• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Thomsom mediabox doet ineens niks meer

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Xaverius
  • Startdatum Startdatum
X

Xaverius

Ik zag al een tweetal andere topics maar om niet te topickapen en mijn probleem aan te geven start ik dit nieuwe topic.

Ik heb al een aantal dagen dat 's nachts de zilveren Thomsom mediabox eruit ligt, het schermpje is dan zwart en geeft dus geen tijd meer aan, even de stroom eraf en er weer op lost dat op. De tijd is dan vreemd, bijvoorbeeld gisteravond vroeg was het toen 23.31h maar een minuutje later staat de tijd goed. Maar nu zitten we naar het schaatsen te kijken en klapt de mediabox er ineens uit. Je hoort een wat storingsgeluid en het beeld is zwart. Ik heb de stroom er een minuutje afgehad en doe de stekker er weer in maar er gebeurd niks, het beeld blijft zwart...

Ik heb hem nu geprobeerd te resetten (knopje links indrukken, stroom eraf, erop en wachten totdat de software upgrade start) maar de software upgrade komt maar niet...

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn en water aan gedaan kan worden?
 
Kleine update;

Na een uur of twee vloog het beeldscherm aan met "8888" en de mailknop ging aan. Even later stond de tijd op 01:23 terwijl het 15:35 was en de mediabox reageerde totaal niet op de afstandsbediening. Even de stroom eraf en erop en hij deed het weer. Om 15:50 vloog het scherm op software upgrade..., de tijd sprong weer op 01:23 en het beeld werd zwart. Ook reageerde de mediabox daarna nergens meer op.

Resetten lukt niet want er gebeurd niks. Maar vanochtend na 8en zag ik dat de tijd er weer (goed) op stond en tot nu toe staat de tijd nog steeds goed, ik heb nog geen TV gekeken. Ik heb gisteren wel met de HD gebeld en een afspraak gemaakt voor/met een monteur want ik vertrouw dat kastje niet meer...
 
Wat jij beschrijft met "knopje naar links, stroom eraf, etc" is niet een reset maar een geforceerde software upgrade.
Ik zou je aanraden om eerst maar eens terug te gaan naar de fabrieksinstellingen. Dan heb je pas een complete reset en doet meestal wonderen. Menu-instellingen- fabrieksinstellingen.
Pincode invoeren en tweemaal op OK drukken. De mediabox begint weer vanaf het begin met installeren.
Heeft bij mij vorig jaar al veel problemen opgelost, maar moet zeggen dat mijn zilveren mediabox sinds de laatste software upgrades perfect werkt!
Succes
 
dit is een beginnend software probleem en zal alleen maar erger worden.
zie het maar als een pc met windows erop die nog wel opstart maar met allerlei foutmedlingen.
upc bellen en vragen of de mediabox omgeruild mag worden.
je krijgt dan een pace mediabox die dit probleem niet kent.
het kan ook nog zo zijn dat als er een monteur komt de mediabox van jou een default reset geeft d.m.v. een toetsenbordje.
 
Volgens de monteur was er dit weekend een storing in mijn regio. Door het feit dat de kabel bij binnenkomst vier keer vertakt (door de BAM gedaan voor oplevering, TV in woonkamer, slaapkamer en kamer beneden en dan het kabelmodem) verliest het signaal redelijk veel. Wanneer er dan een zwak signaal binnenkomt dan is het te weinig voor de mediabox en doet hij niks meer. Ik vertel alleen maar na... Een kabelversterker zou de oplossing zijn.

Dit bestaaft wel een eerdere opmerking van UPC dat ze graag langs wilden komen om te kijken waarom het signaal in mijn woning zou zwak is... Dat heb ik toen niet gedaan omdat alles functioneerde en ik geen behoefte had om daar een dagdeel voor vrij te nemen...
 
Terug
Bovenaan