• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Thompson DVD-R aansluiten op PC

  • Onderwerp starter Onderwerp starter rdevriend
  • Startdatum Startdatum
R

rdevriend

Ik heb gezocht of dit onderwerp al eens eerder aan bod is geweest, maar ik kon het niet vinden.

Sinds enige weken heb ik de DVD-R mediabox met harddisk in huis met een Royaal abonnement. Ik zoek naar een mogelijkheid om m'n PC aan te sluiten op de mediabox zodat ik opnames van TV naar de PC kan overzetten om bijvoorbeeld op DVD te branden. Handig voor mee te nemen op vakantie. De mediabox heeft een ethernet en USB uitgang. Volgens UPC kan het wel degelijk, maar zij mogen niet vertellen hoe dat moet. Dit ivm copyrights op (sommige) tv uitzendingen. Kun je bv. de mediabox op m'n PC router aansluiten zodat deze een eigen IP adres krijgt.

Groeten
Rene
 
Als je een TV-kaart in je PC hebt kan het wel.
Gewoon afspelen op de DVR en opnemen op de PC, duurt net zolang als dat het programma duurt.

Dit is natuurlijk niet wat rdevriend in gedachte had maar zo kan het wel.
 
Robert Koopman zei:
Als je een TV-kaart in je PC hebt kan het wel.
Gewoon afspelen op de DVR en opnemen op de PC, duurt net zolang als dat het programma duurt.

Dit is natuurlijk niet wat rdevriend in gedachte had maar zo kan het wel.
Ik heb geen TV-kaart, maar in een TV-kaart zit toch geen scaartaansluiting op?
 
Gizmo255 zei:
Ik heb geen TV-kaart, maar in een TV-kaart zit toch geen scaartaansluiting op?

Ik heb nog een oude TV-Kaart maar daar zit wel een ingang op.
Kon wel eens zo'n S-video zijn.
Ik spoel veel over op mijn HD-recorder.
 
Als je S-Video ingang hebt of composite, dan kun je volgensmij in de winkel wel een verloopstekker halen om hem vanaf de scartuitgang van je mediabox aan te sluiten.
 
Zoals ik al zei : Volgens UPC kan het wel degelijk, maar zij mogen niet vertellen hoe dat moet. Dit ivm copyrights op (sommige) tv uitzendingen.

De methode met een TV kaart in je PC lijkt me wat omslachtig. TV staat beneden, PC staat boven.
Er zit een doodnormale harddisk in de mediabox, die moet toch op de e.a.a. manier via een netwerkkabel te benaderen zijn ?
 
Ik heb het volledig met de TS eens dat dit simpelweg moet kunnen!

Het excuus van UPC dat dit niet mag wegens copyrights is pure onzin, als dit niet zou mogen dan zou je ook niets mogen opnemen. Er staat namelijk nergens vermeld WAAR je iets op mag slaan en waar niet, dus als ik iets opneem met de mediabox mag ik da wel opslaan op de ingebouwde HD maar niet op een externe HD? onzin natuurlijk....

Als dit gewoon mogelijk zou zijn dan zou dit een zeer sterk punt zijn van de mediabox, dan zou in theorie ook aansluiting op een MCE mogelijk worden (bedoel een echte digitale aansluiting)!

Ik vind digitale TV een zeer mooi medium echter te veel begrensd, je hebt voor elke functie nog steeds een ander apparaat nodig:
- analoge TV -> tv
- digitale TV ->mediabox
- dvd's -> dvd speler
- divx/mpg -> mce

Waarom kan dit niet in 1 apparaat, de techniek is er alleen de wil niet.
Gewoon een MCE waarin alles zit, opslag(hd), een dvd speler, tv kaart (analoog) of een digitale TV kaart voor je TV zenders... Technisch heel goed mogelijk, kwestie van de geldende standaard kiezen, wil UPC absoluut beveiligen zoals nu het geval is dan moet UPC ervoor zorgen dat de benodigde CAM enkel via UPC te HUREN is en gekoppeld is aan de kaart zoals in de mediabox.
Op deze manier bied je in ieder geval wel de mogelijkheid aan om een ingebouwde decoder te gebruiken (in je tv of mce) ipv allemaal losse niet goed samenwerkende apparaten...
 
Waarom is het meteen weer zo makkelijk de schuld van UPC?
Er kan iets niet dus zij hebben het weer gedaan... ???

Als je zelfs geen Journaal vanwege EK-rechten mag bekijken via UitzendingGemist is toch echt een rechten-kwestie.

Blijkbaar heeft ergens iemand besloten dat dit niet mag.
Volgens mij werkt die netwerk-aansluiting bij de andere kabelaars ook niet.
 
rdevriend zei:
Zoals ik al zei : Volgens UPC kan het wel degelijk, maar zij mogen niet vertellen hoe dat moet. Dit ivm copyrights op (sommige) tv uitzendingen.

De methode met een TV kaart in je PC lijkt me wat omslachtig. TV staat beneden, PC staat boven.
Er zit een doodnormale harddisk in de mediabox, die moet toch op de e.a.a. manier via een netwerkkabel te benaderen zijn ?
Zoals ik al zei dat ga niet. En dat er meerdere topics zijn geweest over deze vraag.

Maar goed als het wel kan volgens jouw zoek je de topics maar op dan lees of het kan of niet.
 
Terug
Bovenaan