardigste dame van UPC die het met me doornam (wel spanning en geen singaal) en ze zou er achteraan gaan.Gister kom ik omstreeks 19.30 thuis van me werk en jah hoor singaal alsmede ook een berichtje van Wassily dat er iets was
fout gegaan met het schakelen , gaat in tegenstelling tot de meeste provinties gewoon op afstand zonder dat een monteur naar de wijk/straatkast moet.
Ik heb dan ook alle vertrouwen in UPC terwijl dat 2 jaar geleden anders was met het pakket van me ex-vriendin.Ben dus blij tertug te keren naar UPC en de 'zooi' van KPN gaat gewoon terug naar waar het vandaan komt want voor Glas hoef ik KPN niet te houden daar zal UPC straks ook wel met een leuke aanbieding komen.

--Zo ben weer lekker op dreef-- ;)
 
Terug
Bovenaan